Alles van Crystal Castles en Alice Glass beluisterd behalve Kept dan (omwille van copyright issues), maar ik kende het nummer al en misschien wat vroeger CC werk waar ik geen zin in heb, gezien het eerste album daarvan al het beste zou moeten bevatten en een soort compilatie van dat werk is, met drie nieuwe nummers.
Als je nog nooit van Crystal Castles gehoord hebt, denk ik dat II het beste entry point is. Baptism, Vietnam en Not in Love (al dan niet met Robert Smith van The Cure, kan je kiezen) beluisteren. Vind je die goed, kan je het hele album wel beluisteren denk ik. Ik vind quasi elke track goed, behalve Doe Deer. Dat blijkt nog een vrij populair nummer te zijn desondanks.
Vind je een song zoals Doe Deer goed, dan zal je I ook erg kunnen waarderen, wat meer chip-tunes bevat. Daar ben ik persoonlijk minder fan, maar het blijft geen mis album. Vind je Violent Dreams goed, dan zal je III waarderen (wat van al hun albums het meest witch house is, echter heb ik al betere witch house gehoord dan op dat album heb ik het idee). Bij Amnesty I (zonder Alice Glass dan) is Concrete en Kept het waard om te beluisteren. Vind je Concrete goed, go ahead en beluister het. Alice Glass' haar EP is wellicht alleen voor de fans, maar leunt ook een beetje aan bij Amnesty (I) ironisch genoeg, gezien ze daar niet aan bijdroeg. Without Love is wellicht haar bekendste song.
Voorlopig blijft mijn liefde voor Crystal Castles toch echt vooral hangen bij II. De andere albums zijn niet slecht (met enkele leuke nummers), maar komen niet in de buurt van II voor mij.