Fijn om te horen!Mja, mijn zoontje is sinds dit jaar beginnen voetballen bij de U8. Moet zeggen, voorlopig heb ik echt nog nergens dergelijke zaken gezien of gehoord langs de lijn, integendeel. Er wordt zelfs, wanneer een andere ploeg duidelijk zwaar onderligt (een uitslag van pakweg 20-5 is niet abnormaal bij die gastjes), samen voor de mindere ploeg gejuicht wanneer die toch eindelijk kunnen scoren.
Het gaat mij meer om enkel de racisten natuurlijk. Respect voor elkaar, respect voor de tegenstander, respect voor de scheidsrechter, respect voor de sport, deelnemen belangrijker dan winnen, dat zijn toch geen waarden waarvan ik vind dat het voetbal het uitstraalt, net integendeel. Als ik zelf mag kiezen wat mijn kinderen van sport gaan doen, dan toch liever een sport waar die dingen de standaard zijn en niet de uitzondering op de regel.Voorlopig enkel maar positieve ervaringen eigenlijk. Geweldige samenhorigheid onder de spelers en ouders.
Daarnaast, mijn zoontje is nog niet meegeweest naar een wedstrijd in eerste klasse, zal er binnenkort wel eens van komen (maar moet nog beslissen naar welke ploeg, ik ben voor Club en dankzij zijn vriendjes op school en in de ploeg is hij voor AA Gent, in hoeverre hij het zich aantrekt te minste). Maar ik vind dat je net wel hen moet tonen hoe het wel moet, supporteren voor een ploeg. Het zou te jammer zijn imo om dergelijke idioten te laten winnen en daarom maar niet meer naar het voetbal te gaan of laat staan het zelf niet meer te spelen wanneer ze dat wel willen. Dat is een beetje opgeven en de racisten laten winnen, toch?
En beslist dan maar om een verhaaltje te verzinnen.