Naar welke muziek luister je nu?

Toch weer een paar goede nieuwe nummers beluisterd, deze 10 onder andere

Broadcast - You Can Fall
SOPHIE - Faceshopping
John Maus - Just Wait Til Next Year
Kedr Livianskiy - Ariadna
Sigur Ros - Svefn-g-englar
YUKIKA - Insomnia
Charli XCX - Anthems
Alvvays - In Undertow
HANA - Chimera
Yves Tumor, James K - Licking An Orchid

Enkele daarvan ook maar wat meer luisteren. Eartheater klinkt ook wel wow op eerste gezicht.

Ook erg goed

9Eb9rwU.png

Ik was het topic Classic artists: Radiohead aan het lezen en moest spontaan aan het volgende nummer denken:

Dit is rabbit in your headlights van UNKLE, een nummer waarop THom Yorke zingt, of zaagt volgens sommigen hier. ;)
Het is in ieder geval een prachtig nummer met een memorabele videoclip.

Dat nummer komt uit het album Psyence Fiction van UNKLE en ten tijde van dit album, zat DJ Shadow in deze groep, zijn invloed is goed te horen.
UNKLE werkte voor deze plaat samen met verschillende zangers, zoals bijvoorbeeld Ian Brown van The Stone Roses, waarmee ze het bekendste nummer van UNKLE mee maakten, Be There, ook met een prachtige videoclip.

Cream - Live Cream (album)
Cream - Live Cream Vol 2 (album)
Massive Attack - Blue Lines (album)

Laatst bewerkt:
Naar Willy, 6 uur The Cure!
Op dit ogenblik The perfect girl uit kiss me kiss me kiss me.
Uit die plaat komt mijn favoriete cure song, The Kiss:

Ik was het topic Classic artists: Radiohead aan het lezen en moest spontaan aan het volgende nummer denken:

Dit is rabbit in your headlights van UNKLE, een nummer waarop THom Yorke zingt, of zaagt volgens sommigen hier. ;)
Het is in ieder geval een prachtig nummer met een memorabele videoclip.

Dat nummer komt uit het album Psyence Fiction van UNKLE en ten tijde van dit album, zat DJ Shadow in deze groep, zijn invloed is goed te horen.
UNKLE werkte voor deze plaat samen met verschillende zangers, zoals bijvoorbeeld Ian Brown van The Stone Roses, waarmee ze het bekendste nummer van UNKLE mee maakten, Be There, ook met een prachtige videoclip.

Psyence Fiction is echt een heerlijk album. Speel het altijd samen met Endtroducing. Spijtig dat DJ Shadow er voor latere albums geen deel meer van uitmaakte. Never, Never, Land valt nog wel mee maar is toch al een hele stap achteruit imo. Daarna niet meer gevolgd.

OT: Boards of Canada - Music Has The Right To Children (album)

Toch eens begonnen met Talk Talk, na bepaalde post-rock songs gehoord te hebben die ik erg goed vind (op mijn fav album van M83, wist niet eens dat er post-rock in zat, na een zalig nummer gehoord te hebben van Sigur Ros, en dan nog een paar van Slowdive's Pygmalion.

Slint - Spiderland doe ik dan ook nog eens, maar eerst de drie beste albums van Talk Talk (na al een leuke hit van 1984 gehoord te hebben). Godspeed You Black Emperor! doe ik ook nog eens, maar later (dat zijn de drie startpunten: Talk Talk, Slint en GYBE volgens mijn charts).

Enige plaat van dit jaar trouwens dat zover blijft hangen. Gewoon K-Pop maar echt zo goed dus. Insomnia is zo een zot nummer.

Terug
Bovenaan