Live muziek & optredens

Ik ken daar echt niemand van, lokaal opkomend jong talent allemaal?
Vooral België en Nederland met een paar bands uit UK, VS of Australië. Lambrini Girls en Ditz speelden er enkele jaren geleden, Adult DVD en The 113 vorig jaar. Allemaal opkomend talent, maar de booker heeft een neus voor kwaliteit.

Landmarks vervangt Against The Current op Werchter Parklife :clap:
Awoert!! Vorig jaar Landmarks op graspop gezien en dat trok precies echt op geen kloten. Die gast kont dat echt niet brengen live. Zal ze nog wel eens een kans geven want er is zoveel volk enthousiast over. Maar had toch liever against the current gezien eigenlijk.

Gisteren eens naar de AB afgezakt om Amenra nog eens te zien.
Dacht dat ik tickets had voor de show met Blackwater Holylight in het voorprogramma, lichte ontgoocheling toen bleek dat dat enkel de avond ervoor was, Opium Heathen dan volledig gemist wegens te lang blijven hangen in de foyer.

Amenra zelf: terug beest van een liveshow. Het is blijkbaar cool geworden om ze af te breken en saai te noemen, maar na +15 jaar vind ik ze nog altijd 1 van de sterkste livebands die er rondlopen en het blijft me verbazen hoe iets die zo extreem klinkt zo een traktie gekregen heeft.

Setlist had me iets minder mee dan bij de AB passage van 2 jaar geleden (toen het quasi een oldschoolset was met bvb Ritual/Aorte in de setlist) maar toch altijd cool om te zien hoe ze de oldies niet vergeten (Razoreater en Silver Needle om mee te beginnen) om dan een goede mix van de nieuwere albums te geven. Dit alles in combo met de visuals en een giga intense performance, blijft dit toch echt aan de top van live acts staan.

Ik ga ze later dit jaar in OLT zien, lijkt me een geweldige locatie voor een band als Amenra

Heb ze daar eens gezien, inclusief onweer met bliksem en wind. Perfecte combo :love:

Mijn interesse in Amenra staat wel al even op een laag pitje maar op De Doorn na is hun catalogus incontournable. Het is zoals een goeie fles wijn geworden, enkel op het juiste moment.

Potverdikke. Gisteren oa Desolated, Born From Pain en Madball gezien in Trax Roeselare. Holy shit, wat een beleving :love:

Heel mijn lichaam stijf :D

Potverdikke. Gisteren oa Desolated, Born From Pain en Madball gezien in Trax Roeselare. Holy shit, wat een beleving :love:

Heel mijn lichaam stijf :D
Ik was daar ook!
Fucking hell Madball was waanzinnig goed. Heb ze al zo vaak gezien maar dit is toch 1 vd beste keren dat ik ze ooit zag. Topzaal ook.

Al wie vanavond in de AB naar Machine Head gaat zien: gisteren in Tilburg was het serieus de moeite.
Jammer dat ze het publiek laten kiezen tussen Blood for Blood en Aesthetics. Hoe goed dat laatste ook is, ik had heel graag Blood for Blood gehad.
Voor de rest leuke show, degelijke setlist en heel veel energie.

1778935882468.jpeg

Dunk 2026, toffe locatie daar wel, in de bossen van Zottegem.

Wel veel minder variatie dan de voorbije jaren heb ik de indruk, veel bands die nogal... hetzelfde klonken?

zehr zehr gut
Russian Circles
Pothamus

zehr gut
Pelican
Onrust
Bloed
Huracan

gut
We.Own.The.Sky
Sotabosc
Turpentine Valley
The Sea Shall Not Have Them

ok
Las 3 Marias
Baulta
Circus Trees
Capitan
We Lost The Sea
Glacier
Kokomo
Toundra
Overhead, The Albatross

meh
SKLOSS
Celestial Wolves
Her Name Is Calla
Caspian
The Evpatoria Report

wtf was dat?
Warrington-Runcorn New Town Development Plan

Dunk 2026, toffe locatie daar wel, in de bossen van Zottegem.

Wel veel minder variatie dan de voorbije jaren heb ik de indruk, veel bands die nogal... hetzelfde klonken?

zehr zehr gut
Russian Circles
Pothamus

zehr gut
Pelican
Onrust
Bloed
Huracan

gut
We.Own.The.Sky
Sotabosc
Turpentine Valley
The Sea Shall Not Have Them

ok
Las 3 Marias
Baulta
Circus Trees
Capitan
We Lost The Sea
Glacier
Kokomo
Toundra
Overhead, The Albatross

meh
SKLOSS
Celestial Wolves
Her Name Is Calla
Caspian
The Evpatoria Report

wtf was dat?
Warrington-Runcorn New Town Development Plan
Voor het zoveelste jaar op rij compleet vergeten dat dit festival bestaat. Moet er echt eens werk van maken een dagje te gaan…

Ik wist niet dat ze dat terug in Zottegem organiseerden. Destijds een paar keer gegaan in Zottegem, en hoewel ik de muziek wat beu ben tegen het einde van het weekend, is dat wel een absolute toplocatie met geweldige laidback sfeer (behalve bij de afterparties na het laatste contcert).

Volgend jaar misschien toch eens terug overwegen als dat nog steeds in Zottegem is.

Terug
Bovenaan