Naar welke muziek luister je nu?

Through Me, Over and Over, Sunset en Masquerade zijn de beste tracks.

7/10

Gisteren Teen Dream, Bloom, Depression Cherry, TYLS en 7 ook eens geluisterd. Ik denk dat ik OTM toch de minste vind of TYLS is misschien nog iets minder, maar het ligt me niet zo als de andere albums.

Through Me, Over and Over, Sunset en Masquerade zijn de beste tracks.

7/10

Gisteren Teen Dream, Bloom, Depression Cherry, TYLS en 7 ook eens geluisterd. Ik denk dat ik OTM toch de minste vind of TYLS is misschien nog iets minder, maar het ligt me niet zo als de andere albums.
8/10 voor mij, duurt lang en er staan een paar mindere nummers op maar meer Beach House is voor mij sowieso een goed iets. Denk dat ik in de toekomst vaker de kortere chapters ga beluisteren in plaats van heel de plaat ineens achter elkaar.

Het is gek om na OTM hun eerste platen opnieuw te beluisteren, ze klinken nu helemaal anders terwijl je toch nog altijd hoort dat het Beach House is, het DNA van hun beginperiode zit er nog altijd in. Ik ben iets minder fan van DC en TYLS omdat ik toen het gevoel had dat ze wat stagneerden en bleven hangen na hun sound uitgebreid te hebben op Teen Dream en Bloom, maar 7 klonk weer subtiel anders en dat geldt ook wel voor OTM.

Teen Dream
Bloom
7
OTM
Devotion
Depression Cherry
TYLS
s/t

Teen Dream
Bloom
7
OTM
Devotion
Depression Cherry
TYLS
s/t
Ik heb dat gisteren na het beluisteren van album 3 tem 7 ook eens opnieuw gedoen. Singles en album 8 ranken heeft voorlopig nog geen zin

1. Beach House - Depression Cherry
2. Beach House - Bloom
3. Beach House - Teen Dream
4. Beach House - 7
5. Beach House - Thank Your Lucky Stars

7 moet ik eigenlijk nog een paar keer meer luisteren, daar zit wel terug weer wat groei in, want die singles zitten het 'verst'. Platen van Beach House hebben duidelijk meer plays nodig. Debuut en Devotion heb ik ook te weinig geluisterd.

Beste nummers (als bonus)

1. Bluebird
2. Lemon Glow
3. Sparks
4. Rough Song
5. Beyond Love
6. Space Song
7. Lover of Mine
8. 10:37
9. Black Car
10. Better Times
11. Walk in the Park
12. Lazuli
13. Other People
14. The Hours
15. 10 Mile Stereo
16. Majorette
17. Dive
18. Wildflower
19. Pay No Mind
20. Myth

Bepaalde nummers op "7" zouden nog wel wat kunnen groeien, heb ik het gevoel. Sommige tracks zijn wat moeilijker te onderscheiden, vooral op Bloom hebben ze daar wat last van (niet echt een stand-out track), maar heerlijke flow.

The Sundays - Reading, Writing and Arithmetic (1990): 8/10
Heel leuk, mooie sound en mooie stem. Beetje The Smiths meets Hope Sandoval/Elizabeth Fraser. Tof album. Kende al enkele tracks, maar zal dit meer opleggen.

Ariel Pink - Dedicated to Bobby Jameson (2017): 8/10
Gisteren geluisterd. Absoluut mijn ding. Kende al enkele tracks van deze man, maar nog nooit een album geluisterd. Dat van 2014 (Pom Pom) ga ik ook binnenkort eens opleggen, en zal ik ook meer luisteren. Dit ligt me zeker wel. Al waren de laatste tracks iets minder.

Eno - Another Green World (1975): 5/10
Niet echt mijn ding, het is zeker niet allemaal slecht, maar ik hoor plots wel die Bowiesound die ik niet echt kan verdragen, en blijkbaar heeft de man ook veel met Bowie gewerkt. De meer minimalistische tracks zijn nog oké, maar de rest niet echt.

___

Ik heb mijn ratingschaal aangepast trouwens omdat ik anders alles bijna 8+ gaf.

Stone Garden - Stone Garden
Steppenwolf - Fat Jack :fingerguns_r:
Czar - Cecelia
CCC Inc - To Our Grandchildren

Beetje hard psychedelic, bluesrock en bluegrass op een zonnige morgen; meer moet dat niet zijn!

Laatst bewerkt door een moderator:
Meitei - Komachi (2019): 6/10
Nami vind ik echt een topnummer, rest vind ik minder makkelijk in het oor liggen en verveelt dan iets sneller. Een beetje soort van aquatische en minimalistische ambient met misschien Japanse folkinvloeden.

The Smiths - The Smiths (1984): 7/10
Eerste keer geluisterd, ga ik net zoals dat album van The Sundays wat meer moeten opleggen. Hier zit wel potentie voor groei in, maar na 1 keer ken je de nummers natuurlijk nog niet. Voorlopig vind ik het ca va, maar tijd zal uitwijzen of iets blijft hangen. Ik zal ook andere albums van The Smiths komende dagen en weken wat luisteren (The Queen is Dead ken ik al een beetje). De "jangle tunes" liggen me wel nog redelijk, een soort van sappig geluid.

Wel niet altijd de 80's feel bij The Smiths omdat ik het te veel associeer met Charmed, Friends en dat soort series, wellicht omdat bijna elke 90's show en zelfs veel films zoals The Craft "How Soon Is Now" prominent gebruiken.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan