Live muziek & optredens

Was jij erbij in Brussel? Had dag erna sollicitatie dus niet gegaan toen
Zeer zeker.

👇

Ik ga ook naar (heel) weinig concerten. Een zeer late review maar dit jaar is het er dan nog eens van gekomen want Neil Young met The Chrome Hearts gaan zien in Brussel eind juni. In februari de tickets veiliggesteld. Want wie weet wanneer gebeurt dit nog. De 80 naderend dus better safe than sorry!

Eerst het mindere: de locatie was absoluut k*t. Ik stond nog iets of wat goed al was het ook al redelijk ver. Had beter 25 EUR meer betaald voor een golden circle ticket, hoe belachelijk het ook is maar bon. Wie dit bedacht had, moesten ze een halfjaar martelen met een hoofdtelefoon met Neil Young's Arc op repeat.

Maar het concert zelf, oh my. Zelfs op een bloedhete avond van meer als 30° kwam hij nog in zijn hemd op om solo Sugar Mountain te brengen. Om daarna het prachtige Be The Rain te brengen om wat op te warmen. Een nummer van goed 10 minuten uit zijn (ondertussen ondergewaardeerde) plaat Greendale. Met Cinnamon Girl, When You Dance..., F*ckin Up en Into The Black werd een eerste salvo afgeschoten waarmee je omver werd geblazen. Ik heb nog een maand gekickt op F*ckin Up en Into The Black :love:. Daarna enkele rustigere nummers. Looking Forward was wat onbekender uit de latere jaren van CSNY maar kon ik zeker wel appreciëren. Sun Green was weer een lang nummer uit Greendale dat me wat minder kon bekoren en live ook ietsje te lang blijft duren. Maar daarna was er dan Love And Only Love en natuurlijk Like A Hurricane :love:. Afsluiten met Name Of Love (opnieuw van de late CSNY maar ook hier weer zeer genietbaar) en Old Man.
Als enige bis was er dan Rockin' In The Free World waar ik nog altijd heel hard van kan genieten. En weg was ie. Toch een heerlijk optreden met Dinosaur Sr in goede doen en de Chrome Hearts als bijzonder goeie backing band. Enorm, enorm blij dat ik dat toch nog heb mogen meemaken. Iets waar ik al enkele jaren niet meer van durfde dromen maar nu toch is gebeurd. Nu al een hoogtepunt in mijn leven. Hoedje af, ome Neil.

Afgaande op de verschillende setlists van later in de tour en de goeie commentaren op de tour, hoop ik toch dat hier nog een live album wordt utigehaald. Met zulke goeie backing band moet dat wel.

Graspop zaterdag ticket ook binnen. Samen met zondag Werchter, en hopelijk (nog zien of ik volk meekrijg) vrijdag Alcatraz vooral voor The Ruins of Beverast (een van mijn absolute favorieten tout court), wordt dat mijn festivalzomer.

Altijd heel tof dus kijk er weer naar uit.

Concert in eerste helft 2026 gezocht in een grote zaal i/d Benelux voor kameradenavond. Kaliber van Electric Callboy, niet al te underground.

Terug
Bovenaan