Loodgieterij-topic

De andere afvoeren werken die wel prima? Heb je misschien een wc boven die je kan doorspoelen? Als je bijvoorbeeld een douche of een bad neemt borrelen de leidingen?
De andere afvoeren werken inderdaad zonder problemen. Als'k bad laat leeglopen hoor'k het beneden wel ergens borrelen.

Ge kunt altijd dit eens proberen:

Nu voor dat ge zoiets koopt, hoort eens rond als niemand zoiets heeft. Nogal zonde van het geld als het niet helpt.
Dat is goed voor zo klein/beginnende verstoppingen. Is natuur geen wondermiddel maar kan maar helpen....

Laatst bewerkt:
Yup dat kan. Allemaal afhankelijk hoe uw afvoersysteem in elkaar zit.
Rechtstreeks op rioolnet? Met beerput? Met bezinkput? Regenwater gescheiden of alles samen?

Bij vermoeden van beginnende verstopping zou ik beginnen met een paar emmers met heet water (goed warm, niet kokend warm) met een handvol soda opgelost per emmer door de desbetreffende afvoer te knallen. Even laten weken en daarna grondig doorspoelen met warm water.

Yup dat kan. Allemaal afhankelijk hoe uw afvoersysteem in elkaar zit.
Rechtstreeks op rioolnet? Met beerput? Met bezinkput? Regenwater gescheiden of alles samen?

Bij vermoeden van beginnende verstopping zou ik beginnen met een paar emmers met heet water (goed warm, niet kokend warm) met een handvol soda opgelost per emmer door de desbetreffende afvoer te knallen. Even laten weken en daarna grondig doorspoelen met warm water.
Ik heb geen septische put, daar ben ik zeker van. Ik vermoed wel gescheiden riolering.

Gisteravond was alles weer gewoon ok. Het probleem lijkt zich alleen te situeren als't buiten regenweer is. Kan dat nu?
Dat kan zeker. Slecht aangelegde riolering of slechte beluchting van de afvoer... er zullen miss nog andere oorzaken zijn die ik nie ken. Best eens iemand laten komen kijken....

Kan ook dat uw riolering in de straat het niet getrokken krijgt en het water terugloopt?

Het plaatsen van een terugslagklep kan dan helpen.

Dan zouden er meer mensen in zijn straat last moeten hebben .
Kan ook gewoon zijn dat zijn rioolbuizen te klein zijn van diameter of dat hem inderdaad met een beginnende verstopping zit en dat het bijkomende regenwater van zijn afvoeren de pijpen dan vol laat lopen dus …kan van alles zijn .

Kan ook gewoon in de collector zitten dat die op dat moment vol komt te zitten , kunt ge misschien zien aan het deksel of dit omhoog komt of dat er ergens echt veel water staat dan wat normaal zou zijn (maar als het regent is dat dus moeilijker vast te stellen . ;) )

In een appartement dat ik verhuur, hadden we drukverlies op de ketel. Een loodgieter is hiervoor 2x moeten langskomen. Na de eerste interventie bleek het probleem niet opgelost te zijn. Nu krijg ik facturen van beide interventies. Is dit normale gang van zaken? Zijn 1e interventie is een factuur van €125.36, waarvan €55 werkuren + €29.16 verplaatsingskosten. Na de 2e interventie blijkt het probleem wel opgelost te zijn.

Dus gij verwacht dat iemand onbetaald gaat werken?

Hier hadden we bijna 1000€ aan facturen van ne onbekwame loodgieter die 4x is langs geweest en het uiteindelijke probleem zelfs niet opgelost heeft. De fabrikant heeft het uiteindelijk opgelost onder garantie.

Is er een nadeel aan alpex buizen t.o.v. koperen buizen? Ik zou graag een vorstvrije buitenkraan installeren en daarvoor ga ik aftakken vanaf de waterleiding (momenteel afgeplakt wegens schilderwerken) naar onze wasmachine:

Ik heb nog restjes alpex buis liggen en zou deze dus willen gebruiken. Anders moet ik direct 2,5m koperen buis kopen bij Gamma.

Dit is de kraan die ik gekocht heb:

En ik heb dit in m'n mandje staan bij Amazon. Ik vermoed dat dat moet werken om de kraan aan te sluiten?

Ik heb 26/08 onderhoud laten doen aan mijn CV-ketel. Nu heb ik op de thermostaat beneden melding “Onderhoud boiler 1” en op de thermostaat boven de melding “onderhoud”.

Ik heb in de settings op de ketel gekeken en onderhoudsmeldingen staat uit en tijd tot onderhoud op “—“.

Iemand een idee hoe ik dat wegkrijg?

Oude post, maar het probleem is bekend.
Vaillant blijkt op hun CV-ketels wat problemen hebben met de CO2-sensor door vochtinsijpeling. Hierdoor registreert deze nietmeer goed en komt deze melding erop.
Vaillant is die net onder garantie (dat is een blijvende verlengde garantie) komen vervangen. Als ik hetzelfde probleem terug had moest ik gewoon bellen.

Het effect is dat de CV-ketel nietmeer kan terugmoduleren en daardoor de aanvoertemp te hoog laat worden en de verwarming uitvalt (hier voor 30 minuten). Je krijgt het huis dus nooit warm (toch geen 22 graden warm). Benieuwd of het nu definitief is opgelost.

In oktober heb ik een woning gekocht van de jaren 70. Ik heb een toilet beneden en een toilet boven in de badkamer.

Het toilet beneden heeft wat problemen met deftig doorspoelen en dan voornamelijk als het regenweer is. Water komt tijdens doorspoelen hoog in de pot en loopt slechts zeer traag weg.
Is dit een probleem met een riool of wat kan dit zijn? Kan ik dit makkelijk zelf verhelpen? (Al ff ter info, ben een onhandige vrouw zonder kluscapaciteiten 🙂).
Uiteindelijk toch een ontstopper laten komen.

Twee issues:
1) Er was een verstopping. Hierdoor is heel die put buiten (geen septische put) waar die buis loopt vol komen te zitten. Hij heeft heel die put leeggetrokken.
2) Riolering lijkt niet fantastisch goed aangelegd te zijn. Hij denkt dat het probleem nu wel van de baan zou moeten zijn. Als het terug komt, dan gaat hij de buis opnieuw deftiger verbinden en wat moderne technieken gebruiken in die put.

In elk geval, respect voor die mannen! Ik ga nooit meer zeggen dat ik een kakjob heb.

Twee issues:
1) Er was een verstopping. Hierdoor is heel die put buiten (geen septische put) waar die buis loopt vol komen te zitten. Hij heeft heel die put leeggetrokken.
2) Riolering lijkt niet fantastisch goed aangelegd te zijn. Hij denkt dat het probleem nu wel van de baan zou moeten zijn. Als het terug komt, dan gaat hij de buis opnieuw deftiger verbinden en wat moderne technieken gebruiken in die put.

In elk geval, respect voor die mannen! Ik ga nooit meer zeggen dat ik een kakjob heb.

Als die put toch leeg is, waarom dan niet ineens alles volgens de regels van de kunst aansluiten... Problemen komen meestal toch terug.

Ik heb hier een verstopping gehad, maar heb toen (zelf) uit de buis een dopje van shampoofles omgeven met haar eruit getrokken van de vorige bewoonster. Nu er wel een sifon in de douche zit met haarnetje etc verwacht ik dat die problemen nietmeer terugkomen :).
Dat begon overigens ook met wat borrelen beneden als we het bad lieten leeglopen.

Twee issues:

Mag ik vragen wat je betaald hebt? Hier is het probleem van het toilet voorlopig van de baan, maar moest het terugkomen ga ik ook overwegen om een ontstopper te laten komen.

Terug
Bovenaan