Fons De Whiskyspons
Active member
Tis wel allemaal heel moeilijk in te schatten zonder te weten hoe uw systeem exact in elkaar zit. Is alles goed ontlucht? 60 graden gevraagde Aanvoertemperatuur en actuele temperatuur van 34 graden is wel een extreem groot verschil.
Cv ketel naar collector 1 (daarop speelkamer, living radiator 1, living radiator 2, bureau) naar collector 2 (daarop slaapkamer 1, slaapkamer 2 en badkamer)
Systeem is 2 maand geleden geplaatst (ketel is gebleven, allemaal nieuwe leidingen en radiators), ik hoor nergens lucht in de leidingen)
Kan zijn dat hij op dat moment net niet aan het opwarmen was natuurlijk.
Als je moet starten van 16°C duur het ook allemaal net wat langer, toch als de woning al een tijdje niet verwarmd is geweest. Vocht (renovatie dus nieuwe pleisterwerken?) kan bv ook meespelen dat het allemaal wat moeizamer gaat.
Kgoh ik ken er nu niet veel van, maar de radiator in mijn bureau (in de kelder) gaat regelmatig aan.
Maar mss dat die tado mijn ketel op heel lage tempratuur laat uitsturen omdat er maar 1 radiator 0,1 graden moet stijgen?
Misschien moet ik, als ik klaar ben met schilderen (en dus er geen afplaktape/papier meer op sommige radiators plakt) alle radiators op 25 graden te zetten en zien wat dat geeft.
Sowieso al wel naar de sanitairmannen gemailed

Pidpa komt volgende maand langs om de hoofdafsluitkraan te fixen en daarna zal ik hier waarschijnlijk terug verschijnen om te vragen hoe ik eventueel één van die andere kranen kan fixen (tenzij ik het zelf kan uitdokteren).