Metaaldraad

Ik ben toch stillaan te oud aan het worden voor Graspop vrees ik...

Nu heb ik wel ongeveer elk jaar dat er enkele headliners zijn die minder mijn ding zijn (Sabaton bv) en sommige die waar ik écht niet van moet weten (Manson) maar het zijn er op zijn minst waar ik nog enkele nummers van ken en waar ik het van snap dat ze zo hoog staan. 5 Finger Death Punch, Avenged en BMTH begrijp ik hoegenaamd niet maar er zal uiteraard wel genoeg publiek voor zijn.

Benieuwd naar de namen onder de headliners want voor de moment lijkt het erop dat ze mij gewoon elke avond vroeg in mijn bed willen krijgen, als ze me al op de wei willen zien dit jaar.

Nieuwe namen Alcatraz

WHITECHAPEL
THE OCEAN
MALEVOLENCE
ABORTED
EMMURE
AFTER THE BURIAL
UNTO OTHERS
PRO-PAIN
MENTAL CRUELTY
UADA
COBRA THE IMPALER
CARACH ANGREN
CONAN
THE LUCIFER PRINCIPLE
1000 MODS
CUT-THROAT LOS ANGELES
MANTAH

Nieuwe namen Alcatraz

WHITECHAPEL
THE OCEAN
MALEVOLENCE
ABORTED
EMMURE
AFTER THE BURIAL
UNTO OTHERS
PRO-PAIN
MENTAL CRUELTY
UADA
COBRA THE IMPALER
CARACH ANGREN
CONAN
THE LUCIFER PRINCIPLE
1000 MODS
CUT-THROAT LOS ANGELES
MANTAH
Ook niks om blij van te worden eigenlijk... Ik kijk uit naar Unholy Congregation.

Net zoals bij de vorige aankondigingen een aantal bands die ik zou gaan kijken als ik er ben maar ook weer niks dat mij kan overtuigen om een ticket te kopen.

Nu, ik doe sowieso wel een festival volgende zomer dus als Graspop aan dit niveau verder blijft boeken wordt het wel Alcatraz maar dan dit jaar eerder als minst slechte ipv beste.

Damn, had opnieuw op Slipknot of Gojira gehoopt om mijn eerste GMM te doen.
Momenteel nog aan het twijfelen om alsnog de zaterdag te gaan ( Abbath, Suffocation, I am morbid, Blind Guardian, Steel Panther). Maar de rest zegt me op zich weinig…

Damn, had opnieuw op Slipknot of Gojira gehoopt om mijn eerste GMM te doen.
Momenteel nog aan het twijfelen om alsnog de zaterdag te gaan ( Abbath, Suffocation, I am morbid, Blind Guardian, Steel Panther). Maar de rest zegt me op zich weinig…
Over Suffocation gesproken: Ricky Myers :love:

Straks Unholy Congregation. Wellicht het enige metaloptreden dit jaar, dat gaat raar zijn. Zeker wetende dat ik volgende week voor een tweede keer Regi moet ondergaan. :unsure:

Volgend jaar toch wel wat vaker optredens doen. Tien jaar geleden ging ik een aantal keer per maand naar een optreden.

Gisteren Fear Factory gezien, damn, dat benaderde perfectie :love2: zo fucking goed.

En niet metal, maar spreekt wel een metalpubliek aan: Bohren & Der Club of Gore onlangs in de Botanique was ook heel goed.
Dit weekend Unholy Congregation.

Vooral veel oude nummers! (y)
Veel van Demanufacture en Obsolete 👌
Maar gewoon ook heel goeie setlist, het enige nummer dat ik iets minder vind is Descent, maar verder speelden ze van quasi elk album wel iets (Slave Labor 🫠) en daarbij was de keuze uitstekend. Want FF op hun best vind ik geniaal, maar toch vind ik geen enkel album volledig goed, er staat overal wel iets van rommel op.

Veel van Demanufacture en Obsolete 👌
Maar gewoon ook heel goeie setlist, het enige nummer dat ik iets minder vind is Descent, maar verder speelden ze van quasi elk album wel iets (Slave Labor 🫠) en daarbij was de keuze uitstekend. Want FF op hun best vind ik geniaal, maar toch vind ik geen enkel album volledig goed, er staat overal wel iets van rommel op.

Demanufacture en Obsolete zijn de enige 2 albums van hen die ik echt ken :p

Off-topic vraag: komt je nickname uit een nummer van Anathema?

Demanufacture en Obsolete zijn de enige 2 albums van hen die ik echt ken :p

Off-topic vraag: komt je nickname uit een nummer van Anathema?
Halvelings wel, deels uit Cerulean Twilight van Anathema, en deels uit Cerulean Transience of All My Imagined Shores van diSEMBOWELMENT.
Ik vond het een cool woord als ik 15 was maar wist niet wat het betekende. Nu zit ik ermee 🥲

Halvelings wel, deels uit Cerulean Twilight van Anathema, en deels uit Cerulean Transience of All My Imagined Shores van diSEMBOWELMENT.
Ik vond het een cool woord als ik 15 was maar wist niet wat het betekende. Nu zit ik ermee 🥲

In ieder geval kunnen niet veel mensen zeggen dat ze naar 2 steengoeie nummers genoemd zijn ;)

Damn, Vemod was de moeite. Bij Hulder wel wat technische mankementen. Die liepen nogal pissed van het podium. Ruins of Beverast geskipped, minder mijn ding en ik was moe en moest nog tot Mol rijden.

Terug
Bovenaan