Sneeuwstorm
Well-known member
Ik zeg niet dat je je geld moet buiten gooien maar je moet ook nog leven inderdaad. Er is geen garantie dat je op je 50 of 60, wanneer je denkt op pensioen of FIRE te gaan, nog leeft.Vooral dat laatste... voor hetzelfde geld krijgt je kanker op je 52ste en lig je 2 jaar later onder de grond. Daarzitlig je dan met je beleggingshorizon tot je 60ste. Wat voor alle duidelijkheid geen betoog is om het er allemaal elke maand door te knallen, zeker niet, maar eerder om vooral wél geld te durven uitgeven aan dingen die écht meerwaarde bieden in u leven. Die dingen zijn voor iedereen anders natuurlijk.
Ik zal bijvoorbeeld geen 2000 euro geven aan een reis als dat met 1000 euro ook al kan , wanneer ik nauwelijks moet inboeten aan kwaliteit. In een duurder hotel brengen ze misschien je drankje aan je tafel terwijl je in een goedkoper hotel zelf naar de bar moet stappen
Overdreven luxe is voor mij niet altijd nodig, je kunt ook in een tent kamperen en een fantastische reis gemaakt hebben.Je kan een LG OLED G4 kopen, het laatste model, dat maar een beetje beter is dan de G3 of je koopt een G3, ook een prime TV, en je spaart meer dan 1000 euro uit en mist een paar kleine verbeteringen die in feite het geld niet waard zijn.
River cola kost mij nog geen 70 cent voor 1,5l terwijl de echte cola meer dan 2 euro kost voor 1,5l en mij de meerprijs niet waard is.
Dat zijn besparingen die geen noemenswaardige impact hebben op mijn levenskwaliteit.