Live muziek & optredens

Inderdaad. Was met een bang hart vertrokken naar daar met het gedacht dat het een avondje ging worden waarop enkel de dubbele bas en vocals te horen gingen zijn, maar was hier ook serieus verrast over hoe goed het geluid van elke band was. Vorst met goed geluid, het is dus blijkbaar toch mogelijk :)

Gisteren in de Vierde Zaal verzeild geraakt in Gent. Nog nooit geweest maar op zich leuke zaal.

Life Cycles: nog nooit van gehoord maar brengen leuke mix van hardcore en thrash metal. Niks speciaal maar het was toch heel moeilijk om te blijven stilstaan, terwijl ze begonnen om half 7.
Distant: saaie deathcore. Breakdowns, grunts, screams en meer face tattoo's dan riffs. Blij dat het niet te lang duurde. Kregen wel de zaal mee dus er is publiek voor.
Revocation: Blijft een leuke live band. Strak gespeeld maar iets te technisch (wat veel tempowissels in 1 nummer voor mij) om er helemaal in op te gaan.
Sylosis: Toch een zeer degelijke liveband. Strakke set met een greep uit ongeveer elk album. Nieuw nummer klonk ook goed. Benieuw naar de nieuwe plaat volgende week.

Na de review van 2023 op Dansende Beren te lezen toch een ticket gekocht. Straks vertrek ik.

Keelpijn, hoofdpijn, spierpijn, Dafalgans, Monster en wat pinten. Kan niet anders dan goedkomen.

Hebben we het over Will of over @Mr.Anderson 😆?

Wat vond @Mr.Anderson er nu eigenlijk van?

Last seen vrijdag 16u.. Moeten we ons zorgen maken?

Ik vrees ervoor

Fear not, young padawans, I'm still alive! Alé, nu toch weer.

Ik ben nooit fan geweest van muziek waarbij er bijna geen enkele clean vocals te horen zijn. Tot ik vorige zomer na Graspop een filmpje op mijn feed kreeg: 'Fall into Oblivion with Lorna Shore'. Al verstond ik er de ballen van, ik was onder de indruk wat Will Ramos kon met zijn stem. De daarop volgende maanden trainde ik met Lorna Shore in mijn oren, en het begon te groeien.

Vorige vrijdag dan op de laatste knip vertrokken naar Brussel. Zoals gezegd, verre van 100%. Een dafalgan en Monster onderweg. Voor "t optreden nog een Dafalgan. Auto geparkeerd, pendelbus,... alles verliep super vlot.

Jas in locker geblazen. Oortjes gekocht (was de mijne thuis vergeten). Een t-shirt van Lorna gekocht. Ik was er klaar voor.

't Laatste deel van White Chapel gezien. Ik had er zin in. Teweten gekomen dat een kameraad van mij bevriend is met de drummer. Kan niet anders dan een toffe kerel zijn dus.

Zaal deed me wat aan de Lotto Arena denken. Geluid stond niet luid, oortjes waren niet nodig.

Grappig dat Will Ramos ook last had van een griepke, ik voelde meteen the unity tussen ons. Ik ging het rustig houden, maar van 't begin tot eind was elk nummer zo strak gespeeld, zo sterk gezongen, dat ik mij heb laten verleiden. Moshpits werden gedomineerd, het volk werd besurft. Ik heb de tijd van m'n leven gehad.

Ik heb even schrik gehad om te beginnen crowdsurfen omdat er op de schermen aan de zijkanten 'no crowd surfing allowed' kwam te staan. Kort daarna zei den Will: 'All crowdsurfers to the front!' en de hel brak los. Mijn steentje bijgedragen om te mensen de lucht in te houden en dan een paar Walen gevraagd om mij ook de lucht in te zwieren.

Een perfecte avond. Eén van de betere optredens dat ik al gezien heb. Maar ik heb het zaterdag op zondag moeten bekopen met 4 dagen en 4 nachten absolute hel van een griep waarbij ik non-stop koorts deed. Nu klinkt mijn stem precies zoals die van Will zonder dat ik er moeite moet voor doen. :coolbrows:

Laatst bewerkt:
Ik heb even schrik gehad om te beginnen crowdsurfen omdat er op de schermen aan de zijkanten 'no crowd surfing alowed' kwam te staan. Kort daarna zei den Will: 'All crowdsurfers to the front!' en de hel brak los. Mijn steentje bijgedragen om te mensen de lucht in te houden en dan een paar Walen gevraagd om mij ook de lucht in te zwieren.
'k Meen dat dat gewoon standaard overal getoond wordt (ook op festivals) omdat ze zo niet aansprakelijk gesteld kunnen worden voor mensen die zich op die manier bezeren 🤭

'k Meen dat dat gewoon standaard overal getoond wordt (ook op festivals) omdat ze zo niet aansprakelijk gesteld kunnen worden voor mensen die zich op die manier bezeren 🤭
Ah ok. Ik heb nog gehoord dat ze uw bandje op PKP doorknipten als je het toch deed. Gemiste kans tijdens Limp Bizkit godverdomme.

Gisteren naar Naima Joris en Brussels Jazz Orchestra in de Vooruit. Wat is zo'n big band toch machtig. En Naima, wat een stem 😍.

Pukkelpop combi's op 36min uitverkocht lees ik ook net. Ik herinner mij nog dat wij vroeger enkele dagen voor het festival nog tickets gingen kopen in de Free Record Shop. Zotjes maar conclusie lijkt mij dat er nog serieus wat rek zit om de prijzen omhoog te trekken.

Pukkelpop combi's op 36min uitverkocht lees ik ook net. Ik herinner mij nog dat wij vroeger enkele dagen voor het festival nog tickets gingen kopen in de Free Record Shop. Zotjes maar conclusie lijkt mij dat er nog serieus wat rek zit om de prijzen omhoog te trekken.
Inderdaad. Iedereen vindt de prijzen zot maar wel uitverkocht op 36 minuten tijd. Als ik de CEO ben, denk ik: daar kan de komende jaren echt wel nog wat geld bij.

Als goede CEO denk je vooral hoe je je bedrijf duurzaam kan groeien en je cliënteel op lange termijn aan je kan binden. Dat doe je niet door je prijzen op te schroeven om zelf meer binnen te halen. :unsure:

Stygian Bough gisteren was :feelsgood::drool::love::feelsgood:

40 Watt Sun ook weer uitstekend zoals ik gewoon ben, Patrick Walker blijft een zeer charismatisch man.
Had Stygian Bough wel graag willen zien, maar Brussel met de auto vind ik de hel en met het OV geraak ik niet terug thuis. Dat ze volgende keer maar naar Trix komen. Of Tilburg/Eindhoven.

Terug
Bovenaan