Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De eerste 2500 €, de switch tussen een veilige spaarrekening en beleggenWat is voor jullie de meest significante drempel in een portfolio (geweest) qua bedrag?
Onze vriend buffett zegt altijd eerste 100k zijn de moeilijkste, maar ervaren jullie dat ook?
Nvdr: ik zit bijlange niet aan 100kad:
Die 100k is bij mij toch ook wel een kantelpunt, maar eerder in de negatieve zin. Onder de 100k boeide het mij niet echt als de beurzen daalden, maar sinds die grens zijn de schommelingen in absolute cijfers zo groot dat ik te veel schrik heb voor dalende koersen.Wat is voor jullie de meest significante drempel in een portfolio (geweest) qua bedrag?
Onze vriend buffett zegt altijd eerste 100k zijn de moeilijkste, maar ervaren jullie dat ook?
Wat is voor jullie de meest significante drempel in een portfolio (geweest) qua bedrag?

Dan kan je wel eens nadenken om gas terug te nemen op het werk.Eens je genoeg hebt om met je beleggingsinkomsten je jaarsalaris te kloppen, dat is een mooi gevoel.![]()
Beleggers zijn de laatste 15 jaar geconditioneerd om zo te denken.Maar zoals hierboven gezegd. Bij een grote dip denk ik niet direct negatief, eerder, wat wil ik bijkopen?
Aan diegenen die een crash/daling als "opportuniteit" beschouwen - impliceert dat dan dat jullie steeds een aanzienlijke hoeveelheid cash aanhouden in verhouding tot waarde portefeuille of hoe moet ik dat zien?
En dan vloeken dat er te weinig cash vrijstaatMaar zoals hierboven gezegd. Bij een grote dip denk ik niet direct negatief, eerder, wat wil ik bijkopen?
Klopt, meeste beleggers hebben nog nooit van de "lost decades" gehoord. Maar er is geen enkele indicatie dat dat niet nog eens zou kunnen gebeuren.Beleggers zijn de laatste 15 jaar geconditioneerd om zo te denken.

Dit zal bij ons binnenkort waarschijnlijk de volgende grote stap zijn.We zijn sinds kort virtueel schuldenvrij (meer op de rekeningen dan openstaande hypotheek) en dat was wel een joepiemoment.