Metaaldraad

De nieuwe Machine Head is dan weer een dikke teleurstelling imo.
Vaak beginnen de nummers nog wel goed maar het tempo wordt er volledig uit gehaald bij elk refrein. Die zijn telkens veel te plat en te melodieus. Ik zou zelfs te poppy durven zeggen.

Geef eens die top 10 want vind het dit jaar redelijk kalm qua echte topplaten.
1) Tsunami Sea - Spiritbox
2) Lonely People with Power - Deafheaven
3) Scorched Earth - Harakiri for the Sky
4) Duel - Jinjer
5) Hymns of Dissonance - Whitechapel
6) Fallen Star - Employed to Serve
7) Te Ra - Alien Weaponry
8) To Live in a Different Way - Love is Noise
9) March of the Unheard - The Halo Effect
10) Aether - Forlorn

1 is voor Metalcore wat Romance van Fontaines DC voor postpunk is.
2 is zalige blackgaze
3 is postblack metal van de bovenste plank
4 is goeie progmetal. Slaat en zalft. Je merkt dat ze door de gebeurtenissen in Oekraine echt iets te zeggen hebben en het meer menen als anders is.
5 deathcore at its finest
6 wordt metalcore genoemd maar amper breakdowns wel solos
7 goeie crossover van thrash en groove. De maorikids hun beste
8 straf debuut. Deftones invloeden vrij duidelijk
9 mooie melodeath. Ex leden van in flames maar plaat heeft wat meer punch dan in flames
10 beeld u in dat Bjork een folkmetal band heeft. Mocht langer

Laatst bewerkt:
Geef eens die top 10 want vind het dit jaar redelijk kalm qua echte topplaten.
Momenteel buiten The Halo Effect, en die is minder dan hun debuut, vooral goeie hardcore/metalcore hier dus vrees dat ik u niet ga kunnen helpen.

Qua death/thrash/black zijn deze blijven hangen:
Impurity - The Eternal Sleep
Scalpture - Landkrieg
Benediction - Ravage of Empires
Warfield - With The Old Breed
Chemicide - Violence Prevails
Warbringer - Wrath and Ruin
Lik - Necro
Cancer - Inverted World

En Cradle of Filth natuurlijk! Hebben misschien hun imago niet mee maar die laatste platen zijn 1 voor 1 echt goed.

Feit is wel dat meer dan de helft hiervan wel goed maar ook gewoon more of the same zijn. Ik hoop dat er daar misschien maar 2 ofzo uiteindelijk eindigen in mijn top 10 vh hele jaar. Anders zal het jaar idd maar zozo geweest zijn, behalve die paar absolute HC/MC bangers (Stick To Your Guns, Landmvrks, Downpour)

Momenteel buiten The Halo Effect, en die is minder dan hun debuut, vooral goeie hardcore/metalcore hier dus vrees dat ik u niet ga kunnen helpen.
+1 voor de hardcore/metalcore lijst. Ik blijf hangen bij mijn albums van 2025, dus je mag uw aanbevelingen zeker delen 😊

Feit is wel dat meer dan de helft hiervan wel goed maar ook gewoon more of the same zijn. Ik hoop dat er daar misschien maar 2 ofzo uiteindelijk eindigen in mijn top 10 vh hele jaar. Anders zal het jaar idd maar zozo geweest zijn, behalve die paar absolute HC/MC bangers (Stick To Your Guns, Landmvrks, Downpour)
Ja dit dus, veel dingen die wel goed zijn en waar dat ik wel al veel op repeat naar geluisterd heb maar nog niet echt iets waarvan ik zeg wow dat is sowieso AOTY materiaal.

3) Scorched Earth - Harakiri for the Sky
Dan moet je Karg - Marodeur ook maar checken. Zitten alletwee onder AOP records. En vergelijkbaar qua stijl

Albums waar ik dit jaar het meeste naar geluisterd heb die van dit jaar zijn:

Coffin Feeder - Big Trouble
Pissgrave - Malignant Worthlessness
Gutteral Disgorge - First Degree Murder
Revenge - Violation.Strife.Abominate
Caustic Wound - Grinding Mechanism Of Torment
Whitechapel - Hymns In Dissonance
Teitanblood - From The Visceral Abyss
Bodybox - 3
Phrenelith - Ashen Womb
Scowl - Are We All Angels

maar denk dat momenteel enkel Teitanblood kanshebbende is voor top 10 materiaal voor end of the year list. Wel gewoon goede albums maar niks waar ik van zeg dat is het.
Nu moet ik wel zeggen dat er wel een twee a drietal zijn waarvan ik wel zeg dat is het wel, maar daar heb ik gewoon minder digitaal naar geluisterd maar meer fysiek. (Drudkh bv.) Maar vind 3 albums toch maar magertjes op 4 maanden.

Laatst bewerkt:
Nu pas achter het bestaan van The Watersound Studios Sessions van Annihilator gekomen, een ronduit fenomenale sessie

Annihilator, godverdomme...

Ik was die band totaal vergeten. Een van mijn favoriete bands toen ik tiener was. Waking The Fury nog van een klasgenoot op een zelf gebrande cd gekregen. Zo vaak afgespeeld dat die cd kapot gegaan is.

Toevallig ontdekt in een boekje van de "Large". Bij de cd's onder "Black, death and Thrash" viel die naam me op een of andere manier op. Ik heb zo indertijd meerdere bands ontdekt.

De Large, kan los in de nostalgietopic. Gadgets met "I like the pope, the pope smokes dope" kopen en bands checken op basis van hun t-shirts of albumcovers.

Annihilator, godverdomme...

Ik was die band totaal vergeten. Een van mijn favoriete bands toen ik tiener was. Waking The Fury nog van een klasgenoot op een zelf gebrande cd gekregen. Zo vaak afgespeeld dat die cd kapot gegaan is.

Toevallig ontdekt in een boekje van de "Large". Bij de cd's onder "Black, death and Thrash" viel die naam me op een of andere manier op. Ik heb zo indertijd meerdere bands ontdekt.

In mijn tienerjaren niet verder geraakt dan Alison Hell, maar na mijn studie terug mee in aanraking gekomen en toen heel hun oeuvre grijsgedraaid.
Ik gebruik niet graag of gauw de term 'underrated', maar voor Annihilator maak ik graag een uitzondering :love:

(& de "Large" was dan weer totaal uit míjn herinnering verdwenen).
(Nu komen wel fietstochten naar de Pitou in Hasselt terug bovenborrelen).

Alison Hell heb ik - ook als tiener - een tijdje naar geluisterd (samen met Queensrÿche, Savatage en zelfs Helloween, voor de zoveelste keer met dank aan YouTube) toen ik nog op mijn overgang zat van dit soort materiaal naar traditional doom metal waarvan dan ook veel materiaal in de eighties is gemaakt. Door jullie enthousiasme heb ik Alison Hell nog eens opgezet, en ondanks ik het veel fouter vind klinken dan destijds is het muzikaal nog altijd erg goed eigenlijk.
Dat doet mij trouwens hieraan denken, nog een nummer uit die periode. Lijkt op Iron Maiden, maar dan donkerder (uiteraard ook weer dankzij YouTube :unsure: )

Door jullie enthousiasme heb ik Alison Hell nog eens opgezet, en ondanks ik het veel fouter vind klinken dan destijds is het muzikaal nog altijd erg goed eigenlijk.
Ondanks eenmalig beluisteren heb ik dat nummer sindsdien 24/7 in mijn hoofd. Het zijn altijd dezelfde stukjes die zich blijven herhalen als een haperende langspeelplaat. :unsure: Ik troost mij maar met de gedachte dat het een leuk nummer is.

Paar leuke nieuwe releases vandaag

Orbit Culture :

Opnieuw een banger

Katatonia

kan me ook wel bekoren

Parkway Drive

blijf een beetje op mijn honger zitten, catchy bij momenten.
Beetje mix van hun oude stijl met de stijl die ze sinds IRE hanteren.
Hopelijk komen ze toch nog met beter materiaal.

Terug
Bovenaan