Live muziek & optredens

Voorbije jaren heel goede shows gezien van:

Run The Jewels (ab)
Little Simz (trix met dj en met liveband op primavera)
Tyler, The Creator (primavera)
Billy Woods (bota)
Pink Siifu (leguesswho, liveband)
Zwangere Guy (overal een beetje)
JID (madeleine, vrijdag opnieuw in de AB)

Legacy acts waag ik me niet aan.

Grote hip hop fan maar wel grotendeels akkoord dat het meestal niet tot zijn recht komt live.

Uitzonderingen, voor mij persoonlijk dan, was Outlawz in Rotterdam in een nachtclub, het jaar nadat Pac vermoord was, Method man in de AB, Snoop in de AB (met de halve No limit crew erbij, Mobb Deep in de Botanique, toen Prod er nog bij was, en eigenlijk Zwangere Guy ook wel, maar die muziek leent hem daar dan ook heel goe toe. Hef overlaatst in de AB vond ik eigenlijk ook wel heel goed.

Meestal, hoe kleiner de zaal, hoe beter, imo.

Eminem in Vorst Nationaal in 2000 denk ik was toch ook een bom van een optreden. 1000 Belgische franken voor een ticket. Xzibit als voorprogramma. De alomtegenwoordige wietgeur, de intro met de kettingzaag door de deur en het hockey masker op, legendarisch.

Ook de enige keer dat je die in een “kleine” zaal kon zien.

Voorbije jaren heel goede shows gezien van:

Run The Jewels (ab)
Little Simz (trix met dj en met liveband op primavera)
Tyler, The Creator (primavera)
Billy Woods (bota)
Pink Siifu (leguesswho, liveband)
Zwangere Guy (overal een beetje)
JID (madeleine, vrijdag opnieuw in de AB)

Legacy acts waag ik me niet aan.
Den Bram is dan ook een geniale mixer. Iedere keer sta ik er nog van versteld. Zelfs in vorst kon em het best goed doen klinken.

Gisteren opnieuw in Trix.

Blood Red Throne was heel sterk maar iets te kort imo. Toffe set aangezien die nieuwe plaat geweldig is en de rest vd set quasi volledig uit nummers van Altered Genesis bestond. Meer van dat!
Vader was een mitrailette. Heel snel, heel strak maar halfweg had ik het er wel wat mee gehad. In hun uitgebreide discografie zit meer variatie dan wat ze deze keer in hun setlist hadden gestoken. Veel spelvreugde wel.
Kataklysm moet een van de beste keren geweest zijn dat ik ze ooit aan het werk zag. Wat een bom. Het is sowieso een band die ik veel liever live hoor dan op plaat maar deze keer was het echt wel boenk erop. Mogen van mijn elk jaar België aandoen, ik zal er altijd zijn.

Den Bram is dan ook een geniale mixer. Iedere keer sta ik er nog van versteld. Zelfs in vorst kon em het best goed doen klinken.

Dit is dan vaak ook het grote probleem bij hiphop, heel veel artiesten hebben geen kaas gegeten van geluidstechniek en dan staat er een homie achter de PA en doet die meer kwaad dan goed. Dat gezegd zijnde heb ik ook al fenomenale optredens gezien. Van kleine zalen tot festival shows, het kan overal.

Dit is dan vaak ook het grote probleem bij hiphop, heel veel artiesten hebben geen kaas gegeten van geluidstechniek en dan staat er een homie achter de PA en doet die meer kwaad dan goed. Dat gezegd zijnde heb ik ook al fenomenale optredens gezien. Van kleine zalen tot festival shows, het kan overal.
Klopt zeker.
Bij jazz brak staat er nu zo homie aan de tafel. Die heeft wel wa studio ervaring, maar live mixen en studio werk zijn toch 2 compleet verschillende dingen en da hoort ge helaas ook duidelijk.

Waarschijnlijk is dit de beste thread om dit in te plaatsen: gisteren naar Hans Zimmer geweest in de AFAS Dome. Episch, gewoonweg episch. Tijdens de pauze wel oordoppen gekocht want het was bij momenten echt wel té luid.
Het begon al goed toen hij de zangeres mee had van de Dune soundtrack. Maar fuck man, hij steekt een Gladiator medley af en ineens verschijnt Lisa Gerrard op dat podium :love: kon bijna niet geloven dat het de echte was. Echt schitterend om live eens te zien.
Publiek was ook mega enthousiast dus ik was niet de enige die wat starstruck was. Op het einde speelde hij nog een nummer uit een film "Africa", om dan ineens over te gaan naar The Lion King, met Lebo, de OG zanger van de animatiefilm. Fantastisch.
Ah, en voor de pauze al 503 uit Angels and Demons, mogelijks mijn favoriete Zimmer nummer.

Idd nogal luid en slechte akoestiek. Met momenten was het eerder "lawaai" met te weinig onderscheid tss de instrumenten.
Maar sowieso heel mooi om mee te maken, emotioneel soms zelfs...

Het Interstellar-moment met die vrouw in de lucht en de vocals, was magisch. Ook die vocals bij Dune, kippenvel.
Wel een hoop mensen gezien die dachten dat de show na The Lion King gedaan was en al vertrokken om de drukte voor te zijn... die dan Pirates of the Caribbean en zijn prachtige Inception-apotheose nog gemist hebben ...

Idd nogal luid en slechte akoestiek. Met momenten was het eerder "lawaai" met te weinig onderscheid tss de instrumenten.
Maar sowieso heel mooi om mee te maken, emotioneel soms zelfs...

Het Interstellar-moment met die vrouw in de lucht en de vocals, was magisch. Ook die vocals bij Dune, kippenvel.
Wel een hoop mensen gezien die dachten dat de show na The Lion King gedaan was en al vertrokken om de drukte voor te zijn... die dan Pirates of the Caribbean en zijn prachtige Inception-apotheose nog gemist hebben ...
Ik ga nooit begrijpen dat mensen gewoon weg gaan voor de lichten aan gaan. Idioten.
De akoestiek vond ik eigenlijk al bij al nog meevallen. Een paar jaar geleden Metallica gezien en dat was gewoon constant een gedreun waar je bijna de liedjes niet meer in herkende.

Gaerea live zeer goed. Timetable kon misschien wel beter: die video zou op papier een half uur duren maar was in realiteit maar 10 minuten, veel volk nog niet terug.

Cool ook hoe de 2 sets verschilden: Loss integraal was best cool ook al had je door dat nog niet iedereen de nummers kende. Tweede set dan weer heerlijk strak en agressief

Waarschijnlijk is dit de beste thread om dit in te plaatsen: gisteren naar Hans Zimmer geweest in de AFAS Dome. Episch, gewoonweg episch. Tijdens de pauze wel oordoppen gekocht want het was bij momenten echt wel té luid.
Het begon al goed toen hij de zangeres mee had van de Dune soundtrack. Maar fuck man, hij steekt een Gladiator medley af en ineens verschijnt Lisa Gerrard op dat podium :love: kon bijna niet geloven dat het de echte was. Echt schitterend om live eens te zien.
Publiek was ook mega enthousiast dus ik was niet de enige die wat starstruck was. Op het einde speelde hij nog een nummer uit een film "Africa", om dan ineens over te gaan naar The Lion King, met Lebo, de OG zanger van de animatiefilm. Fantastisch.
Ah, en voor de pauze al 503 uit Angels and Demons, mogelijks mijn favoriete Zimmer nummer.
Hoeveel kostte een ticket? Die dingen zijn nogal prijzig vermoed ik?

Gaerea live zeer goed. Timetable kon misschien wel beter: die video zou op papier een half uur duren maar was in realiteit maar 10 minuten, veel volk nog niet terug.

Cool ook hoe de 2 sets verschilden: Loss integraal was best cool ook al had je door dat nog niet iedereen de nummers kende. Tweede set dan weer heerlijk strak en agressief
Die video had er voor mij niet tussen gehoeven :thinking: Brak de sfeer wat.

Een combinatie waarvan ik niet dacht ze ooit zou bestaan maar goed, hier zijn Flea en Jeff Parker (Tortoise, ETA IVtet) die Frank Ocean coveren, goeie vibes...

Terug
Bovenaan