Vond dat het nogal meeviel met de human interest. Over de economische situatie bijna niets of helemaal niets, over China wel wat meer natuurlijk. Niet echt directe trekpleisters maar wel het waarzeggen, gewichtheffen en de vuurwerkshow op het einde. Het is oké maar het zal ook niet de meest memorabele aflevering van Reizen Waes zijn.
Ik ben het er zeker mee eens dat het een mooi "land" is, ik denk zelfs dat deze aflevering misschien niet echt reclame was ervoor, maar het heeft wel degelijk heel veel te bieden. Ook heel veel natuurpracht.
Het is maar een aflevering van 40 minuten lang ofzo, en men pakt er misschien 4 thema's ofzo uit om op te focussen wat heel selectief is, en vooral eerder gekozen omwille van wat het meeste tot de verbeelding zal spreken, denk ik. Maar denk nu niet dat het allemaal mensen zijn die met hun ding en met vuurwerk spelen. 10.000 mensen bezoeken die vuurwerkshow (zeiden ze), dat is ongeveer evenveel als onze dodentocht jaarlijks. En Taiwan heeft meer inwoners dan wij als België of Vlaanderen.