Rondlopen met badge openbaar

Rondlopen met badge tijdens het pendelen

• Ja

Stemmen: 4 7,0%
  • Neen

Stemmen: 53 93,0%

• Totaal aantal stemmers
    57
  • Opiniepeiling gesloten .
Vraagje aan de pendelaars:
Lopen jullie met je badge rond als jullie pendelen? Dus bijvoorbeeld in de trein naar het werk en als jullie terug naar huis gaan.

De laatste tijd kom ik meer pendelaars tegen die met hun badge rondlopen. Dus daarom gewoon benieuwd hoe het hier tussen de BGers zit.

De Alt+F4, Ctrl+W of backswipe is altijd makkelijk te doen als de vraag/antwoord je niet interesseert.

Waar laat je de badge dan als je die nodig hebt en die niet wil meenemen tijdens het pendelen?
Ik steek die in m'n rugzak. Het lijkt me erg makkelijk om voor een bedrijfsspion even de RFID uit te lezen (cfr bankkaarten clonen). Het moet zelfs niet zo geavanceerd. Gewoon een fysieke badge die daar plain sight hangt te bungelen, stelen lijkt me nog makkelijker.

Staat wel niets van in de recurrente "trainingen" op het werk rond dit soort onderwerpen, wat ik altijd al vreemd heb gevonden.

Ik steek die in m'n rugzak. Het lijkt me erg makkelijk om voor een bedrijfsspion even de RFID uit te lezen (cfr bankkaarten clonen). Het moet zelfs niet zo geavanceerd. Gewoon een fysieke badge die daar plain sight hangt te bungelen, stelen lijkt me nog makkelijker.

Staat wel niets van in de recurrente "trainingen" op het werk rond dit soort onderwerpen, wat ik altijd al vreemd heb gevonden.
Ah is dat de vraagstelling? Of we badges zichtbaar langs ons lichaam of tas laten bundelen?
Dat was me niet duidelijk.

Ik heb ja geantwoord omdat ik die gewoon zou meepakken in de tas als ik zou pendelen.
Zelfs in de tas kan die uitgelezen worden, maar de crimineel zou dat dan echt op goed geluk moeten doen.

Ah is dat de vraagstelling? Of we badges zichtbaar langs ons lichaam of tas laten bundelen?
Dat was me niet duidelijk.
Yes, de vraag was als mensen deze rond hun nek of met zo’n elastisch koordje aan hun riem laten hangen, of ergens in hun jas/tas/broek verstoppen.

Bij ons zijn er ook regelmatig opleidingen over security, maar nooit betreffende badges en deze te verstoppen.

Tuurlijk, het is een statussymbool, zo een badge van een big 4 is toch het toppunt van succes.

Heb zo iemand in familie die dan vroeger zijn badge droeg op het familiefeest. Hij kwam dan van een evenement en hield die badge aan om te tonen dat hij daar geweest was. Loserstyle...

Tuurlijk, het is een statussymbool, zo een badge van een big 4 is toch het toppunt van succes.

Heb zo iemand in familie die dan vroeger zijn badge droeg op het familiefeest. Hij kwam dan van een evenement en hield die badge aan om te tonen dat hij daar geweest was. Loserstyle...

Als je die Big 4 badge op een heel specifiek lichaamsdeel draagt, maakt dat misschien wel indruk? :thinking:

On topic: ik zou dat nooit doen, mensen die mij niet kennen hebben geen zaken met waar ik werk, mijn naam of wat dan ook. Geen idee waarom mensen dat zouden willen doen, met hun badge zichtbaar buiten hun werk rondlopen.

Ik vergat dat vroeger wel dat het rond mijn nek hing maar niet bewust dat buiten werk dragen nee.

Gelukkig nu van thuis werken dus geen badge meer nodig :D

Nooit, ik moet mijn badge dragen met een koord rond de hals dus dat valt veel te hard op. Als het iets is dat je vastklikt aan de broek snap ik het wel, vanochtend nog iemand die met de fiets op weg was naar zijn werk zien passeren met badge op de heup al vastgeklikt. Ik heb het wel al een paar keer gehad dat ik in de auto stapte om terug naar huis te rijden en vergat de badge af te doen waardoor ik hem aanhad tot thuis. Maar dan zat ik ook steeds alleen in de auto. Je draagt dat heel de dag door en je vergeet dat je het aanhebt.

Ik kuier wel eens graag naar de trein met mijn badge op de heup.

Is ook een kwestie van trots die je hebt vanwege je werkgever en dat wil je ook uitstralen.

Ja daar horen vaak afgunstige blikken bij maar denk dat die zelf ook wel weten dat ze de badge niet aan zouden kunnen.

Ik zal deze thread onthouden voor jaarlijkse evaluaties. Als mensen niet te paaien zijn met "rank1" of een "Je mag een nieuwe title kiezen", dan mogen ze hun badge flashen overal...

Terug
Bovenaan