Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Damn de albums van de Stones van ’68 tot ‘72 vormen één van de beste runs ooit en Exile On Main Street en Sticky Fingers zijn voor mij veruit hun beste platen.Ik heb zoveel moeite met de jaren '70 en ik weet echt niet waarom.
The Rolling Stones vind ik best goed, en hun nummers van de jaren '70 plots niet meer. Idem dito voor Pink Floyd. Alle drie de jaren '60 albums zijn goed, en daarna zijn ze me kwijt. Oké The Doors zijn wel goed in de jaren '70 maar dan overlijdt Jim Morrison... al zo snel. The Velvet Underground hun drie beste albums zijn in de jaren '60, en daarna is het ook gedaan.
Het is toch echt tekenend dat het beste dat ik gehoord heb tot dusver uit de jaren '70 ofwel Black Sabbath, The Stooges, The Doors ofwel de psych folk zoals Comus, Linda Perhacs, Vashti Bunyan of meer typische 80s muziek Bauhaus, Joy Division, Blondie en Kraftwerk is (en misschien Kate Bush). Er is gewoon een groot gat... .
Led Zeppelin en Fleetwood Mac heeft wel oké nummers, maar het is zo een moeilijk decennium voor mij, terwijl het in de jaren '80 dan weer ontploft van wat ik graag hoor.
Maar dit nummer... is misschien wel beste nummer ooit voor mij, en dat is uit de jaren '70.
Ik zal het wat moeten zoeken... want het is heel moeilijk iets te vinden uit dit decennium dat me ligt. Bowie tja... ik vind het een grote ontgoocheling tot dusver, had daar veel meer van verwacht. Oké, de jaren '80 invloeden zijn later wel leuk, en de latere albums liggen me veel meer. Neil Young / Bob Dylan liggen me totaal niet. Talking Heads en Television vielen tegen. Can is ook niet zo makkelijk. Al die hard rock nummers liggen me gewoon niet. Idem dito voor prog rock. Idem dito voor glam rock.Damn de albums van de Stones van ’68 tot ‘72 vormen één van de beste runs ooit en Exile On Main Street en Sticky Fingers zijn voor mij veruit hun beste platen.
Er is voor mij nooit iets als “de muziek” van een bepaald decennium, elke periode heeft wat te bieden en alles loopt toch in elkaar over. Maar de 70s hebben echt wel veel goede muziek. Krautrock, funk, soul, punk, new wave etc. Een paar favorieten en grote namen maakten toen ook hun beste werk volgens mij. Can, Talking Heads, Brian Eno, David Bowie, Neil Young, The Clash, Stevie Wonder,…
Ga ik toch inzenden als ik volgende keer niet vergeet mee te doen aan de tijdloze of andere projecten aan het einde v/h jaar.Hunky Dory: 6/10En niet te vergeten Roxy Music!
Buiten wat @FlyingHorseman vermeldt denk ik zelf ook nog aan King Crimson, Neu!, Harmonia, Tangerine Dream, Big Star, Lou Reed, Iggy Pop's twee platen met David Bowie...
@Lakigigar : wat valt je dan tegen van Bowie? Wat heb je er al van gehoord? Want die discografie is heel uitgebreid en divers.
? Een album ofzo?Deafheaven plays Slowdive. En dat doen ze goed.
Deafheaven hun nieuwe album is een beetje stijlbreuk met hun vorige albums. Ze hebben een goeie shoegaze-plaat gemaakt, vandaar de vergelijking met Slowdive. Luister zelf maar eens. Benieuwd wat je ervan vindt.? Een album ofzo?
Oké, dank je... ik ga dat album proberen vandaag nog eens op te leggen. Staat wel redelijk laag op RYM. 3.27 is behoorlijk weinig, maar daar kunnen allerlei redenen voor zijn (bij elk shoegaze album roepen mensen tegenwoordig mbv of slowdive rip-off, dus ja... ). Ik ga het eens zien, is sowieso een band dat ik wat meer van wil horen (samen met soortgelijke dingen als Jesu en Alcest door hun blackgaze oorsprong).Deafheaven hun nieuwe album is een beetje stijlbreuk met hun vorige albums. Ze hebben een goeie shoegaze-plaat gemaakt, vandaar de vergelijking met Slowdive. Luister zelf maar eens. Benieuwd wat je ervan vindt.
Oké, dan zal het wel niet slecht zijn. Ik begrijp de ratings ook niet altijd meer, zeker van nieuwe albums. Veel te veel 4chan trolls, edgy teens die niets normaals nog kunnen appreciëren etc... op die site (maar het is op elke site wel iets). Maar de bias is echt vervelend aan het worden op quasi elke site.