Locatie en agenda delen in een relatie en/of gezin

Ik heb niet genoeg activiteiten op de planning om nood aan een (gedeelde) agenda te hebben. :unsure:

En zijn activiteiten onthou ik wel gewoon.

Oprecht benieuwd hoe alles duidelijk/onder controle blijft zonder een gedeelde agenda :unsure: weten wanneer ze bv op weekend is met vriendinnen, gaat sporten, iets gaat drinken met vrienden, savonds moet gaan eten voor werk, etc. No way dat ik het allemaal zomaar zou onthouden.

Locatie delen is imo wel wat "vreemd", dat doen wij niet.
Kzou dringend eens een gedeelde agenda moeten beginnen. Hier heb ik een agenda en hij niet :v, ik ben zijn agenda. En dan vertrek ik soms en zie ik aan zijn gezicht dat hij niet meer weet voor wat maar het wel zou moeten weten :D (en dan doet hij een beredeneerd gokken achteraf "hoe was het met... x?" :'D )

Hier is het gedeelde agenda enkel alleen al door mijn wisselende uren anders zou ze elke dag vragen hoe ik werk. Ernaast ook handig voor alle activiteiten met de zoon of afspraken. Locatie niet gedeeld zou maar vreemd zijn. Ik ben in een relatie niet op vrije voeten met een enkelband.

Ik heb niet genoeg activiteiten op de planning om nood aan een (gedeelde) agenda te hebben. :unsure:

En zijn activiteiten onthou ik wel gewoon.
Hier was dat vroeger ook zo. Alee, mijn vriendin hield eigenlijk zowat onze agenda bij qua sociale gelegenheden enzo, en dan vroeg ik altijd "is er iets gepland komend weekend?", of kwam ik half uit de lucht vallen als ze zei "Je weet toch dat het morgenavond X is hé".
En dan ging eigenlijk allemaal best goed...

Maar sinds we kinderen hebben is er een gedeelde agenda, en die is broodnodig. :biglaugh:

Wat locatie delen betreft: enkel eens gedaan toen ik 's avonds in het donker een lange duurloop ging doen. Voor haar gemoedsrust. No way dat ik dat constant zou doen, ik wil ook mijn vrijheid. Die gun ik haar ook.

Een gedeelde agenda vind ik de evidentie zelve, raar om dat in dezelfde categorie te zien staan als permanent je locatie delen. Dat laatste doen we niet, maar ik zou daar geen probleem van maken. Ik ben helaas ook altijd heel snel overbezorgd, dus als mijn vrouw (of later kinderen) eens 10 minuten later zijn dan gepland dan begin ik al te paniekeren dat ze ergens in een gracht ligt. Die locatie zegt dan nog altijd niet veel, en mogelijk raak je door sommige zaken net nog ongeruster. Dus ik ga het ook niet voorstellen. Maar als mijn vrouw er mee afkomt, zou ik het gewoon doen.

Wij hebben ook een gedeelde agenda, in die zin dat we aan elkaar zeggen wanneer we plannen hebben en het dan mijn schuld is als 1 van beide iets vergeet.

Ik heb een eigen agenda van mijn Gmail, zij heeft dat ook. We hebben ook een gedeeld emailadres met een agenda in waar we activiteiten samen in zetten. We kunnen ook elkaars agenda zien. Zo een gedeeld emailadres is ook mega handig voor dingen die voor het gezin zijn. Dingen voor de kleine, voor de poetsdienst, ...

Locatie delen doen we niet, al heeft elke Android telefoon wel de "Apparaat vinden" app dus als we echt willen kunnen we elkaar vinden. Ik heb dat al gebruikt als ik ze bv al thuis had verwacht en ze pakt haar telefoon niet op.

Gedeelde agenda hebben we ook en zouden we niet kunnen missen denk ik.

Elkaars locatie tracken is iets dat ik pas heel recent wist dat mensen dit deden eigenlijk, door 2 collega's (Tsjechische en Amerikaanse) die het vreemd vonden dat ik mijn dochter niet trackte. Zij gebruiken dat blijkbaar wel bij hun kinderen en ook bij hun partner, oa om te weten wanneer het eten klaar moet zijn en dergelijke. Maar dat vind ik persoonlijk toch een brug te ver.

Heb wel een optie op mijn Garmin die mijn vriendin waarschuwt in geval van een val, zelfde bij mijn vriendin trouwens. bij zo'n zaken als gaan lopen of fietsen snap ik het wel nog dat je elkaar trackt moest er een noodgeval zich voordien.

Gedeelde agenda (samengesteld gezien) met heeeel veel verschillende kleurtjes.
Een luxe om te hebben. Zou hier nogal misgaan moesten we dit niet hebben.
Elkaar tracken doen we niet (volgens mij :unsure: )
Op mijn kinderen hun gsm staat wel een app (life360). Handig met de Lijn. en hobby. Is puur daarvoor in gebruik, voor de rest kijk ik daar eigenlijk niet op.

Als je kinderen hebt begrijp ik het nog dat je die wenst te tracken. Maar je partner?
Locatie delen / tracken : Absoluut een dikke vette neen. Voor mij is dat een vorm van wantrouwen.

Dus als ik een uurke later ga zijn bericht krijgen van: Waarom zit je in de McDonalds? Met welke griet zit je daar? Heu ik zit daar dan helemaal alleen te wachten op de trein hé en ik ben daar dan ne cola aan het drinken ..

Mijn agenda delen: Daar heb ik geen problemen mee.

Als je kinderen hebt begrijp ik het nog dat je die wenst te tracken. Maar je partner?
Locatie delen / tracken : Absoluut een dikke vette neen. Voor mij is dat een vorm van wantrouwen.

Dus als ik een uurke later ga zijn bericht krijgen van: Waarom zit je in de McDonalds? Met welke griet zit je daar? Heu ik zit daar dan helemaal alleen te wachten op de trein hé en ik ben daar dan ne cola aan het drinken ..

Mijn agenda delen: Daar heb ik geen problemen mee.
Dan lijkt me eerder uw partner het probleem :unsure:

Dan lijkt me eerder uw partner het probleem :unsure:
Biljart heeft het toch min of meer voor gehad (zie pagina 2). Ik zou daar absoluut niet mee om kunnen gaan met zo ne zever.
Of ik zou gewoon zeggen: Ja ik zat daar met een 'vrouwelijke' collega iets te eten. Et alors?

Biljart heeft het toch min of meer voor gehad (zie pagina 2). Ik zou daar absoluut niet mee om kunnen gaan met zo ne zever.
Of ik zou gewoon zeggen: Ja ik zat daar met een 'vrouwelijke' collega iets te eten. Et alors?
Laat me zeggen dat ik vrij zeker ben dat mijn vrouw mij nooit aan de tand zou voelen over waar en met wie ik ergens zit. En zoals eerder gezegd, wij hebben zo'n app (life360 zoals hierboven al eens vermeld) om te kijken wanneer de vrouw thuis is voor het eten, maar we zitten elkaar daar zeker niet mee te spioneren. Los van dat we elkaar vertrouwen, communiceren wij ook wat we gaan doen.

Ik was eens een week weg op training en een Amerikaan vertelde doodleuk dat hij zijn vrouw al 3 dagen niet had gehoord. Dat was normaal.

Moet zeggen, wij hebben dat niet zo. We wonen nog niet samen maar vragen gewoon eens hoe de dag eruit ziet. Zou vreemd aanvoelen om constant gevolgd te worden.

Ik stuur altijd als ik aan het station met de fiets vertrek een sms-je zodat mijn man kan beginnen het eten klaar te zetten. Ik doe er blijkbaar een voorspelbare 18 minuten over. Heel af en toe vergeet ik het, en dan stop ik onderweg om alsnog iets te sturen.

Dan kom ik thuis aan: "ik verwacht u pas over 3 minuten". :unsure:

Nu ja, met de auto en file is de totale reistijd niet even voorspelbaar, dus dan snap ik wel dat die locatie tracken handig kan zijn. Maar ik zou het vervelend vinden om dan nog meer afgeleid te zijn door mijn gsm om zijn vooruitgang in de gaten te houden.

Ik ben een hopeloos geval in planning. Kan geen agenda bijhouden, niet op papier, niet digitaal. Mijn vriendin kan dit wel en is daar veel gedisciplineerder in dan ik, maar ze doet dit nu tegenwoordig wel het liefst gewoon analoog in een schriftje die ze bij haar heeft. Dus nee, we delen geen agenda's met elkaar. Wel spreken we heel veel met elkaar en overlopen we onze dag/week.

Locatie delen met elkaar doen we enkel in bijzonder gevallen. Als we elkaar ergens niet kunnen terugvinden of om in te schatten wanneer iemand ergens zal toekomen. Dat is eerder uitzonderlijk en altijd van tijdelijke aard. We doen dit dan gewoon met de deel functie in Google Maps. Wat we wel structureel met elkaar delen (en ik eerlijk moet bekennen ook best goed werkt voor mij) zijn bootschappenlijstjes en andere kattebelletjes.

Maar dan zit het toch al niet goed in de relatie?

Wij hebben dat nu al een paar jaar, nog geen enkel moment hebben we zo'n vragen gesteld.
En dan nog, als we die vraag zouden stellen is dat uit interesse en niet uit wantrouwen.

Bij ons wordt dat gebruikt om in te schatten hoe laat de SO thuis gaat zijn voor het eten en kinderen.

Gedeelde agenda vind ik toch belangrijk want met 2 kinderen, hobby's van de kinderen, vrouw en mezelf is het wekelijks toch goed plannen. Wij hebben de afspraak dat op een vrije avond iets mag ingezet worden, maar de andere blijft dan thuis voor de kinderen ( onze ouders wonen niet zo kortbij waardoor babysit niet altijd makkelijk te vinden is). De ene week zitten wij 5 avonden achter elkaar samen in de zetel tv te kijken, de andere week zien wij elkaar s avonds alleen als we gaan slapen. Ik vind dat prima zo.

Als we echt willen zien wij de locatie van elkaar en dan is het via de Volkswagen app omdat we beide een VW hebben en die op de app dus de locatie van de wagen geeft. Maar eerlijk gezegd bekijk ik dat niet. Zij ook niet denk ik. Ik vertrouw ze helemaal. Nu uiteindelijk zou ze mij zelf mogen tracken. Ik heb niks te verbergen. Al zal ze veel locaties zien want ik kom op veel plaatsen voor mijn werk :D

En of ge nu locatie zou tracken of niet, indien ze zou gaan vreemdgaan zal ze dat toch doen. Met tracking of zonder.

Oeps; ik denk dat we hier de voorbije 10+ jaar dat we beiden op iPhone zitten binnen hetzelfde gezin, elkaars locatie kunnen zien via de “vind mijn iPhone”-app. Als ik de teneur van een stuk van dit topic moet volgen, betekent dat wellicht dat we beiden super-mega-Uber paranoia zijn 😂.

Dat we dat ding wellicht nooit voor iets anders gebruikt hebben dan voor de kids zodat ze klaar konden staan als “mama of papa de oprit oprijdt” is dat een detail. Als dat als zo’n issue wordt gezien, lijkt het me dat er andere zaken aan de orde zijn in de relatie…

Geen gedeelde agenda hier trouwens, maar dat is puur omdat ik er zero behoefte aan heb mijn vrije tijd te plannen. Mijn pro-leven is dat al genoeg en die agenda staat grotendeels vol tot einde jaar en beyond, so no need for more. De weinige private stuff die we dan toch “moeten” onthouden, houdt the big boss at home wel in de gaten.

Terug
Bovenaan