Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Want gij luistert alleen naar serieuze grotemensenmetal zoals Electric Callboy.niet onmiddellijk![]()
Ja toen ik die paragraaf over het oude materiaal las, begonnen mijn ogen te blinkenDit nieuws zorgt er imo voor dat de originele band geschrapt mag worden uit dit topic en de "nieuwe" er misschien wel in mag.
Anders Nyström verlaat Katatonia. Blijkbaar omdat hij en Renske het er niet over eens geraken om de oudere nummers nog live te spelen.
Als ik het goed verstaan heb zal Katatonia enkel nog nummers spelen van hun latere proggy albums en met wat sjans start Blackheim zijn eigen band op en gaat hij eens een toertje doen met nummers van oa Brave Murder Day en Viva Emptiness.
Aangezien de laatste platen mij minder en minder boeide is dit mogelijks goed nieuws.
voor mij is deze aankondiging alleen maar goed nieuws, want Katatonia is al lang dood in mijn ogen. Ik hou niet van de albums die na TGCD kwamen en ik hou er nog minder van dat ze live meer en meer enkel recente nummers speelden.Een vriendin die Blakkheim persoonlijk kent had mijn covers naar hem doorgestuurd en hij zei althans onder de indruk te zijn, maar dat zal wel uit beleefdheid geweest zijnLaatste albums van Katatonia konden mij ook al niet meer boeien, dus inderdaad benieuwd wat Blackheim nu gaat doen.
@Cerulean misschien wil Blackheim wel meedoen met je Brave Murder Day idee, hij is nu toch beschikbaar![]()

Katatonia gaat gewoon door met de huidige lineup. Blakkheim zat al een tijdje niet meer in de live lineup maar het was tot nu toe nog niet duidelijk waarom. Enige oprichtende bandlid is nu Jonas.Wil dat dan ook zeggen dat ze niet meer op Graspop staan dit jaar?
Ik vind em net iets te avant garde. Volgende week trouwens nieuwe Deafheaven en Alien Weaponry
Fris wakker worden met deze nieuwe Imperial Thriumphant
De eerste albums vind ik geweldig maar nadien ben ik ze wat uit het oog verloren. Deze keert er precies een beetje naar terug.Nieuwe Drudkh, klinkt niet slecht precies
Nieuwe Teitanblood in maart.
Toch wel de release waar ik het meest naar uitkijk. Hopelijk keren ze terug naar de "Death" stijl.
![]()
Staat hier nu ook op. Machtig album
Hun vorige album deed me niet zoveel maar deze lijkt bij een eerste luisterbeurt weer meer aan te leunen bij Sunbather/New Bermuda.
Absolute teringherrie, geweldig!