Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
normaal kan je via die app ook verbinden met de Wifi in de winkel, of anders gewoon op voorhand de app openen. geeft ook gewoon die barcode van de klantenkaart als hij te lang geen verbinding maakt (bij mij toch)
tjah, ik haal liever efkes mijn gsm boven dan met 10 klantenkaarten in mijn portefeuille rond te lopen.
en tbh, hoeveel mensen constant met hun gsm bezig zijn als ze over 't straat lopen, vind ik het vreemd dat "ik moet mijn gsm dan niet bovenhalen" nog een argument is tegenwoordig

Ja, als het te bundelen is, is dat iets anders. Maar als je pakweg apps zou moeten hebben voor (hier in de buurt): Delhaize, Colruyt, Aldi, AH, en Lidl lijkt me dat vooral onhandig.Die van delhaize heb ik nu wel ook. Is wel handig met die recepten.
Voor de rest zitten alle klantenkaarten in myshopi app
Als ik het me goed herinner laadt die wel gewoon met een foutmelding.Waarom heb je een verbinding nodig daarvoor? Uiteindelijk is dat een 13cijferige code die toch lokaal opgeslagen kan worden?
Je hebt toch ook geen verbinding nodig om met Google Pay te betalen.
Wat voor afschuwelijk design is dat?
normaal kan je via die app ook verbinden met de Wifi in de winkel, of anders gewoon op voorhand de app openen. geeft ook gewoon die barcode van de klantenkaart als hij te lang geen verbinding maakt (bij mij toch)
dus die verbinding is niet verplicht voor de klantenkaart. het duurt gewoon langer voor die klaar is, want de app probeert bij opstarten eerst verbinding te makenWaarom heb je een verbinding nodig daarvoor? Uiteindelijk is dat een 13cijferige code die toch lokaal opgeslagen kan worden?
Je hebt toch ook geen verbinding nodig om met Google Pay te betalen.
Wat voor afschuwelijk design is dat?
Ind, daarnaast heeft lang niet iedereen een smartphone, ken genoeg oudjes die zich behelpen met een gewoon toestel. Daarnaast kan niet iedereen zich een smartphone veroorloven…Afschaffen is niet direct nodig denk ik, dat is nogal abrupt en drastisch. Vergeet niet dat niet iedereen een smart device wenst of ermee overweg kan, en daarnaast installeer je niet van iedere winkel een app of wil je je persoonsgegevens te grabbel geven. Voor mijzelf sprekende: Geen papier kasticket meer bij Colruyt, Lidl en AH. Bij Carrefour vind ik nergens die optie. Van de andere voedingsketens heb ik geen app. Ook bij JBC en Dreamland (alleen als je met XTRA betaalt) krijg ik het digitaal.
Zelfs met deftige WiFi wil ik mijn gsm daar niet mee verbinden.Slecht idee wanneer ik me bedenk dat in veel nieuw aangelegde winkels, zoals Aldi of de Jumbo, ik gewoon 0,0 gsm ontvangst meer heb binnen, en ook geen goede open wifi beschikbaar is natuurlijk.
Het geldt enkel voor aankopen van fysieke producten of geleverde diensten onder 25 euro (denk aan garagist, kapper, sleutelmaker, ...). Horeca zit daar niet onder.Kan het originele GVA artikel niet lezen zonder registratie, maar geldt die regel in Frankrijk ook voor terrassen en restaurants?
Ik vind dit een kwalijke evolutie.![]()
Het einde van het kasticket is nabij: Frankrijk verbiedt papieren kassabon, Wallonië volgt
In Frankrijk is de kassabon vanaf 1 augustus verboden. Ook bij ons is het einde in zicht: Wallonië schrapt het papieren kasticket dit jaar nog, Vlaams milieuminister Zuhal Demir (N-VA) laat OVAM de milieuwinst onderzoeken. Na andere supermarkten springt nu ook Carrefour op de digitale kar.m.gva.be
Dit lijkt me wel een goed initiatief. Uiteindelijk gooit men dat toch weg of gaat het in de prullenbak. Wat is jullie mening?
Winkelier = uitbater van een winkel.Ik vind dit een kwalijke evolutie.
Winkels zitten nu al ons aankoopgedrag te bestuderen via bluetooth & wifi tracking doorheen fysieke winkels.
Door het normaal te laten lijken dat je bijgot even je identiteitskaart laat scannen voor de garantie.
Door het laten verdwijnen van kastickets duwt men mensen in de richting van apps.
Met die apps kunnen ze aankoopgedrag van mensen nog beter in kaart brengen, achterhalen van waar ze komen, waar ze kopen, dit koppelen aan andere datasets van het moederbedrijf, uw naam & woonplaats, uw gezinssamenstelling achterhalen uit uw aankoopgedrag.
Dit allemaal om winsten te maximaliseren. Winkels zoals colruyt kan je niet echt beschouwen zoals de goedkoopsten, ze proberen gewoon zo goed mogelijk te achterhalen hoe miniem ze goedkoper moeten zijn dan hun concurrenten en op die manier nog altijd het maximale geld uit onze zak te person.
Het gebruik van die apps is meewerken aan je eigen verarming.
Dit is ronduit slechte zaak voor ons, winkeliers.
Vind het ook niet zo handig in de supermarkt.
Ik doe collect&go en heb al vaak fouten meegemaakt waarvoor ik terug moest (je krijgt je ticket pas half uurtje later per mail, en aangezien ik voor €200-300 per keer koop herriner ik me niet meer wat ik exact bestelt heb). Als er een papieren ticket was kon ik de grote dingen snel checken als ik de koffer laad.
Fouten zoals bv 50 euro aan pampers of Desperados dat gewoon niet gegeven was (lag bij hun wss als een pile appart die ze niet opmerkten)