Live muziek & optredens

Iemand die weet of Kim Gordon live de moeite is?
Ik zie dat The New Eves het voorprogramma doen in de AB volgende week, wat mijn interesse extra wekt.

deathcrash in de Botanique

Leuk concert, erg sterke nummers afgewisseld met een een paar iets te gezapige passages.

Ik wist ook niet dat Remco Evenepoel hun zanger is

WhatsApp Image1.jpeg

Toch tickets gescoord voor Angine de Poitrine in de Botanique, uiteindelijk nog de tofste zaal om die bezig te zien 🥰

Wat filmpjes zien verschijnen van Coachella en man, mogen wij toch blij zijn met onze festivals en dat het hopelijk nooit die richting uitgaat alhier. Op zich wel indrukwekkende line-ups, maar is gewoon giga influencerfest, zien en gezien worden, nul de botten interesse in de muziek en 10+ dollar voor een pint.

Filmpje van een dame die klaagt dat ze 2u in de file stond met haar Uber om aan de ingang te geraken. Blijkbaar kon ze gewoon te voet op een half uur aan de ingang gestaan hebben, maar dat is dan wss te lastig :wtf:. Die zou zo eens de 4 dagen Graspop of dergelijke met onze vaste bende moeten meemaken, ze beschouwt ons als een bende onbeschaafde oermensen.

Ergens ook wel verbaasd of zitten ze gewoon heel slecht qua timing (graspop de week ervoor, werchter de week erna, zelfde weekend Werchter parklife,…) ?
en ook wel vreemd programma: hoe bouw je een naam op als je op dag 1 (bij wijze van spreken) schlagers programmeert en de dag erna alternative en dan metal ?
ook vrij zwakke line-up, Iedere metalhead heeft Iron Maiden al 100 keer gezien(en de rest van de line-up die dag verkoopt geen wei uit), en Nick Cave is gewoon niet iets dat ik op een festival wil zien (ik heb hem Pukkelpop 35 jaar geleden nog niet vergeven)

Jammer want anders wel een leuke plek voor een festival, beter dan het dramatische eerste jaar in Zeebrugge.

Drukke concertweek.

Woensdag: Kim Gordon & The New Eves @ AB (toen ticket voor €30 op Ticketswap kwam, niet getwijfeld)
Donderdag: Hickey Underworld @ Beursschouwburg (die nieuwe plaat bevalt mij na enkele luisterbeurten heel erg goed)
Vrijdag: Julianna Barwick & Mary Lattimore @ Kerk Laken (coole locatie voor die muziek)

Waarschijnlijk is dit de beste thread om dit in te plaatsen: gisteren naar Hans Zimmer geweest in de AFAS Dome. Episch, gewoonweg episch. Tijdens de pauze wel oordoppen gekocht want het was bij momenten echt wel té luid.
Het begon al goed toen hij de zangeres mee had van de Dune soundtrack. Maar fuck man, hij steekt een Gladiator medley af en ineens verschijnt Lisa Gerrard op dat podium :love: kon bijna niet geloven dat het de echte was. Echt schitterend om live eens te zien.
Publiek was ook mega enthousiast dus ik was niet de enige die wat starstruck was. Op het einde speelde hij nog een nummer uit een film "Africa", om dan ineens over te gaan naar The Lion King, met Lebo, de OG zanger van de animatiefilm. Fantastisch.
Ah, en voor de pauze al 503 uit Angels and Demons, mogelijks mijn favoriete Zimmer nummer.
100% akkoord.
Gezien in Paleis 12, en was echt zot emotioneel. Voor mij hoogtepunt Gladiator, last samurai (toen die Japanse zo alleen op het podium staat, ben ff haar naam vergeten, en uiteraard mijn favoriet Interstellar

OT, Op dit moment bij Trix voor Godspeed you Black emperor.

Gisteren Julianna Barwick & Mary Lattimore in de Onze-Lieve-Vrouwekerk van Laken.

Ze maken prachtige muziek samen maar het voelde toch wat vluchtig aan live. Weinig chemie op het geïmproviseerde podium en met een duur van slechts één uur en tien minuutjes ben ik toch wat op m'n honger blijven zitten.

Enorm prachtige setting maar het was gewoon een podium in een kerk met als resultaat, redelijk stil geluid en slecht zicht. Als de Bota gewoon de Rotonde had gebruikt had hun intieme muziek volgens mij veel beter tot z'n recht gekomen.

Uiteindelijk wel genoten van de muziek maar ik had iets meer verwacht.

Effe kop binnen gestoken in Wintercircus rond de middag, wie het was weet ik niet, soort half vrouwelijke Goose, het kon me niet echt boeien.

Vanavond ook Badlands, met voorsprong één van de fijnere events in Gent. Mocht er iemand nog geen plannen hebben, de lineup is altijd on point.

Terug
Bovenaan