Open VLD wijzigt haar naam naar Anders.

Toch wel véél bedenkingen bij dat logo...
* precies een japanse vlag voor kleurenblinden
* teveel plaats tussen de bol en de tekst
* bol is te klein
* A is te klein tov de rest van de tekst
* onderste streepje van de A staat toch echt héél laag ?
* dat punt...
* en dat punt is nog te dik ook
* lelijk fonttype
* spacing tussen de letters
* het ergste van al: tis niet hetzelfde blauw als voorheen. Dit is zo'n mottig fel goedkoop blauw.

Denk dat het budget voor een logo op was en kareltje heeft dan zelf even zijn 1337 paint skillz bovengehaald om snel zelf iets ineen te gooien.
Als het logo een voorbode is van wat we gaan mogen verwachten dan gaan er stunten uitgehaald worden waar het denkbeeldige liefdeskind van een brusselse PS'er en Kristof Calvo nog niet kan aan tippen.

* bol is te klein
* dat punt...
* lelijk fonttype
* het ergste van al: tis niet hetzelfde blauw als voorheen. Dit is zo'n mottig fel goedkoop blauw.

Denk dat het budget voor een logo op was en kareltje heeft dan zelf even zijn 1337 paint skillz bovengehaald om snel zelf iets ineen te gooien.
Als het logo een voorbode is van wat we gaan mogen verwachten dan gaan er stunten uitgehaald worden waar het denkbeeldige liefdeskind van een brusselse PS'er en Kristof Calvo nog niet kan aan tippen.
Ik ben blij dat iemand anders het hier kwam zeggen want heb niet veel tijd om te ranten hierover

De naam lijkt nergens op maar dat logo, wat een misbaksel van formaat is dat zeg. Alsof ze de politieke carriere van Jean-Jaques in een logo gevormd hebben.

Ik kan me dus niet inbeelden dat er mensen spontaan gaan denken: "aha een verfrissende nieuwe partij, daar stem ik op, al komen die mensen me wel bekend voor...!"

Anderzijds (sorry), voor het waarschijnlijk significant percentage aan kiezers dat echt de actualiteit en politiek niet volgt werkt dat misschien wel zo?

Iedereen in dit topic tot dusver: er klopt "iets" niet aan dat logo...
* bol is te klein
* dat punt...
* lelijk fonttype
:rofl:een beetje als de analyse na een sportwedstrijd eigenlijk, heerlijk.

"Dit is meer dan een nieuwe naam: we gaan anders aan politiek doen. We vertrekken zonder angst van een wit blad. Er zijn geen taboes, geen dogma’s", aldus De Gucht.

Voor mij is het ook gewoon dat. Een blanco blad. Inhoudsloos. Een lege doos.

"We zijn bezig met het schrijven van..." Waarom wacht men dan niet met de nieuwe naam tot men inhoudelijks iets concreets kan brengen? Dan heb je tenminste een boodschap om mee naar buiten te stappen en zeggen hoe het anders moet. Dan sta je ergens voor. Gewoon wat roepen dat het anders moet zijn zonder realistische inhoud, dat hebben we al genoeg met bv. een Vlaams belang over migratie of een PVda over "rijken belasten".

Ik vraag me wel af welke richting ze zullen uitgaan met hun standpunten. Vermoedelijk economisch vrij rechts maar op alle andere thema's volop de progressieve kaart trekken?

Ik vraag me wel af welke richting ze zullen uitgaan met hun standpunten. Vermoedelijk economisch vrij rechts maar op alle andere thema's volop de progressieve kaart trekken?

Ik denk juist dat men minder de progressieve kaart zou trekken? Want anders, waaarom hebben ze dan het "liberale" uit de partijnaam geschrapt?

Het lijkt mij dat ze meer een Bouchez-MR stijl gaan overpakken om te overleven (en terug proberen zieltjes terug te winnen van de NV-A) Maar Bouchez-stijl, dat is iets met een korte vervaldatum.

Ik vraag me gewoon af of de “gewone” burger t zelfs nog iets uitmaakt wat de politiek doet? Als ik dan zie naar de scheldpartijen in t parlement van de afgelopen weken dan voel ik enkel plaatsvervangende achaamte..

Hebben zich kapot geregeerd en ik vrees voor de allerlaatste keer, er gaat geen "miraculeuze" wederopstanding komen!

* bol is te klein
* dat punt...
* lelijk fonttype

Kort samengevat: het is lelijk, en de naam "Anders." zegt niets over waar de partij voor staat.
Meer van hetzelfde in een ander jasje.

Ik denk dat de partij nu helemaal in de marginaliteit zal belanden en zelfs de kiesdrempel niet meer gaat halen.
Je kunt kritiek hebben op de figuur Conner Rousseau maar bij Vooruit weten ze wel beter hoe je campagne moet voeren.

Ik kan me dus niet inbeelden dat er mensen spontaan gaan denken: "aha een verfrissende nieuwe partij, daar stem ik op, al komen die mensen me wel bekend voor...!"

Anderzijds (sorry), voor het waarschijnlijk significant percentage aan kiezers dat echt de actualiteit en politiek niet volgt werkt dat misschien wel zo?
ik denk dat die laatste groep meestal stemt op een populair/gekend figuur, maar zeker niet op een nietszeggende partijnaam.
Misschien de verwarde persoon die Anders ziet staan en denkt dat het 'geen van bovenstaande' betekent, maar dan gaan ze wel helemaal onderaan in de lijst moeten staan :)

Voor mij is het ook gewoon dat. Een blanco blad. Inhoudsloos. Een lege doos.
Ze maken wel al direct een gigantische fout door te een nepo kind aan het front te zetten imo.
Want dat is toch net een van hun grootste problemen, dat het een nepo partij is.

Eigenlijk een logische stap in de huidige eufemisme-carrousel. Als de naam besmet is, plak je er een label op dat zo vaag mogelijk is. 'Anders' is het nieuwe 'speciaal onderwijs': we weten allemaal wat het is, maar we noemen het niet meer bij de naam. Net zoals een gehandicapte nu een andersvalide is. Andere verpakking, zelfde inhoud.

Terug
Bovenaan