Metaaldraad

Voor mij is Tzompantli de ontdekking van het jaar tot dusver. Smerige death-doom (met algemeen meer nadruk op death) met zowaar een Aztek sfeersausje 🤤

Het gaat ondertussen alweer richting december dus ik ben al stillekes bezig met een top xx lijstje te maken van dit jaar. Aangezien er 440 and counting releases zijn die ik dit jaar heb beluisterd kan het wel eens even duren :unsure:

Ik vind de jaarlijstjes van de heren van Addergebroed altijd wel interessant om te zien wat er dit jaar nu allemaal is uitgekomen. Maar die Blood Incantation vind ik toch wel een van de meest markante albums van het jaar, ook al zegt death metal als genre me op zich niet veel.

Het gaat ondertussen alweer richting december dus ik ben al stillekes bezig met een top xx lijstje te maken van dit jaar. Aangezien er 440 and counting releases zijn die ik dit jaar heb beluisterd kan het wel eens even duren :unsure:
Ah, ik ben dus niet de enige met een gigantische lijst aan nieuwe releases.
Ik heb precies de indruk dat iedereen iets nieuws heeft uitgebracht dat ik zou moeten horen... Probleem is dat er hierdoor bitter weinig blijft hangen. Veel leuke dingen gehoord maar quasi niks dat er echt bovenuit steekt en waarvan ik zeker ben dat ik ze binnen 2 jaar nog vaak ga draaien.

Onlangs toevallig op Alcest gebotst, ik kende ze (als niet-doorwinterde metalhead) niet maar f*kking hell hoe goed is een nummer als Sapphire wel niet :love:.

Begin dit jaar leren kennen en sindsdien plat beluisterd, vooral dan hun album Kodama.
Mijn ticket voor de AB is al besteld van in maart.

Eveneens een blijver die ik dit jaar heb leren kennen is Callisto:
Pure ontspanning.

De nieuwe van Opeth beluisterd. Is een combinatie van oude en nieuwe stijl. Voor mij was het een aangename eerste luisterbeurt.

Na 2 decennia warempel Dreamtheater terug in de armen gesloten
:crazy:
(& was blijkbaar totaal vergeten wat een goede melodieschrijver Petrucci is)
(+ ik wil die gitaar!)

Nieuwe Kludde is vandaag uitgekomen, een split EP met A Thousand Sufferings.

En ja, om de andere helft van de split te horen moet je naar de pagina van A Thousand Sufferings gaan helaas 🙄

Of wie de Youtube video's wil checken:

Nicko Mcbrain stopt bij Iron Maiden. Opvolger wordt binnekort aangekondigd de show vannavond in Sao Paulo wordt zen laatste met Maiden. Blijkbaar is hij een beroerte van vorig jaar nooit helemaal te boven gekomen.

Jammer maar goed als het niet meer gaat is het beter om gewoon een stapje terug te zetten. Blij hem ooit gezien te hebben 6 jaar geleden in de Gelredome.

Laatst bewerkt:
Nicko Mcbrain stopt bij Iron Maiden. Opvolger wordt binnekort aangekondigd de show vannavond in Sao Paulo wordt zen laatste met Maiden. Blijkbaar is hij een beroerte van vorig jaar nooit helemaal te boven gekomen.

Jammer maar goed als het niet meer gaat is het beter om gewoon een stapje terug te zetten. Blij hem ooit gezien te hebben 6 jaar geleden in de Gelredome.
Speelt al 42 jaar in de band. Dat is langer dan de meeste mensen hier leven. Respect.

Terug
Bovenaan