Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Denk dat dit de deur wel open zet voor een Bouchez om iets nationaal met MR op te zetten, neen?
Nee,
Waarom zou Bouchez investeren in een partij die stemmen zou moeten halen van de NV-A terwijl NV-A zijn favoriete coalitiepartner is?
En waarom zou Bouchez zich linken aan een - grof gezegd - bende losers eigenlijk?
Waarom zou Bouchez daar uberhaupt tijd insteken?
Nee,
Waarom zou Bouchez investeren in een partij die stemmen zou moeten halen van de NV-A terwijl NV-A zijn favoriete coalitiepartner is?
En waarom zou Bouchez zich linken aan een - grof gezegd - bende losers eigenlijk?
Waarom zou Bouchez daar uberhaupt tijd insteken?
Ik zou me inderdaad niet associëren met de VLD of anders of whatever, daarvoor zijn ze te verbrand. Maar je kan toch moeilijk ontkennen dat het sociaal-economisch serieus gebotst heeft tussen MR & NVA in het voorbije jaar?
Ik weet niet wat er gaande is bij de jong liberalen of daar iets beweegt of talent zit,
maar moest ik MR zijn ik zou daar toch eens gaan vissen tbh!
Het is N-VANee,
Waarom zou Bouchez daar uberhaupt tijd insteken? Die gaat al moeten maken dat hij nog acceptabel genoeg is aan Waalse kant bij de volgende verkiezingen want MR is al serieus gedaald in de peilingen aan Waalse kant..
..de botsing is vooral dat NV-A relatief snel een federale regering die kon bewijzen dat ze het budget onder controle kunnen krijgen maar Bouchez wou liever telkens de boel wou blokkeren en iedereen opjutten. En gezien je niet enkel een regering kan maken met MR en NV-A, moet je offers brengen wat NV-A deed maar MR niet wou doen totdat het niet anders kon.
Dat is niet socio-economische kwestie. Dat is een verschil van politieke strategie.
NV-A wil de nieuwe CD&V zijn om voor decennia de "betrouwbare" keuze te zijn.
Bouchez wil de boel opjutten zodat hij de PS-monopolie kan afbreken, vastzetten dat hij de onbetwiste nummer 1 is van de MR en de MR schwung geven.
Dat zijn twee verschillende strategiën die clashen.
Met Open-VLD had je geen werkbare meerderheid en met Vlaams Belang krijg überhaupt nooit een meerderheid bij elkaar. Ik weet niet op welke andere keuzes je alludeert?Wat mij betreft is dat wel een sociaal-economisch verschil als je NVA zijnde toch voor SPA kiest, als er nog andere keuzes waren, maar goed we dwalen af..

Ik weet eerlijk gezegd niet echt of dat Bouchez zijn ambitie is.Omdat Bouchez (net als Trump) het vehikel van de politieke partij gebruikt om zijn eigen persoonlijke ambities waar te maken en dat nog meer aanwezigheid en naambekendheid in Vlaanderen hem verder op weg helpt naar de 16.
Denk dat dit de deur wel open zet voor een Bouchez om iets nationaal met MR op te zetten, neen?
Vraag me af welke consultant hier 100.000 euro rijker van geworden is.
Als iemand nog communicatieadvies of rebranding zoekt, dan weet je waar je zeker niet moet aankloppen.Maar was er echt niets beters te bedenken dan het enigszins holle begrip 'Anders'? 'Groen is ook een hol begrip', repliceert Aerden. 'En een drielettercombinatie zegt ook niets. Het is de emotionele invulling die volgt die van belang is. Onze parlementsleden hadden een voorkeur voor 'De Liberalen' of 'Blauw', maar de liberalen zijn we al en ook de associatie met blauw is niks nieuws. In 'Anders' zit de ambitie om te groeien en een veranderingstraject uit te tekenen.'
Aerden werkte voor de lancering van de nieuwe partijnaam samen met zijn vernieuwde team binnen de liberale partij en deed een beroep op een handvol professionele freelancers die hun strepen hebben verdiend bij grote communicatiebureaus, zoals dat van Fons Van Dijck, en die hij goed kent. 'We wilden het dus niet doen met die klassieke communicatiebureaus, maar wel anders. Als liberale partij willen we doen wat we zeggen en werken we graag samen met ondernemende zelfstandigen.'
Toch ook een teken dat het "ondernemerschap" in vlaanderen tanende is.Jordi Aerden van communicatiebureau Gaga blijkbaar.
Als iemand nog communicatieadvies of rebranding zoekt, dan weet je waar je zeker niet moet aankloppen.