Naar welke muziek luister je nu?

Morphine - Like Swimming (album)
Morphine - The Night (album)

Een leuke herontdekking van deze band, die in theorie alternative zou zijn en niet jazz (sorry mensen uit het jazztopic :unsure: ), maar als ik veel sax hoor dan denk ik gewoon jazz. :unsure:
Het is een band die erg donker klinkt, maar tegelijk toch heel warm.
Ik vind niet alle nummers even geweldig, maar kan er toch zeker een paar uitpikken.
Ook bijzonder dat het een band uit de 90s is, maar imo totaal niet zo klinkt.

Laatst bewerkt:
Morphine - Like Swimming (album)
Morphine - The Night (album)

Een leuke herontdekking van deze band, die in theorie alternative zou zijn en niet jazz (sorry mensen uit het jazztopic :unsure: ), maar als ik veel sax hoor dan denk ik gewoon jazz. :unsure:
Het is een band die erg donker klinkt, maar tegelijk toch heel warm.
Ik vind niet alle nummers even geweldig, maar kan er toch zeker een paar uitpikken.
Ook bijzonder dat het een band uit de 90s is, maar imo totaal niet zo klinkt.
Ik hoor Morphine ook heel graag. Cure For Pain is hun enige album dat ik over de hele lijn geweldig vind maar de rest is ook nog vrij goed.

Soort van luguber weetje: Mark Sandman, de zanger en bassist is de ultieme artiestendood gestorven, namelijk een hartaanval op het podium tijdens een optreden.

Zelf aan't luisteren naar:
Zeer verdeeld onthaald na hun andere albums maar ik heb altijd een zwak gehad voor Adore. De cd indertijd uit de bib geleend en op CD-R geript om vervolgens als moody teenager grijs te draaien. Zie me nog op reis met mijn ouders aan het zwembad liggen met een discman en zo'n opbergmapje vol cd's.

Ik hoor Morphine ook heel graag. Cure For Pain is hun enige album dat ik over de hele lijn geweldig vind maar de rest is ook nog vrij goed.
Ik ben op dit moment zelf het meest te vinden voor The Night (album), maar Cure For Pain zelf vind ik dus wel erg goed. Zou nog eens moeten luisteren.
Soort van luguber weetje: Mark Sandman, de zanger en bassist is de ultieme artiestendood gestorven, namelijk een hartaanval op het podium tijdens een optreden.
Inderdaad, was dit vergeten eerder. Had het toevallig gelezen en nadien nog ge-edit in jazz. Ook al is het misschien de ultieme artiestendood; ik vind het nog altijd erg triestig. :( Hij zal sowieso niet oud geworden zijn...

Straks kan ik weer niet slapen, maar dit kwam weer voorbij, dus ja, paar keer op repeat.... :oi22:
In deze versie hoor ik op sommige momenten een zeer leuke bas die ik in de reguliere versie niet hoor. (Waarom konden ze dat niet zo laten? :( )

David Bowie - Live Nassau Coliseum '76

Ik haal wel vaker de loftrompet boven voor Bowie dus ik val misschien in herhaling waarvoor excuses. Maar het kan nu weer niet anders. Ik ben niet de grootste liefhebber van live albums of zet ze toch weinig op en vreemd genoeg ook niet van Bowie. Maar de laatste 2 weken heb ik het fantastische Live Nassau Coliseum '76 leren kennen. Ik weet het, door veel Bowie fans nochtans genoemd als het live album dat je van hem moet hebben. Het ging jaren gretig rond als bootleg tot het in 2010 uiteindelijk officieel het levenslicht zag.

Ik had al David Live en Stage gehoord en die bekoorden mij maar zeer matig. Maar zeer ten onrechte, weet ik nu, heb ik dit al jaren links laten liggen. Wat heb ik daar een spijt van. Bowie op tournee voor zijn recent uitgekomen album Station To Station (mijn favoriet). Tijdens dit concert is Bowie in topvorm net als zijn band die zo strak speelt. Er worden 4 nummers van Station To Station gespeeld en de nummers van de voorgaande albums worden in hetzelfde 'jasje' gestoken wat zeer goed werkt met misschien wel mijn favoriete versie van Suffragette City. Als er al een minpuntje moet zijn, is dat er geen Golden Years opstaat.

Een artiest die ik zo goed ken, maar me nog blijft verrassen.

Voor wie graag een avondje fijne livemuziek heeft, hier is een playlist:

On-stage spontaneous combustion nog steeds de ultieme artiestendood!
anigif_original-grid-image-6721-1434467491-4.gif

T. Rex - Children Of The Revolution

Altijd leuk, ook omdat dit gewoon een stoner-riff is!

Marc Bolan heeft ook al zo'n tragische dood. :cry2:

Nu de rest van het album! Een leuke mix tussen glamrock en wat steviger materiaal.

Dit is wel mijn absolute favoriet (jup, zwaarder materiaal en uiteraard nóg beter dan de studioversie :drool: ):

Laatst bewerkt:
Emperor - Reverence (EP)
Troll - Trollstorm over Nidingjuv (EP) - na het zien van de post van @Avondland
Entombed - Clandestine
Old Man's Child - The Pagan Prosperity
Mercyful Fate - Don't Break The Oath
Candlemass - Tales of Creation

Jethro Tull - Stand Up
Blijft toch een onbekend en onbemind mooi album van hen...

Paternoster - S/T

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan