Racisme in het voetbal

Al die pagina’s hier moeten doorploegen met al die commentaar op Balanta. Het is een speler zoals iedere ploeg zo’n speler nodig heeft. Stevig in de duels met het nodige risico maar nooit overduidelijk te vuile fouten. Antwerp heeft Verstraete in die rol, rsca heeft zo’n type tekort en standaard heeft maar enkel zo’n types 😏.

Mekkeren doet hij wel niet gelukkig.

Ik gun Union gewoon die titel. Spelen gewoon mooi en positief voetbal. Dat die g5 ploegen maar eens wakker schieten. Helaas zullen die PO’s de titelstrijd nipt in het nadeel van Union laten kantelen

Je liegt 100% nu want er was geen Sportweekend :laugh:

Sorry kon het niet laten
Nee blijkbaar, sinds wnnr is dat gestopt :headshake:

Mja match delegatie heeft niks gehoord - mooi wel, er zit er dus ene!! 1! Persoon die moet in het oog houden wat er op het plein EN op de tribunes gebeurd? WTF
Niks in het verslag en blijkbaar hebben de camera's ook niks geregistreerd dus zal wel niks gebeuren (ofwel iedereen straffen de pro league kennende)

Ben wel zeker van dat Club er alles aan wil doen om die mannen te vinden

Mja match delegatie heeft niks gehoord - mooi wel, er zit er dus ene!! 1! Persoon die moet in het oog houden wat er op het plein EN op de tribunes gebeurd? WTF
Niks in het verslag en blijkbaar hebben de camera's ook niks geregistreerd dus zal wel niks gebeuren (ofwel iedereen straffen de pro league kennende)

Mja je kan moeilijk iets doen als er geen bewijzen zijn. Er staan wel genoeg micro’s langs het veld dus er moet toch iets zijn om hun verhaal te bevestigen.

Vorige week was de laatste van het jaar :p

Uiteraard zal dat wel geroepen zijn. Maar om te achterhalen wie is heel lastig zelfs met camera's. Zeker als ze zich aan de verplichte mondmasker regel hebben gehouden :unsure:

Nee ge moet leren luisteren/lezen

Het is begonnen aan de zijlijn bij de opwarming.
De fysiektrainer? Heeft dit doorgegeven aan de bank en daarna heeft ook Kompany en Rudyse? (Geen idee of ik het juist schrijf) zijn portie gekregen.
Zo zeiden ze net op Sportweekend.

Niet de helft maar vertellen..
Ik heb nochtans vnl artikels gelezen waarbij ze het hebben over de opwarmende spelers en de assisent en dat die Kompany hebben ingelicht.

En eerlijk, mijn twijfels die ik had van bij het begin zijn nog niet weg. Als Kompany en zijn ganse staf dat aan de dug-out hebben gehoord, een hele wedstrijd lang, dan moet de 4de ref en de delegatie van de pro league dat daar ook hebben gehoord. Kan gewoon niet anders. Dan mogen er hier nog zeggen "omg hoe kunt ge iemand als Kompany zijn woorden in twijfel trekken", Kompany is ten eerste ook maar een mens die emotioneel reageert én hij heeft op geen enkel moment klaarheid gegeven over wat en hoe.

Ik blijf erbij, het is schandelijk, ergerlijk, hoort nergens en nooit, niet bij bekende voetballers noch bij onbekende personen, maar ik vond Kompany zijn reactie jammer.

Dat die gewoon eerder wat roepen zonder nadenken. Of denk je dat ze zich superieur voelen tov enkel die 2 spelers en niet tov Hoedt en Van Crombrugge?
Dan komen we dus terug bij mijn originele punt. Ik kan niet geloven dat ik hier expliciet moet zeggen dat racistische uitspraken doen racistisch is.

Dus iemand een bruine aap noemen is al geen racisme meer? Uw posts worden er niet beter op.

Totaal niet ok dat het gebeurt, ik ga ook niet ontkennen dat het gebeurd is daarvoor kennen we de voetbalsupporters te goed. Maar als het 90 minuten aan een stuk zou gebeuren moet dit tijdens de wedstrijd kunnen aangepakt worden(laat de 4de ref aankomen en maak hem er attent op dat hij daar ook naar kan luisteren bijvoorbeeld). 1 keer een supporter kunnen aanduiden en kunnen laten verwijderen uit het stadion gaat 1000 keer meer effect hebben dan wat we de komende dagen gaan krijgen.

"maar hier zijn veel mensen die veel gegeven hebben voor dit land en gewoon komen voetballen" is wel een lege uitspraak komende van een voetballer. Lukaku zijn uitspraak over het icoon Kompany is ook helemaal naast de kwestie wanneer het gaat over "inclusiviteit".

Voor de twijfelaars, bij deze ook de bevestiging uit het blauw-zwarte kamp:
Wacht, die zat in de noordtribune. Kompany staat, samen met zijn hele staf, aan de West tribune. En dan nog eens voorbij de middenlijn, want je hebt eerst nog de dug-out van Club.

Dus dit bewijst in geen geval dat Kompany dit zelf heeft gehoord.

Er is daarnaast volgens mij hier niemand die ontkent dat er racistische zaken geroepen zijn.

Want homo's mogen wel beledigd worden natuurlijk
Wat heeft dit met de match van vandaag te maken?
Zou mooi zijn als de Brugge supporters hier op het forum het wel unaniem veroordelen, want in het stadion lukt het duidelijk niet.
Duidelijk toch dat er bepaalde mensen racistisch bejegend zijn.
Wie, hoe lang, van welke tribune en door hoeveel mensen is allemaal gepalaver rond het echte probleem, racistische individuen die geen plaats hebben in de stadions.

Wat heeft dit met de match van vandaag te maken?
Zou mooi zijn als de Brugge supporters hier op het forum het wel unaniem veroordelen, want in het stadion lukt het duidelijk niet.
Duidelijk toch dat er bepaalde mensen racistisch bejegend zijn.
Wie, hoe lang, van welke tribune en door hoeveel mensen is allemaal gepalaver rond het echte probleem, racistische individuen die geen plaats hebben in de stadions.
Ik blijf er bij dat er gewoon mensen spelers willen beledigen en daar niet perse racistische gedachten achter zitten. En dat dat in elk stadion gebeurd, ook naar scheidsrechters (vuile zwarte wordt daar ook naar geroepen of blinde mol) of grensrechter (steek die vlag maar in je reet)

Terug
Bovenaan