Live muziek & optredens

De grotere namen die bezig zijn aan een tour kunnen meestal zomaar niet even langskomen als vervanger. Elk uur van zo'n tour staat gepland.
Belgische artiesten die zich snel kunnen vrijmaken zijn eventueel wel een optie. Maar een waardige vervanger op zo'n korte termijn vinden is quasi niet haalbaar.

Ik hoor NIN echt graag, maar dat viel mij jaren geleden zo tegen live op Pukkelpop.
Vond ik nochtans super goed behalve de idioot die dacht dat het een goed idee was om NIN vlak voor Eminem te plaatsen. Was ook duidelijk te zien aan Trent zijn reactie :tongue:

Vreemd dat er nog steeds geen communicatie is rond Metallica... Die mannen hebben ondertussen toch al resultaten van hun covid test veronderstel ik.

Ik verwacht ook geen grote headliner als vervanging.. ik zie een Maiden bv niet last minute hun volledig decor meesleuren/opstellen etc er komt echt wel meer bij kijken dan even een "detour" te maken

ik nochtans super goed behalve de idioot die dacht dat het een goed idee was om NIN vlak voor Eminem te plaatsen. Was ook duidelijk te zien aan Trent zijn reactie :tongue:

Heb dat ook eens meegemaakt maar dan met Rammstein fans. Stonden constant uitleggen en te zagen en klagen omdat het hun ding niet was. :angry:

Heb dat ook eens meegemaakt maar dan met Rammstein fans. Stonden constant uitleggen en te zagen en klagen omdat het hun ding niet was. :angry:
Ik heb ze eens op Werchter gezien voor Metallica.
Trent was toen geweldig. To all you Metallica fans here in the front row, I'm sorry but we won't play a shorter set, we won't go easy on you.
Heel sterk optreden toen trouwens.

Er zou wel eens iets moeten bevestigd worden ja maar langs de andere kant is geen nieuws in dit geval ook goed nieuws
Tgoja, als Werchter bevestiging krijgt dat ze onderweg zijn naar België om te spelen zouden ze dat toch z.s.m. willen communiceren denk ik dan.

Er mag vandaag toch een update volgen.

Edit: natuurlijk zullen ze bij de organisatie, na de schitterende oplossing in Zwitserland, ferm met de handen in het haar zitten hé. No way dat die een refund op poten zetten zoals daar. We krijgen op het allerlaatste moment Clouseau wanneer iedereen op de wei staat.

Laatst bewerkt:
Ondertussen ook een ticket voor Brutus in de AB gekocht. 3de keer dat ik ze ga zien maar dat staat wel als een huis. Nieuwe single is keigoed net als de 2 andere nummers die ik al live heb gehoord van hun volgende plaat

Ik wil nu niet de pessimist zijn maar dat het zo lang duurt is volgens mij een slecht teken.
Als ze zouden spelen was volgens mij daar al meteen over gecommuniceerd.
Goed nieuws hou je niet lang achter.
Denk dat de organisatie aan't zoeken is voor (waardige) vervanger en pas als ze ene hebben het nieuws wereldkundig maken.
Gisteren zag ik het nog rooskleurig in,nu al pak minder.

Hoop dat ik verkeerd ben en dat "geen nieuws = goed nieuws" relevant is.
Er zijn toch ook veel buitenlanders die dagticket hebben voor hun te zien,die zouden toch ook asap moeten weten waar ze aan toe zijn.

Ik wil nu niet de pessimist zijn maar dat het zo lang duurt is volgens mij een slecht teken.
Als ze zouden spelen was volgens mij daar al meteen over gecommuniceerd.
Goed nieuws hou je niet lang achter.
Denk dat de organisatie aan't zoeken is voor (waardige) vervanger en pas als ze ene hebben het nieuws wereldkundig maken.
Gisteren zag ik het nog rooskleurig in,nu al pak minder.

Hoop dat ik verkeerd ben en dat "geen nieuws = goed nieuws" relevant is.
Er zijn toch ook veel buitenlanders die dagticket hebben voor hun te zien,die zouden toch ook asap moeten weten waar ze aan toe zijn.
De tour eindigd de 8ste juli in Lissabon. Dan zijn er 20 dagen tot hun volgende concert in de US. Een concert met andere locatie kan nog altijd: Boudewijnstadion is misschien moeilijk met de Stones de 11de, maar dan is er nog altijd dat terrein in Oostende waar Rammstein gaat staan. Ik hou er de moed voorlopig in.

Als het bij crew blijft: wat houd hun tegen om bijvoorbeeld de crew van bijvoorbeeld Greta Van Fleet te laten helpen met opbouwen van het decor,... ?

Als het bij crew blijft: wat houd hun tegen om bijvoorbeeld de crew van bijvoorbeeld Greta Van Fleet te laten helpen met opbouwen van het decor,... ?
Da's wat ik met vreemd vind..

Als het effectief enkel de crew is kunnen ze het zo oplossen + al communiceren want iedereen met een dagticket zit nu toch echt wel te wachten op iets van feedback. "Geen nieuws goed nieuws" vind ik maar valse hoop

Voor degene opt werk die de sfeer willen opsnuiven

De tour eindigd de 8ste juli in Lissabon. Dan zijn er 20 dagen tot hun volgende concert in de US. Een concert met andere locatie kan nog altijd: Boudewijnstadion is misschien moeilijk met de Stones de 11de, maar dan is er nog altijd dat terrein in Oostende waar Rammstein gaat staan. Ik hou er de moed voorlopig in.

Hoe ga je de ticketing dan regelen?
Als ze Werchter cancellen heb je alleen geldig ticket voor de resceduled show als je niet naar RW gaat?
Lijkt me gewoonweg niet eerlijk.
Je hebt betaald om meerdere artiesten te zien hé,waarvan de hoofdact dus van doorslaggevend belang is.
Soit,verwacht vandaag toch nog communicatie erover,mogelijk rond de klok van 17h.

Hoe ga je de ticketing dan regelen?
Als ze Werchter cancellen heb je alleen geldig ticket voor de resceduled show als je niet naar RW gaat?
Lijkt me gewoonweg niet eerlijk.
Je hebt betaald om meerdere artiesten te zien hé,waarvan de hoofdact dus van doorslaggevend belang is.
Soit,verwacht vandaag toch nog communicatie erover,mogelijk rond de klok van 17h.
Keuze laten: Werchter gaan aan lagere prijs of naar Metallica met een voorprogramma. Naar iets soortgelijk hebben ze gekeken in Zwitserland. Wie combi gaat geef je korting voor het Metallica concert.

Er is gewoon geen perfecte oplossing wanneer ze moeten cancelen, die in Zwitserland was nog vrij fair maar dat was een metalfestival waar iedereen kwam voor meerdere bands, daar valt Werchter niet onder. Ik kan begrijpen dat de metalhead die komt voor Metallica en niks anders gerust kan leven met een concert op zich.

Helaas is dit echt gewoon overmacht waar niks tegen te beginnen valt, power of nature in essentie. In 2009 kregen de Gallagher broertjes backstage op Rock en Seine ruzie en werd het concert minuten voor aanvang afgelast. Dan wil je Noel en Liam gewoon een pak rammel gaan geven, terwijl er hier niemand iets aan kan doen.

Laatst bewerkt:
Er is gewoon geen perfecte oplossing wanneer ze moeten cancelen, die in Zwitserland was nog vrij fair maar dat was een metalfestival waar iedereen kwam voor meerdere bands, daar valt Werchter niet onder. Ik kan begrijpen dat de metalhead die komt voor Metallica en niks anders gerust kan leven met een concert op zich.
Nee, Zwitserland was een concert van Metallica met wat support en dat hebben ze een festival genoemd. Daar kwam het meer op neer denk ik. Beetje zoals TW Classic elk jaar een concert is van 1 heel grote naam met wat dingen voor waar niemand om geeft. Als Nick Cave had gecancelt hadden ze de boel daar mogen sluiten en dat gaat volgend jaar hetzelfde zijn met The Boss.

Werchter heeft 4 podia met tientallen artiesten elke dag, die gaan u echt geen geld terug geven omdat er 1 band cancelt. Zelfs al is het de headliner.
Graspop heeft ook geen refund gedaan toen ze Faith No More en Aerosmith hebben vervangen door 2 absolute kutbands waar geen enkele fan van FnM of Aerosmith op zat te wachten.

Keuze laten: Werchter gaan aan lagere prijs of naar Metallica met een voorprogramma. Naar iets soortgelijk hebben ze gekeken in Zwitserland. Wie combi gaat geef je korting voor het Metallica concert.

Helaas is dit echt gewoon overmacht waar niks tegen te beginnen valt, power of nature in essentie.
Ik geloof absoluut niet in dergelijke oplossingen op Werchter. Live Nation is nu niet bepaald gekend om 'voor de fans' iets te regelen.
Als ze niet afkomen zal Pearl Jam misschien 2 keer spelen ofzo, net zoals Live 2x gespeeld heeft toen Pearl Jam cancelde door de gebeurtenissen op Roskilde.

Terug
Bovenaan