Naar welke muziek luister je nu?

Harold Budd/Brian Eno - The Pearl (album)
Harmonia - Deluxe (album)
Can - Monster Movie (album)
Can - Future Days (album)

This Mortal Coil - It'll End in Tears (1984): 7/10
Lalalar - Bi Cinnete Bakar (2022): 7/10
billy woods & Preservation - Aethiopes (2022): 7/10
Gongjoong Doduk - Gongjoong Doduk (2015): 7/10
Mitski - Puberty 2 (2016): 7/10
Björk - Vulnicura (2015): 7/10
YMA - Par de Olhos (2019): 7/10
Lush - Mad Love (1990): 7/10 [EP]
LOONA 1/3 - Love & Evil (2017): 6/10
Mitski - Be the Cowboy (2018): 6/10
Billie Eilish - WHEN WE ALL FALL ASLEEP, WHERE DO WE GO? (2019): 5/10

Zit allemaal eigenlijk belachelijk en toevallig vrij dicht opeen, op de laatste na wat trouwens niet eens slecht is, maar gewoon niet zo speciaal als gezegd wordt, en tegenover de andere albums die ik beluisterde eigenlijk gewoon tekort komt.

Veel positieve herbeluisteringen gehad. Vooral de albums Mid-Air Thief - Crumbling, FKA Twigs - LP1, 100 gecs - 100 gecs en 2814 - Birth of a New Day fors omhoog. Meer een periode van herontdekkingen eigenlijk. Albums die ik te laag inschatte of zelfs gewoon niet klikten vroeger.

Gongjoong Doduk is trouwens een andere alias voor Mid-Air Thief. Loona 1/3 is deel van de k-pop band Loona maar hoe het verhaal precies in elkaar zit weet ik niet precies. Maar bij Loona 1/3 veel meer retroinvloeden te horen en meer pop van 80s, 90s ipv electropop, of pop van tegenwoordig. Heel opvallend. Voelt heel erg 80s aan.

Laatst bewerkt:
Miles Davis - Kind Of Blue (album)
Pink Floyd - The Piper At The Gates Of Dawn (album)
Neil Young - Mirror Ball (album)
Neil Young + Promise Of The Real - Noise & Flowers (album)

Met de kleinkinderen tekenfilms aan het kijken , zolang ze maar van mijn gitaren,drum, bas en piano blijven , kleine gangsters zijn het , tja de appel valt niet ver van de boom :headshake:

Laatst bewerkt door een moderator:
Redelijk wat plaatjes (voor het eerst) beluisterd de laatste 2 dagen. Ook eventjes terug in het verleden gedoken.

Bob Marley & The Wailers - Exodus (1977): 8/10
Irène Drésel - Kinky Dogma (2021): 7/10
Yaeji - Yaeji EP (2017): 7/10
Let's Eat Grandma - Two Ribbons (2022): 7/10
Yaeji - What We Drew 우리가 그려왔던 (2020): 6/10
Os Tincoãs - Os Tincoãs (1973): 6/10
The Beach Boys - Sunflower (1970): 6/10
Bob Marley & The Wailers - Catch a Fire (1973): 6/10
Stan Getz & João Gilberto featuring Antônio Carlos Jobim - Getz / Gilberto (1964): 6/10

Misschien lijkt het alsof ik streng rate, maar ik heb wel genoten van elk album. Zit geen enkele slechte tussen, sommigen misschien wel een tikkeltje repetitief waardoor ik dan naar beneden afrond.

Vrij zomerse albums met wat samba, Beach Boys en Bob Marley, en anderzijds ook moderne platen van vrouwelijke artiesten, vaak elektronisch van aard. Bob Marley kende ik natuurlijk al, maar heb nog nooit echt een album geluisterd. Exodus vond ik verrassend goed, dacht dat het een album zou zijn die niet over de hele lengte een goed niveau had, maar ook de minder bekende nummers zijn eigenlijk echt goed. Verrassend goed.

Enkele hoogtepunten uit de albums:
Irène Drésel - Stupre
Os Tincoas - Deixa a gira girar
The Beach Boys - All I Wanna Do
Bob Marley & The Wailers - Exodus (Jamming & Guiltiness ook, en van het andere album: Stir it Up)
Yaeji - New York 93 en Yaeji - Guap

Laatst bewerkt:
Birth Control - Gamma Ray :fingerguns_r:
Amon Düül - Paramechanical World
Strawbs - The Life Auction
Trouble - R.I.P.
Killer - Shock Waves 🤘
Killer - Blood On The Chains :cool:
Place Of Skulls - Darkest Hour
Spirit Caravan - Jug Fulla Sun
Spirit Caravan - Sea Legs

Ja ze naar Samson en Marie en zo laten kijken “”neeeeee naar opa’ s lawaai kijken “” ( tijd da het 1 Sep t. is )

:love: :love: :love:

Jane - Between Heaven and Hell (album) 👌

Terug
Bovenaan