En ik zeg ook niet dat de kiezers of zelfs de partij racistisch is hierdoor, enkel dat ze best wel tolerant voor blijken te zijn, dat het blijkbaar geen echt breekpunt is en da's toch best wel opvallend gezien de houding die ze normaal tegenover racisme naar buiten dragen.
De sossen zijn intussen al wat gewoon met al die schandalen met smeergeld ter persoonlijke verrijking, hetgeen evengoed haaks staat op een links gedachtengoed...
Dit illustreert vooral dat eender welke politieker hypocriet is en zegt wat hun kiespubliek wil horen, ongeacht hun eigen echte visie of wat echt goed is voor ons land. Ze zijn soms gewoon in een partij gerold door familie om zo een goed postje te hebben, en dat komt soms echt niet overeen met wat ze zelf denken, die ga je in alle partijen vinden.
Met onze wetten is niet veel mis, het is vooral de uitvoering ervan die faalt de laatste decennia. Dan zou misschien Conner zelf ook niet zo denken momenteel.
Daarom dat ik bij de volgende verkiezingen vooral graag zou zien dat alle partijen die de laatste 20 jaar mee geregeerd hebben eens flink worden afgestraft, (en zeker de Vivaldi partijen, dat was echt te gort), met de leuze "ander en beter". Beter is nooit een garantie, maar alvast andere, eender welke strekking.
Want we hebben dringend nood aan deftige strafuitvoering, aanpak van sociaal misbruik, en vooral ook betere strategische beslissingen op vlak van energie, economie op lange termijn.
Off topic wens ik oprecht de nabestaanden van Julie Van Espen die de staat aanklagen omdat de dader in feite achter de tralies hoorde te zitten dan ook veel succes toe, en hoop wat koppen te zien rollen. Want net zoals bij de aanslag op de Zweedse supporters hoor je daar wat betreft justitie achteraf heel weinig van. Het wordt hoog tijd dat mensen die verantwoordelijkheid opnemen en van de benefits genieten, ook aansprakelijk gesteld worden als het misloopt, ofwel door het gerecht, ofwel door de kiezer. En zeker dat laatste ontbreekt al zeker 20 of 30 jaar, of gebeurt in een veel te kleine mate.