Metaaldraad

Paar leuke nieuwe releases vandaag

Orbit Culture :

Opnieuw een banger

Katatonia

kan me ook wel bekoren

Parkway Drive

blijf een beetje op mijn honger zitten, catchy bij momenten.
Beetje mix van hun oude stijl met de stijl die ze sinds IRE hanteren.
Hopelijk komen ze toch nog met beter materiaal.
Nieuwste van PWD doet me echt niets. Spijtig want het is door PWD dat ik van death/black metal meer naar metalcore en hardcore ben gaan luisteren.

Die fans van bands als Dying Fetus, Behemoth, Suffocation, Hate Eternal, Decapitated, Cattle Decapitation, Aborted :tongue:, en Benighted zeker zal aanspreken.

Nieuw album 3 oktober. De vorige viel tegen maar die labelswitch doet hun deugd. 2 topsingles tot nu toe!

Bedoel je Descent ?
Ik vond dat toch goed.

Sterk optreden donderdag en nieuw album klinkt veelbelovend met 2 bangers.

Halfweg ondertussen
Donderdag begonnen met Psychonaut wat al direct mooie opener was.
Warkings had ik al een paar keer tegengekomen bij mijn YouTube aanbevelingen maar kende het niet echt, lieten toch positieve indruk achter.
Ga er zeker meer van gaan horen.
Dan volgens de pers het Franse Linkin Park met name Landmvrks ,ook wel zieltjes gewonnen denk ik,al begrijp ik de vergelijking met Linkin Park niet helemaal.
Beast In Black strakke performance niet de beste band niet de slechtste,leuk voor tussendoor.
Motionless In White eindelijk op de mainstage waar de zanger erg dankbaar voor was, hij was blijkbaar ziek er viel niks op aan te merken,denk wel dat ze gevestigde waarde op de mainstage zijn.Enig minpunt voor mij persoonlijk is het ontbreken van Reincarnate in de setlist.
Alestorm, muzikaal niet hoogstaand maar wat een feest, tot nu toe 1 van de hoogtepunten van het festival.
Dan al maar afgezakt naar Marquee (wou eerst nog Dream theater stuk meepakken maar heb ze toch maar geskipt) voor Orbit Culture,beetje beschutting tegen de hitte was welgekomen,voor mij net zoals Alestorm hoogtepunt, niks negatief over te zeggen.
Daarna gaan klaarzitten voor Iron Maiden terwijl Epica nog bezig was, niet veel aandacht aan geschonken.
Ondanks hun leeftijd en hun vele bezoeken aan GMM blijven ze er toch staan, zullen niet rap ontgoochelen.
Zijn misschien over hun hoogtepunt heen maar performance was dik in orde.
Dan nog groot stuk van Powerwolf gezien, had mijn bedenkingen om ze als waardig headliner te zien.
Die bedenkingen mogen de vuilbak in, bewezen een waardige podiumafsluiter te zijn.

Vrijdag
Was niet tijdig op de wei om Dead Poets Society te zien,ben dan maar in de Metal Dome naar schaduw gaan zoeken.
Band die er speelde As Everything Unfolds kende ik niet ,ze hebben me toch aangenaam verrast, ga er ook wat meer materiaal van beluisteren.
Toen groot gat naar volgen,de artiest die ik wou zien en dat was Northlane.
Ff naar de winkeltjes geweest en dan toch maar Myles Kennedy meegepikt om tijd te doden, goede zanger maar toch kan hij me niet echt overtuigen zelfs niet met Alter Bridge.
Dan begin van Knocked Loose gezien maar het snel voor bekeken gehouden,in afwachting van Northlane aan Jupiler Stage in de schaduw aan de botsauto's gezeten.
Helaas viel Northlane tegen en ben daar ook vroegtijdig vertrokken.
Terug naar main stages en stukje Gloryhammer gezien.
Te weinig om oordeel over te vellen.
The Ghost Inside begon en eindigde met een banger,middenrif was ook goed.
Dan keuze tussen Jerry Cantrell en Polaris.
Gekozen om aan de mainstage te blijven voor Cantrell, opvallend matige belangstelling helaas.
Zoek naar een reden ervoor want echt clashen met een grote naam deed die toch niet.
Weinig interactie met het publiek,verwoorde het zelf als cutting the bullshit om meer nummers te spelen.
Vind hem geweldige artiest maar stond precies verplicht nummer af te haspelen,beetje tegenvaller zonder echt slecht te zijn.

Direct erna begon Falling In Reverse al aan hun set, zat echt geen gebruikelijke 10 minuten tussen volgens mij.
Ook hier was ik eerder sceptisch over het tijdslot vond het veel te hoog maar damn, den Ronnie proved me wrong ,sterke performance.
BTW: waarom speelt Jinjer nog altijd Jupiler Stage (wel mooi slot) maar toch.
Skillet deed van wat hen gevraagd werd,goed optreden zonder eer (en minder).
Slipknot (nog altijd zonder Crahan) ook sterk al vind ik het visueel beetje tegenvallen, kunnen toch meer gebruik maken van het scherm om het visueel aantrekkelijker te maken imo.
Toch maar vertrokken hierna,niks van Behemoth meegenomen,was te moe.
Spijtig want ik denk dat ze nu in het donker kunnen spelen hun show meer tot hun recht komt.

morgen ziet mij programma er normaal gezienzo t
Kittie indien op tijd.
Oomph!
Eisbrecher
Soufly
tijdens Lorna Shore zo ver mogelijk van de main stage gaan,sorry not my thing.
Misschien Brutus, er staat ook niks interessant tegenover tenzij Imminence maar die clashen dan weer met BFMV.
Weet nog niet of ik ga blijven voor Spiritbox (die ook al een mooi slot geclaimd hebben,verrast me dat ze na BFMV spelen) of voor de ervaring van The Hu te gaan.
Korn sowieso en dan hangt het van de goesting af vor NIN.
Spijtig moet ik Apocalyptica laten passeren.

Vroeger kon je op pickx van proximus volledige concerten zien van sommige artiesten, is dat nu niet meer mogelijk want zie alleen maar interviews beschikbaar?

Bedoel je Descent ?
Ik vond dat toch goed.
Staan goeie dingen op maar toch ook serieus wat filler. Ze hebben in dat jaar ook een EP uitgebracht en hadden ze gewoon een deel van de filler vervangen door die EP hadden ze iets veel beter gehad. En hun beste plaat is Nija, als die niet tijdens covid was uitgekomen hadden ze een classic plaat nu hebben velen daar over gezien. Kijk wel uit naar Death Above Life

Mij afgelopen maand eens beziggehouden met al mijn metalplaten te beluisteren en te rangschikken van best naar slechtst:

1) Master of Puppets - Metallica
2) Symbolic - Death
3) Vulgar Display of Power - Pantera
4) Number of the Beast - Iron Maiden
5) Paranoid - Black Sabbath
6) Ride the Lightning - Metallica
7) Rust in Peace - Megadeth
8) Seasons in the Abyss - Slayer
9) Master of Reality - Black Sabbath
10) ...And Justice for All - Metallica
11) South of Heaven - Slayer
12) Rage Against the Machine
13) L'enfant Sauvage - Gojira
14) Slaughter of the Soul - At the Gates
15) Iowa - Slipknot
16) From Mars to Sirius - Gojira
17) Unison Life - Brutus
18) Human - Death
19) Peace Sells but who's buying - Megadeth
20) Cowboys from Hell - Pantera
21) Ashes of the Wake - Lamb of God
22) Tsunami Sea - Spiritbox
23) Nightmare Logic - Power Trip
24) White Pony - Deftones
25) Defenders of the Faith - Judas Priest
26) The Sound of Perseverance - Death
27) Piece of Mind - Iron Maiden
28) Ace of Spades - Motörhead
29) Rising - Rainbow
30) Metallica
31) Painkiller - Judas Priest
32) Holy Diver - Dio
33) Sabbath Bloody Sabbath - Black Sabbath
34) Powerslave - Iron Maiden
35) Stained Class - Judas Priest
36) Pain Remains - Lorna Shore
37) British Steel - Judas Priest
38) Iron Maiden
39) Left Hand Path - Entombed
40) Kill em All - Metallica
41) Show no Mercy - Slayer
42) Nest - Brutus
43) Toxicity - System of a Down
44) Heaven and Hell - Black Sabbath
45) Heartwork - Carcass
46) Wolverine Blues - Entombed
47) Slipknot
48) Individual Thought Patterns - Death
49) Sad Wings of Destiny - Judas Priest
50) The Battle of Los Angeles - Rage Against the Machine
51) Black Sabbath
52) Fabulous Disaster - Exodus
53) Reign in Blood - Slayer
54) Far Beyond Driven - Pantera
55) Magma - Gojira
56) Zeal and Ardor
57) Bonded By Blood - Exodus
58) Burst - Brutus
59) Hybrid Theory - Linkin Park
60) Somewhere in Time - Iron Maiden
61) Nija - Orbit Culture
62) Like An Everflowing Stream - Dismember
63) Fortitude - Gojira
64) Tu - Alien Weaponry
65) Sabotage - Black Sabbath
66) Lights Camera Revolution - Suicidal Tendencies
67) Screaming for Vengeance - Judas Priest
68) Reload - Metallica
69) Zero Hour - Diablo Boulevard
70) Rheia - Oathbreaker
71) Killers - Iron Maiden
72) Meir - Kvelertak
73) Death Magnetic - Metallica
74) Duel - Jinjer
75) Enjoy it while it lasts - Off the Cross
76) Tomb of the Mutilated - Cannibal Corpse
77) Seventh Son of a Seventh Son - Iron Maiden
78) Overkill - Motörhead
79) Written in Stone - Bark
80) Manifest Decimation - Power Trip
81) 72 Seasons - Metallica
82) -Ohms - Deftones
83) Leprosy - Death
84) Black Metal - Venom
85) Killing Season - Death Angel
86) Killing Machine - Judas Priest
87) Vol 4. - Black Sabbath
88) Hardwired ... to Self-destruct - Metallica
89) St. Anger - Metallica
90) Too Fast for Love - Motley Crue

Meningen? Laat maar weten!

Beter dan het origineel zelfs :drool:
Iommi is natuurlijk een geweldige gitarist, maar ik miste bij Sabbath vaak een tweede gitarist bij live nummers. In deze cover tonen ze aan hoe harmonieën een meerwaarde kunnen zijn (edit: fuck, ik ga recht naar de hel :p ik had een opmerking gemaakt over gitarist Glenn Tipton en nu lees ik dat hij vecht tegen Parkinson).
En dat ik niet naar Ozzy zijn stem moet luisteren is ook mooi meegenomen :unsure:

Beter dan het origineel zelfs :drool:
Iommi is natuurlijk een geweldige gitarist, maar ik miste bij Sabbath vaak een tweede gitarist bij live nummers. In deze cover tonen ze aan hoe harmonieën een meerwaarde kunnen zijn (edit: fuck, ik ga recht naar de hel :p ik had een opmerking gemaakt over gitarist Glenn Tipton en nu lees ik dat hij vecht tegen Parkinson).
En dat ik niet naar Ozzy zijn stem moet luisteren is ook mooi meegenomen :unsure:
De beste versie vind ik het optreden van Parijs in 1970, dat klinkt erg vet. Ik heb Ozzy enkel in sterk verouderde versie gezien op Graspop een hele tijd geleden en het was tof om eens een legende gezien te hebben maar je merkte daar al dat het vet van de soep was. Ergens rond die periode ook Ronnie James Dio gezien en die zijn stem stond nog als een dijk.

De stem van Ozzy is ... acquired taste ... :unsure:

Het blijft iets uniek en alle respect voor de band maar ik zou niet blij worden als ik Ozzy daar het podium zie komen oprollen in een rolstoel. Dat al die bands daar bijeen zijn maakt het wel iets uniek
Black Sabbath is een monument en ze hebben heel wat goeie albums, alle respect daarvoor. Zal achteraf de filmpjes wel kijken, want ook voor de livestream moet je betalen las ik?

De beste versie vind ik het optreden van Parijs in 1970, dat klinkt erg vet. Ik heb Ozzy enkel in sterk verouderde versie gezien op Graspop een hele tijd geleden en het was tof om eens een legende gezien te hebben maar je merkte daar al dat het vet van de soep was. Ergens rond die periode ook Ronnie James Dio gezien en die zijn stem stond nog als een dijk.

De stem van Ozzy is ... acquired taste ... :unsure:

Black Sabbath is een monument en ze hebben heel wat goeie albums, alle respect daarvoor. Zal achteraf de filmpjes wel kijken, want ook voor de livestream moet je betalen las ik?
30 euro voor de livestream ja. Metallica geopend met een cover van Hole in the sky. Ok dat had ik wel willen zien.

Steven Tyler ook terug gezongen. Werd gedacht dat zijn stem definitief kapot was.

Ondertussen wel in Ozzy zijn autobiografie begonnen en die is wel geniaal.

Terug
Bovenaan