Muzieknieuws

Het is weer bijltjesdag, na Angie Stones, Roberta Flack en Gwen Mcrae nu ook legende Roy Ayers die ons verlaat. :headshake:

RIP absolute heerser, vele jaren geleden heb ik het geluk gehad hem nog live te zien op Dimensions Festival in Kroatië.
"Everybody Loves The Sunshine" bij een neergaande zon nabij het strand, staat voor eeuwig in mijn geheugen gegrift.

Eén van men favo disco nummers door hem geproduced:

With 301 total tracks (245 unreleased)

Ga het bij de gewone remastered houden. Zo een box van Master of Puppets had ik nog wel overwogen.

Wel een mooie kans om eindelijk alle studioalbums van Metallica in de collectie te hebben.

Los van de muziek, maar dit is wel echt schrijnend. Echt triestig met een kind op komst.

Ongeneeslijke longkanker vastgesteld bij Freek van zangduo Suzan & Freek: “Zo lang mogelijk genieten van de tijd die ons samen gegund is”

Los van de muziek, maar dit is wel echt schrijnend. Echt triestig met een kind op komst.

Ongeneeslijke longkanker vastgesteld bij Freek van zangduo Suzan & Freek: “Zo lang mogelijk genieten van de tijd die ons samen gegund is”

Wij gingen volgende week gaan kijken in 't Sportpaleis. Inderdaad heel triestig nieuws. 't Valt op dat ze vandaag veel gespeeld worden op de radio.

De Nederlander Meeuwsen won gisteren de eerste prijs op de Koningin Elisabethwedstrijd voor piano.
https://koninginelisabethwedstrijd.be/nl/home/

Onze Belg Burnon knap derde. De eerste Belgische podiumplek voor piano in zestig jaar, dacht ik.

Heb alleen de vrijdag en zaterdag kunnen volgen en daar stak Kamei (vijfde plek) voor me uit met zijn Saint Saëns. Een wondermooie compositie.
Heerlijk om die emoties te zien bij het spelen.
3/6 prijzenwinnaars zijn deze eeuw geboren. Waanzinnig hoe je op zo'n jonge leeftijd meesterlijk kan spelen.
Komt erbij dat ze dat uit het hoofd doen, hun tweede gespeelde stukken. Het eerste is altijd een verplicht nummer voor iedereen, speciaal geschreven voor de wedstrijd zelf.

Ik wist eigenlijk niet dat Sly nog leefde maar goed legendarische band :love:
Wat een impact zeg. Heb de run van Stand tot Small Talk in mijn platenkast staan, en die is, laten we zeggen, goed doorleefd.

Monument van de funk en algemeen zwarte muziek.

Terug
Bovenaan