Live muziek & optredens

Misschien dat ze zelfs nog beter speelden dan in de AB 2 jaar geleden en het was toen al retestrak. Ook een goeie combo in de setlist tussen Pain Remains en Everblack met dan een heerlijk Into the hellfire als afsluiter.

Total eclipse of the heaaaaaaaaaart!

Haha die was zo fout dat hij goed was 🤣.
Enige zure van het optreden was het parkeer ticket van achteraf. Dat bleek even duur te zijn al het concert ticket: 58 euro 🤮

Haha die was zo fout dat hij goed was 🤣.
Enige zure van het optreden was het parkeer ticket van achteraf. Dat bleek even duur te zijn al het concert ticket: 58 euro 🤮
Dat hebben veel mensen voor blijkbaar, ik versta dat toch niet :unsure: als je in Brussel naar een optreden gaat met de auto, check je toch de mogelijkheden? Op 5 minuten stappen is er de Audi garage voor 10 euro, in straat parkeren is in de hele omgeving onbetaalbaar.

Gisteren ook naar Vorst afgezakt, toch wel heel strakke shows gezien.
Onder de indruk van HLB, Shadow of Intent was af, en positief verrast door Whitechapel die voor mij de show van de avond afleverde.

Lorna Shore: heel strakke productie en visuals, giga strak gespeeld en nu toch wel duidelijk dat die langs de grote poort gaan passeren op toekomstige GMM's/Alcatrazen. Enkel die kanonschoten tijdens dat nieuwe nummer waren nu niet echt nodig, was echt wel té luid.
Qua muziek: k ben niet volledig mee met de nieuwe nummers en stoorde mij wat aan de leadguitar die voor zijn solo's en leads precies wel heel vaak terugvalt op dezelfde noten en melodieën. Daardoor waren ze mid show wat mijn aandacht kwijt, maar dan wel weer goedgemaakt met heel strak einde. En dikke kudos voor Will Ramos om dat allemaal klaar te spelen terwijl hij de griep had, chapeau. Ook giga coole visuals tijdens Into The Hellfire. Cool.

Ook onverwacht kippenvel moment gehad tijdens het total eclipse of the heart momentje, geniaal.

Hierbij ga ik nu eventjes ranten, alvast excuses als ik als verzuurde mens overkom. Ik ben nochtans een redelijk aangename mens in de omgang 🤭
- ik heb normaal geen probleem met mensen die nu en dan eens een kort filmpje maken, maar kunnen we aub stoppen met selfiefilmpjes. Ergerde mij echt dood aan de dude voor ik die daar constant zijn eigen kop moest filmen terwijl hij zich voor zijn camera 'zo hard amuseerde'. Als je naast/achter zo iemand staat, word je ook constant in je aangezicht gefilmd en ik heb er echt geen behoefte aan om op een random dude zijn FB/IG/.. te belanden op zo een cringe 'kijk naar mij'-video. Stop het aub
- de oudere dronken zatlap die tijdens het eerste nummer de dame naast ik omverloopt en er dan nog beetje mee lacht. Ik hoop dat je been vandaag blauw ziet van de schop die ik je gegeven heb. Sommige mensen staan daar al een eind vanvoor te wachten om goede plaatsen te hebben. Je daar dan toch nog tussen wurmen terwijl er duidelijk geen plaats meer is, suckt gewoon de ballen. Stop het aub

Einde rant, buiten dat heb ik mij geamuseerd 🤭

- ik heb normaal geen probleem met mensen die nu en dan eens een kort filmpje maken, maar kunnen we aub stoppen met selfiefilmpjes. Ergerde mij echt dood aan de dude voor ik die daar constant zijn eigen kop moest filmen terwijl hij zich voor zijn camera 'zo hard amuseerde'. Als je naast/achter zo iemand staat, word je ook constant in je aangezicht gefilmd en ik heb er echt geen behoefte aan om op een random dude zijn FB/IG/.. te belanden op zo een cringe 'kijk naar mij'-video. Stop het aub
Zit niet echt op social media, sinds wanneer is dat een ding?

Ik begrijp ook niet goed dat er mensen filmpjes liggen maken van zo'n optredens. Zo eens snel een foto tot daar aan toe, maar wat heb je aan die filmpjes?

Zit niet echt op social media, sinds wanneer is dat een ding?
Idem hier, geen idee man, maar k begin dat gedrag meer en meer te zien.
K kan nog leven met een gewoon kort filmpje (doe ik zelf ook om dat wat bij te houden als dagboek om dan later te kunnen zien dat ik die bepaalde band nog daar gezien heb) maar als je daar om de 5 minuten je eigen wezen moet filmen om toch maar aan je maten te kunnen tonen hoe zwaar je u amuseert, kill me pls

...
- de oudere dronken zatlap die tijdens het eerste nummer de dame naast ik omverloopt en er dan nog beetje mee lacht. Ik hoop dat je been vandaag blauw ziet van de schop die ik je gegeven heb. Sommige mensen staan daar al een eind vanvoor te wachten om goede plaatsen te hebben. Je daar dan toch nog tussen wurmen terwijl er duidelijk geen plaats meer is, suckt gewoon de ballen. Stop het aub

...

Daar erger ik me ook aan bij drukkere optredens. En het is helemaal af als ze dan vooraan gaan staan om aan 80 dB koffieklets te houden met hun vrienden tijdens het optreden.
Into the hellfire until pain remains denk ik dan.

Vrijdag helaas moeten missen: Lorna Shore en Shadow of Intent zijn voor mij altijd de moeite, was ook wel benieuwd naar Humanity's Last Breath. Maar Vorst redelijk vroeg op een vrijdagavond was voor mij deze week niet haalbaar.

Zondag Mayhem in Luik. Eerste black metal show na mij de laatste jaren bijna uitsluitend op (slam) death metal en goregrind/grindcore te hebben toegelegd, dus ben eigenlijk vooral benieuwd naar het verschil in publiek
Damn, oké.

Mayhem, headliner. Next level theatrics, strak gespeeld, maar toch het idee – hoofdzakelijk door de extensieve verkleedpartijen van de zanger en de effecten en slideshows op het scherm achteraan – dat ze wat een parodie van zichzelf zijn. Ook had ik de indruk dat 90% van het publiek gewoon kwam om Freezing Moon te horen (toegegeven, mijzelf inclusief), getuige het gejuich bij de intro. Leuk detail is dat ze de eerste strofe lieten uitvoeren door Dead (van een demo-opname, fysiek zou nogal moeilijk zijn) en dat Attila hierbij aanvankelijk niet op het podium stond.
Hun encore-piece was een groot stuk van hun eerste EP, Deathcrush. Opvallend hoe meer thrashy hun stijl toen was, tot punk-achtige riffkes toe.
Enfin, over het algemeen wel genoten van de band maar niet meteen een show waar ik een tweede keer naar zou gaan kijken.

Immolation: New York Death Metal. Veel meer valt er niet over te zeggen; gewoon goed gespeeld maar kende eigenlijk geen nummers van de band en er bleef niet echt veel "hangen" bij mij. De mix viel hier precies ook wat tegen, vooral de drums klonken nogal muddy.

Marduk: Holy shit. Ik kende de band van naam en wist dat ze black metal maakten, maar dat was het wel zowat.
Zeggen dat ik volledig omver geblazen was door deze performance zou te zacht uitgedrukt zijn. Een nagenoeg perfecte mix (spijtig van de gitaar die naar het einde toe even weg viel; voordeel hiervan was dat we de drums even in hun volle glorie mochten aanhoren als ware het een solo-act + bass), vocals met zo veel kracht achter dat het gewoon beangstigend werd, riffs die zo prototypisch black metal zijn dat het gewoon niet donkerder kan, de hele uncanny sfeer, en dan die drums... Ongezien, dit. Dat die mens dat tempo langer dan tien seconden kan volhouden, is lovenswaardig.

Dit moet zowat de beste live performance zijn die ik de laatste jaren heb gezien.

Verrassend goed geluid bij Lorna Shore in Vorst vrijdag.

Shadow of Intent: muzikaal het meest interessante van de avond. Heel strak gespeeld en mocht zelfs iets langer zijn.
Whitechapel: strak, bruut maar oh zo saai. Draai die om met SOI qua speeltijd en het had voor mij beter geweest. Soit, smaken enz.
Lorna Shore: Wat is deze band gegroeid. Heel coole visuals, topproductie en een band in form. Leuk dat Pain Remains nog volledig in de set zat, was toch een hoogtepunt voor mij.

De trein vanuit Mechelen is trouwens wel een aanrader. Kost een €15 en ik heb niks stress gehad. Een trein om 23u ipv 23:30 had wel aangemaam geweest maar op een vrijdag is dat op zich ook geen probleem.

Verrassend goed geluid bij Lorna Shore in Vorst vrijdag.

Shadow of Intent: muzikaal het meest interessante van de avond. Heel strak gespeeld en mocht zelfs iets langer zijn.
Whitechapel: strak, bruut maar oh zo saai. Draai die om met SOI qua speeltijd en het had voor mij beter geweest. Soit, smaken enz.
Lorna Shore: Wat is deze band gegroeid. Heel coole visuals, topproductie en een band in form. Leuk dat Pain Remains nog volledig in de set zat, was toch een hoogtepunt voor mij.

De trein vanuit Mechelen is trouwens wel een aanrader. Kost een €15 en ik heb niks stress gehad. Een trein om 23u ipv 23:30 had wel aangemaam geweest maar op een vrijdag is dat op zich ook geen probleem.
Dan hebben we op dezelfde trein gezeten.

Nu in verband met geluid: de hoogste tribune werd niet gebruikt en was afgespannen met een soort zwarte doeken. Zou dat iets van effect hebben?

Terug
Bovenaan