Rousseau van voorzitter naar lijstduwer na racistische uitspraken?

Ik weet niet of het zo zou moeten zijn dat standpunten primeren boven gedrag. Uiteindelijk stemmen we op mensen, die hebben weliswaar bepaalde standpunten die uiteraard heel hard meespelen in ons stemgedrag maar stemmen op iemand is nog steeds iemand het vertrouwen geven dat ie wel zal handelen in overeenstemming met hoe wij als kiezer vinden dat iemand met macht zou moeten handelen. Uiteindelijk vinden die concrete standpunten slechts zelden 1 op 1 uitwerking in de wet en gaat het vaker meer om de algemene insteek en manier van doen van een politicus. Zaken zoals hoe integer iemand is of hoe hij zich gedraagt in conflicten, kunnen volgens mij wel degelijk heel objectieve en relevante data zijn om je stem aan op te hangen, niet zelden relevanter dan concrete standpunten.
Bwa, in dat opzicht is de politiek toch wel goed bezig, de nadruk leggen op de standpunten totdat ze er persoonlijk door geaffecteerd worden, dan mogen die standpunten regelrecht de vuilbak in en is het het persoonlijk belang dat primeert. Imo verschilt de politiek niet op gebied van integriteit tegenover de maatschappij.

Er is een proces-verbaal opgesteld door de agenten, waarin naar verluidt sprake is van beschuldigingen van smaad aan het adres van de politie, evenals enkele racistische opmerkingen die hij of enkele van zijn omstanders zouden hebben gemaakt.

Stond dar hiervoor ook al zo geschreven?

Wat mij in deze zaak erg verbaast is Rousseau zijn gedrag na de feite. Hij gaat fel in het verweer. Zo legt hij nadruk op bepaalde woorden (‘bepaalde zaken dat ze weer over mij schrijven’) en strooit hij ook lustig rond met de insinuaties dat dit een campagne is tegen hem.

Ik vind dat vreemd. In het geval dat hij daar grof over de schreef is gegaan gaat dit hem allemaal nog erg zuur opbreken. Nog vele meer dan wanneer hij gewoon mea culpa sloeg. Je kan voor of tegen hem zijn, maar een lomperik is dat niet. Hij moet toch zelf zien dat hij op deze manier zijn graf nog dieper aan het graven is.

Wat mij in deze zaak erg verbaast is Rousseau zijn gedrag na de feite. Hij gaat fel in het verweer. Zo legt hij nadruk op bepaalde woorden (‘bepaalde zaken dat ze weer over mij schrijven’) en strooit hij ook lustig rond met de insinuaties dat dit een campagne is tegen hem.
Er is vanuit de pers gedurende lange tijd veel druk geweest op hem om naar buiten te komen met zijn geaardheid, dat is 1 ding. Vanuit zowel pers als (naar het schijnt) liberale hoek is er druk gelegd op mensen om klacht in te dienen tegen hem en om die klachten in de media te brengen. Rioolsites als 't Scheldt waren ook al langer bezig met pedo-insinuaties. En nu hier, pv dat gelekt wordt aan de pers, de pers die in deze dan geen terughoudendheid toont in het gerechtelijke onderzoek, ...

Ik snap wel dat die perceptie leeft bij Vooruit en Rousseau. Ze klopt voor een stuk ook. Alleen ja ... als je zelf de morele grenzen gaat opzoeken, moet je ook wel op de blaren gaat zitten wanneer je er over gaat.

Maar wat als... er effectief een lastercampagne gaande is tegen hem?

Er zijn hier in dit topic 2 strekkingen:
- megalomane narcist hangt het grote slachtoffer uit!
- Zullen we anders gewoon afwachten waar het nu precies om gaat?

Ik sluit alvast niet uit dat er meer gaande is, zeker nadat de eerdere 3 zedenklachten stuk voor stuk geseponeerd werden en niet wegens gebrek aan bewijs maar simpelweg wegens... niets strafbaar?

Maar wat als... er effectief een lastercampagne gaande is tegen hem?

Er zijn hier in dit topic 2 strekkingen:
- megalomane narcist hangt het grote slachtoffer uit!
- Zullen we anders gewoon afwachten waar het nu precies om gaat?

Ik sluit alvast niet uit dat er meer gaande is, zeker nadat de eerdere 3 zedenklachten stuk voor stuk geseponeerd werden en niet wegens gebrek aan bewijs maar simpelweg wegens... niets strafbaar?
Een lastercampagne? Zelfs Conner ontkent niet dat al de verschillende zaken gebeurd zijn, de reden dat hetin het nieuws blijft komen is door de questionable decisions die hij blijft nemen. Iemand schreef het hier al eerder, als je zo makkelijk ammunitie geeft aan je politieke tegenstanders heb je misschien geen plaats in de politiek. Je kan van Theo Vrancken veel zeggen maar zijn "pis-misstap" was na een kort artikeltje weer vergeten gewoon omdat hij een mea culpa sloeg. Als Conner hetzelfde had gedaan was het allang uit de media verdwenen.

Ik verwacht niet dat een politieker een soort van ultra-human is die geen misstappen maakt. Ik verwacht wel dat het mensen zijn die het verschil nog zien tussen "goed" of "fout" en zich daar ook naar gedragen en verantwoordelijkheid opnemen bij een fout. Je kan moeilijk zeggen dat er geen narcistische trekjes zitten in hoe hij de zaken heeft aangepakt.

Laatst bewerkt:
Zelf de touwtjes in handen nemen, met een kwinkslag zegt de Conner.

"persconferentie van Conner Rousseau deze avond. Deze zal plaatsvinden om 19u10 in café ‘t Hemelrijk, Grote Markt 41 in Sint-Niklaas."

Los tijdens het avondnieuws. Als ze daar live uitzenden trekt de media hun broek weer af imo.
Kan hem zijn zegje doen zonder weerwoord.

Wat moet ik me daar nu bij voorstellen?
Connor gaat aan de media zijn versie van de feiten uitleggen en wat in het pv staat?

Of mag de media daarna het PV en de evt. Beelden publiceren? Of blijft dat verboden?

Wat moet ik me daar nu bij voorstellen?
Connor gaat aan de media zijn versie van de feiten uitleggen en wat in het pv staat?

Of mag de media daarna het PV en de evt. Beelden publiceren? Of blijft dat verboden?
Hij gaat wss in volle glorie vertellen dat het PV niet overeenkomt met de bodycambeelden en dat dat hem vrijspreekt. Wat dus wil zeggen dat de 2 agenten in kwestie verzonnen hebben wat ze op't PV genoteerd hebben.
Bodycambeelden publiceren zal wel nooit gebeuren. De passages uit het PV, daar twijfel ik over. Het publicatieverbod kwam er met als argumentatie "ik ken de inhoud niet". Nu kent hij wel de inhoud, maar ik weet niet of je dan juridisch kan aannemen dat de media de geciteerde delen wel vrij mag geven?!

Zelf de touwtjes in handen nemen, met een kwinkslag zegt de Conner.

"persconferentie van Conner Rousseau deze avond. Deze zal plaatsvinden om 19u10 in café ‘t Hemelrijk, Grote Markt 41 in Sint-Niklaas."

Ja dit dus he, zelf het narratief in handen nemen. Hij heeft zelfs de grondwet overtreden hiervoor met zijn preventieve censuur.

Ik begrijp ondertussen niet meer waarom zoveel mensen op dit soort figuren stemmen. Het gaat me dan niet eens om de (mogelijke) feiten zelf, maar wel om de manier waarop hij daar telkens mee omgaat. Onuitstaanbaar.

Hij heeft zelfs de grondwet overtreden hiervoor met zijn preventieve censuur.
Dit begreep ik eigenlijk niet zo goed, als dit ongrondwettelijk is, wie heeft dat dan afgedwongen tegenover DPG?

Als DPG niets verkeerd doet volgens de weet, kunnen ze toch publiceren?

Terug
Bovenaan