Naar welke muziek luister je nu?

Als in geen weekends? That's crazy man. Ik heb ook nog geen verlof gehad dit jaar, maar toch weekenddagen... :unsure:
Ik werk 6 dagen op 7, dus zondag is m‘n vrije dag. Maar ik zie vrije dag dan ook als ‘dag waarop ik normaal gezien werk’. Bedankt voor vandaag, sossen!

The Beatles - Let It Be (album)
King Crimson - In The Wake Of Poseidon (album)
Tool - 10,000 Days (album)

Vandaag Sonic Youth dag!

Dit is jonge Sonic Youth bij hun eerste optreden voor de Amerikaanse televisie, waar ze 100% spelen.
Die clip brengt elke keer weer een glimlach op mijne mond. (Letterman op het einde: are you alright?)

En dit is nog een jongere Sonic Youth, met Death Valley '69, uit hun tweede album Bad Moon Rising.
Wat dit nummer speciaal maakt, is dat de zangeres in dit nummer niet Kim Gordon is, maar Lydia Lunch.
De videoclip is ook de moeite waard om eens te bekijken.

En dit komt uit het album Sister, hun vierde album, en voor mij samen met EVOl en Bad Moon Rising drie van de beste albums uit de jaren 80.

En Lydia Lunch die samengewerkt heeft met Sonic Youth, deed dat ook met Nick Cave, ze werkte mee aan een novelle van hem, trad mee op met The Birthday Party de groep van cave en Nick Cave zong mee op het album Honeymoon In Red van Lydia Lunch, daaruit Done Dun.

ik heb het wat gehad met de Westerse pop- en rockmuziek. Op de duur hoort een mens nog weinig verrassends.

ik ben nu de Spaanse zigeunermuziek aan het verkennen. Ik hou van de combinatie van de hoge energie en melancholie die er steeds in weerkeert. En het doet me dromen van zonvakanties.

Deze enkele weken geleden op Stubru Bruut gehoord.
Had nog nooit van deze groep gehoord, maar is wel een song waar ik blijf naar terugkeren.

Aerosmith - Rag Doll (in feite heel Permanent Vacation, om de pijn van huishoudelijke taken te verzachten :unsure: )

Autechre - NTS Session 4 (album)
Radiohead - A Moon Shaped Pool (album)
Boards Of Canada - Trans Canada Highway (ep)
Gas - Rausch (album)
Daft Punk - Random Access Memories (album)

Greatest hits van The Beatles beluisterd en dit is zonder twijfel (een) favoriet:

Bevreemdend nummer dat in combinatie met de beelden een hypnotisch en creepy feel heeft.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan