Naar welke muziek luister je nu?

Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind Reincarnation een betere Exuma-plaat dan de OG stuff.
Mogelijk omdat ik die als eerste gehoord heb.

Wel sowieso één van de leukere ontdekkingen van de voorbije jaren hier.

Cool! Ik dacht dat dit weer zo'n obscure plaat was, maar blijkbaar toch niet?
Exuma is niet bekend bij het brede publiek, en zijn muziek is ook wel echt een speciale niche binnen het soul genre. De rauwe klanken, de spirituele aard van de teksten etc maakt er toch wel iets heel speciaal van. Ik heb hem ontdekt dankzij @Kid_C toen ik helemaal in de ban was van Goat en zocht naar meer intense tribal bonfire muziek.

Exuma is niet bekend bij het brede publiek, en zijn muziek is ook wel echt een speciale niche binnen het soul genre. De rauwe klanken, de spirituele aard van de teksten etc maakt er toch wel iets heel speciaal van. Ik heb hem ontdekt dankzij @Kid_C toen ik helemaal in de ban was van Goat en zocht naar meer intense tribal bonfire muziek.
Ik had moeten zeggen "blijkbaar toch niet zo". :) Dat hij niet bekend is bij het grote publiek dacht ik inderdaad ook niet.
Ik ben altijd verbaasd en opgetogen tegelijk als er ineens iemand met iets afkomt dat ik goed vind omdat zo'n 90% van de muziek die ik zo geweldig goed vind niet bekend is bij het grote publiek.
Inderdaad, die rauwe klanken en het spirituele, maar ook mystieke! En die tekst, jawel... Geweldig inderdaad. Al had ik deze eigenlijk al lang niet meer gedraaid. Ik wist ook niet dit werd geschaard onder soul, maar dat is misschien omdat ik enkel dit nummer ken. Ik vind het erg "roots" (geen reggae!) klinken, of is dat het foute woord?

Roots is zo'n genre dat alles en niets betekent voor mij. Allerlei etnische muzieksoorten vallen onder die noemer dat ik het gewoon echt niet weet. Soul is het populaire genre dat het dichtst bij de vroege Exuma sound ligt imo. But like, who cares?

En als je enkel maar Dambala kent, zou ik je ten stelligste aanraden om er wat dieper in te duiken. The Obeah Man, Mama Loi Papa Loi, Seance in the Sixth Fret, Damn Fool, African Rhythm, ...

Oké, ik wou het alleen maar even vragen/weten omdat ik niet echt een kenner ben.

OT: Josefus - Dead Man (album)

Ps: Exuma was grote kanshebber voor mijn AOTW. Maar als nu eens iedereen nu al begint te luisteren, dan kan ik nog een andere AOTW suggestie pakken :evil:.

Cool! Ik dacht dat dit weer zo'n obscure plaat was, maar blijkbaar toch niet?
Toch best wel obscuur hoor. Reïncarnation is zowat de enige die breed beschikbaar is, omdat die in 2012 ofzo een reïssue heeft gehad. Dat is dan ook mijn start van Exuma geweest :love:.
Life is ook nog cava te vinden, maar is imo geen goede plaat.
Exuma 2 vindt ge ook met wat moeite, Exuma 1 & Do Wah Nanny & Snake ook nog maar dat gaat u wat kosten.

Alles wat erna is gekomen, heb ik nooit gevonden. Maar er staan wat songs van die platen op youtube, en ik denk niet dat we heel veel missen :unsure:.

Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind Reincarnation een betere Exuma-plaat dan de OG stuff.
Mogelijk omdat ik die als eerste gehoord heb.
Nee imo best begrijpbaar. Ik ga het waarschijnlijk verkeerd uitleggen, maar Reïncarnation vind ik de beste plaat van Exuma. Maar zijn beste songs staan op zijn eerste 2-4 albums.
Reïncarnation is een heel complete collectie van songs, die tenminste ook fatsoenlijk gemixt zijn. Reïncarnation is (imo) de juiste samenvoeging van:
  1. Rauwe OG Exuma
  2. Goede productie
  3. "Fun" in de muziek
Het jammere is dat dit het begin van het einde was. Het is vooral door studio invloed dat Reïncarnation (het begon eigenlijk al bij Do Wah Nanny) gepolijster was. Maar na Reïncarnation is de klepel TE hard doorgeslagen, en Life is gewoon een kutplaat.

toen ik helemaal in de ban was van Goat en zocht naar meer intense tribal bonfire muziek.
Goat vind ik wel geen goede vergelijking?
Hebben jullie nog andere suggesties @PBR Streetgang @Kid_C?
Ik hoor ze graag, want ik kan eigenlijk niets vinden om Exuma mee te vergelijken.

Big Brother & The Holding Company - Cheap Thrills (album)
The Rolling Stones - Goats Head Soup (album)
Led Zeppelin - In Through The Out Door (album)
The Who - Who's Next (album)
The Stooges - The Stooges (album)

edit: en ook nog Songs For The Deaf van QOTSA. Man man al 20 jaar oud. De gekopieerde CD-R van een maat indertijd nog kapot gedraaid.

Laatst bewerkt:
Iggy Pop - Lust For Life (album)
Devo - Q. Are We Not Men? A: We Are Devo! (album)
Talking Heads - Fear Of Music (album)
Kraftwerk - Tour De France Soundtracks (album)
Boards Of Canada - Twoism (ep)
Radiohead - These Are My Twisted Words

Terug
Bovenaan