Metaaldraad

Wat ik ook frappant vind, is dat ze elkaar ook echt zien als collega's ipv 'maten'. In een van de gedeelde afbeeldingen stond een mail waarin Dani formeel laat weten aan de rest van de band dat hij tijdens de tour een paar dagen verlof neemt, toch gek :p

Wat ik ook frappant vind, is dat ze elkaar ook echt zien als collega's ipv 'maten'. In een van de gedeelde afbeeldingen stond een mail waarin Dani formeel laat weten aan de rest van de band dat hij tijdens de tour een paar dagen verlof neemt, toch gek :p
Dat je dat gedrag ziet bij een Jennifer Lopez en haar crew kan ik nog wel vatten, maar ik dacht dat het in dat metalwereldje wel wat anders in elkaar zat. CoF is nu wel geen kleine undergroundband meer dat uit "maten" bestaat en ze maken vaak gebruik van sessiemuzikanten, maar als je naar de Wikipediapagina gaat is het daar wel een serieus duivenkot.

CoF is toch gewoon al jàren Dani + een hoop sessiemuzikanten? De ene blijft al wat langer hangen dan de andere maar die band kan gewoon mee in het rijtje van oa Death, Megadeth en Annihilator hoor.

Op zich wel jammer dat Ashok weg is want sinds die daar gitaar speelt heeft CoF alleen maar absolute topschijven uitgebracht. Live heb ik ze ook nooit beter geweten dan afgelopen jaren. Ik hoop stiekem dat het niet aan hem ligt maar ik vrees er wat voor. Al een geluk dat hun tour deze winter Suffocation als support heeft. Ben ik zeker dat ik toch minstens 1 goed optreden ga zien die avond.

Ik ben nooit echt fan geweest van CoF, de schrille stem van Dani staat me tegen. Al zijn hun klassieke albums wel de moeite waard. Onlangs ook Dani beginnen volgen op socials en nu begint dit popcorndrama.

Dat je dat gedrag ziet bij een Jennifer Lopez en haar crew kan ik nog wel vatten, maar ik dacht dat het in dat metalwereldje wel wat anders in elkaar zat. CoF is nu wel geen kleine undergroundband meer dat uit "maten" bestaat en ze maken vaak gebruik van sessiemuzikanten, maar als je naar de Wikipediapagina gaat is het daar wel een serieus duivenkot.

Dat valt nog mee vind ik qua duivenkot, als je kijkt naar de huidige line-up zitten/zaten de meesten er toch al minstens 10 jaar in.
Al zijn er precies vroeger wel periodes geweest waarin bijna de hele line-up op een paar jaar tijd omgegooid werd.

Ik ben nooit echt fan geweest van CoF, de schrille stem van Dani staat me tegen. Al zijn hun klassieke albums wel de moeite waard. Onlangs ook Dani beginnen volgen op socials en nu begint dit popcorndrama.
Dani op social media is schitterend idd.
De laatste 2-3 albums zijn trouwens echt wel de moeite om eens op te zetten op spotify.

Ik ben zo ene die vasthoudt aan alles tot Midian 😅
Op de laatste albums staan imo zowel goeie dingen als pure (vaak te melige) bagger. Niets van het niveau van Cruelty and the Beast.

Ben ook geen Cradle of Filth fan maar die laatste plaat vond ik wel genietbaar.

Maar heel die shitshow met dat contract openbaar te gooien enzo ook wel redelijk belachelijk, en zoals zo vaak zal de waarheid wel in het midden liggen, ge gaat geen 10 jaar ergens blijven als het echt zo slecht is denk ik dan.

Ik ben zo ene die vasthoudt aan alles tot Midian 😅
Op de laatste albums staan imo zowel goeie dingen als pure (vaak te melige) bagger. Niets van het niveau van Cruelty and the Beast.
Idem, maar dan tot "Damnation And A Day".

Alles erna, uitgezonderd het nummer "Nymphetamine" zelfs nooit beluisterd.

Beste single so far, heerlijke riffs, Karlsson zingt en growlt zalig, solo ook top. Dat maar rap 3 oktober is
Aangezien gij er hier zo enthousiast over doet deze single ook maar een kans gegeven, ook al vond ik ze vreselijk saai op Graspop.
Heel toegankelijk en modern imo met een melodielijn die mij wat aan (nieuwere) In Flames en zelfs Trivium etc doet denken. Het is leuk maar echt warm word ik er precies toch niet van, en ik denk ook niet dat ik het een hele plaat vol houd.

Aangezien gij er hier zo enthousiast over doet deze single ook maar een kans gegeven, ook al vond ik ze vreselijk saai op Graspop.
Heel toegankelijk en modern imo met een melodielijn die mij wat aan (nieuwere) In Flames en zelfs Trivium etc doet denken. Het is leuk maar echt warm word ik er precies toch niet van, en ik denk ook niet dat ik het een hele plaat vol houd.
Nija is hun beste plaat maar wat vergeten door covid, geef die eens een kans

Idem hier, door de hype en omdat het op papier eigenlijk mijn ding zou moeten zijn, op Graspop eens gaan kijken. Het uurtje uitgekeken, maar zowel mijn maten als ik vonden er niet heel veel aan.

Achteraf dan nog wat ingeluisterd maar komt wat over als een overgepolijste death metal die voor mij niet echt super memorabel is.

Ik leg dan liever nog eens een Slaughter of the Soul van At The Gates of een Clayman van In Flames op, heeft dan echt dat rauwe van de Zweedse death metal, terwijl Orbit culture dat precies wat mist.

(Maar smaken en kleuren,.. ieder zijn ding he)

Nieuwe Lorna Shore “I feel the everblack festering within me”

Bouwt mooi verder op Pain Remains en gaat daarbij wat twee richtingen uit, soms meer symfonisch soms meer deathcore. En dan vind ik toch dat ze het sterkst zijn wanneer ze meer death gaan. Gelukkig overheersen die nummers ook. Gaat een groeier worden denk ik en ja Pain Remains is beter maar dit is toch ook weer een topper. En wat blijft dat gitaarwerk toch prachtig.

Die nieuwe Lorna Shore juist eens beluisterd en eigenlijk niet super onder de indruk. De symfonische elementen zijn precies té zwaar aanwezig tot het punt dat ik het storend vind. Ook in de mix soms rare situaties waarbij het lijkt alsof je naar een symfonisch stuk met blastbeats onder luistert, en de gitaar precies volledig verloren gaat?

Single Oblivion vind ik met voorsprong het beste van de plaat, nu niet direct iets gehoord die in de buurt komt (alhoewel 'the nameless hymn' ook binnenkomt), ik kom er misschien nog op terug na een paar luisterbeurten.

titel van het album is wel dik badass 'I feel the everblack festering within me'

Terug
Bovenaan