Reizen Waes: de bucketlist

Waes begint met Taiwan. De beelden die zijn vrijgegeven vind ik nu al hilarisch. Ik kijk er wel naar uit. Klassieke zondagavond TV, net zoals de Mol fijn dat alle afleveringen nog niet online staan en je gewoon ... moet wachten.

Samen met De Mol wellicht het enige dat ik nog kijk op de Vlaamse televisie. Altijd boeiend om te zien hoe het eraan toe gaat in die landen waar je niet altijd zo veel over kent of vooral enkel via de media erover hoort.

Ik hoop dat de Taiwan ep het zwaartepunt niet legt op het economische belang van het eiland, en de dreiging van China. Je kunt er bij Taiwan uiteraard niet om heen, maar ik hoop dat het toch echt gaat over wat het land te bieden heeft voor reizigers, zoals in de eerste reeksen van reizen Waes. Ik vond dat zijn laatste seizoenen toch te hard bleven hangen in de human interest kant, en hoop dat hij daar toch beetje van af gaat wijken.

Langs de andere kant kan je de toeristische hoogtepunten makkelijk vinden in de talloze blogs en video’s op het internet, hoe de locals hun dagelijks leven beleven is toch minder evident om een beeld bij te vormen. Niettegenstaande is Taiwan ferm de moeite om te bezoeken, heb een aantal jaar geleden het hele eiland rond gegaan en is een mooie mix van natuurpracht, cultuur, eten,…etc. Iedereen buiten de all-inclusive toerist komt daar wel aan zijn trekken.

Had er nu wel precies meer van verwacht...
Voor sommige elementen leek het niet altijd specifiek in Taiwan te moeten plaats vinden. Je kan waarzeggers en gewichten zwaaien elders opgenomen hebben zonder dat de kijker het door had.

Volgende week is de Karakorum Highway aan de beurt, daar lijken de panorama shots en lokale sites langs de weg indrukwekkender.

Vond dat het nogal meeviel met de human interest. Over de economische situatie bijna niets of helemaal niets, over China wel wat meer natuurlijk. Niet echt directe trekpleisters maar wel het waarzeggen, gewichtheffen en de vuurwerkshow op het einde. Het is oké maar het zal ook niet de meest memorabele aflevering van Reizen Waes zijn.

Ik ben het er zeker mee eens dat het een mooi "land" is, ik denk zelfs dat deze aflevering misschien niet echt reclame was ervoor, maar het heeft wel degelijk heel veel te bieden. Ook heel veel natuurpracht.

Het is maar een aflevering van 40 minuten lang ofzo, en men pakt er misschien 4 thema's ofzo uit om op te focussen wat heel selectief is, en vooral eerder gekozen omwille van wat het meeste tot de verbeelding zal spreken, denk ik. Maar denk nu niet dat het allemaal mensen zijn die met hun ding en met vuurwerk spelen. 10.000 mensen bezoeken die vuurwerkshow (zeiden ze), dat is ongeveer evenveel als onze dodentocht jaarlijks. En Taiwan heeft meer inwoners dan wij als België of Vlaanderen.

Zwakke aflevering. Enkel het laatste stukje met het vuurwerk was voor mij een meerwaarde. Maar van Taiwan zelf hebben we toch eigenlijk niks gezien?

Zwakke aflevering. Enkel het laatste stukje met het vuurwerk was voor mij een meerwaarde. Maar van Taiwan zelf hebben we toch eigenlijk niks gezien?
Had ook wat meer willen zien van de natuurpracht, maar die goofey stukken zoals die qi gong "iron crotch" zijn toch altijd een standaardelement geweest in Reizen Waes.

Had ook wat meer willen zien van de natuurpracht, maar die goofey stukken zoals die qi gong "iron crotch" zijn toch altijd een standaardelement geweest in Reizen Waes.
Absoluut, maar ze hadden gerust mogen kiezen tussen ofwel die waarzeggers ofwel die iron crotch. Nu trok het op de ballen.

Eens een deftig droneshot van de omgeving daar. Als maar 1/3e van het eiland maar bewoonbaar is had ik graag eens gezien hoe die 2/3e er effectief uitzag.

Ik vond het wel een leuke opener. Zeker met die gewichten goed gelachen. Maar ik bekijk het programma ook als entertainment en niet als een reisprogramma eerlijk gezegd.

Terug
Bovenaan