Streaming diensten

Misschien dat ik dan eerst eens Mubi probeer en bekijk hoe de uitrol van HBO Max verloopt in Europa en meer bepaald in dit land. Dan heb ik mijn "arthouse-fix" (is er eigenlijk een betere alomvattende term voor "de kwalitatieve auteursfilm"?) toch al, want op Netflix en Streamz is die oogst mager.
Door de tweede lockdown kan ik minder mijn hoofd zetten op "arthousefilms". Ik ben sneller geneigd iets makkelijker verteerbaar op te leggen. Zo staan 'Paris, Texas' en 'Wings Of Desire' hier al twee maand klaar, ben er helaas nooit volledig in de stemming voor.

Door de tweede lockdown kan ik minder mijn hoofd zetten op "arthousefilms". Ik ben sneller geneigd iets makkelijker verteerbaar op te leggen. Zo staan 'Paris, Texas' en 'Wings Of Desire' hier al twee maand klaar, ben er helaas nooit volledig in de stemming voor.
Wings of Desire. :bow:

Ik heb me erbij neergelegd dat een film in één keer uitkijken met een dochter van 6 maanden me toch niet lukt, maar af en toe kijk ik ook naar minder verteerbare films. De drang daarnaar is even sterk als naar moeilijkere literatuur. Noem het een soort koppigheid van mij. Toch vind ik een "Hiroshima mon amour", "Pierrot le Fou" of een "Good Morning" van Ozu best gemakkelijk wegkijken.

Tarkovsky en Béla Tarr laat ik wel wijselijk even aan de kant liggen. :p

Vraagje voor de mensen met Netflix: ik heb een ultra hd abo, maar toch zie ik nergens content met het atmos logo?
Mijn tv ondersteunt geen atlos ( enkel arc aansluiting) maar mijn soundbar wel en ik dacht dat dat voldoende was.
U tv moet het ondersteunen, dan pas ziet ge het erbij staan.dacht ik.

De app moet het ondersteunen en ook de TV zelf, anders moet je kijken naar third party devices zoals Nvidia Shield. Helaas is de versnippering erg groot. "Dé" Netflix app bestaat niet, elk platform toont net iets anders voor Netflix. Zo is de website heel anders dan de Android app. Zelfs tussen de TV modellen is er verschil omdat oudere TV's minder updates krijgen (of puur security updates).

Er zijn daarom gefrustreerde gebruikers die anderen zien met "bij mij werkt het wel hoor" en dan vruchteloos beginnen zoeken. Zo is 4K bij Disney+ voor een aantal TV's pas aangeschakeld na de introductie van Star (wss hebben ze daar toevallig een of andere setting ook terug aangezet). Anderen zeiden dan dat "alles al maanden normaal werkt", redelijk verwarrend. Op dezelfde TV kan je bij Netflix 4K HDR krijgen, bij Disney+ enkel HD en nog een ander doet lastig over Atmos, het helpt allemaal niet. Het zal met de jaren wss wel wat beter worden maar het is momenteel soms wat prutsen.

Iemand ervaring met Kodi?

Ik heb hier momenteel een addon van goplay en vrtnu opstaan. Weet er nog iemand goede en legale addons?
Ook ben ik opzoek naar een soort tv gids die hier op werkt.

Spijtig dat je Shudder hier niet kan krijgen, echt een topper voor de horror liefhebber!

Proefabonnement genomen op Mubi.

Voordeel: mooie catalogus op internet!

Nadeel: ik vind niet meteen een manier om die op mijn Sony Bravia TV te installeren, de selectie apps is daar nogal beperkt. TV dateert van 2014, mogelijk ligt het daaraan? Op PS4 kan ik die app wel installeren, maar ik krijg daar alleen maar een weekselectie te zien. Ook al zijn dat interessante films, is dat wel balen.

Dan voorlopig bekijken via mijn laptop en een HDMI-kabel naar de TV, maar dat is niet zo handig omdat ik telkens de zetel uit moet om te pauzeren. Dat valt wel op te lossen met een Google Chromecast neem ik aan?

Proefabonnement genomen op Mubi.

Voordeel: mooie catalogus op internet!

Nadeel: ik vind niet meteen een manier om die op mijn Sony Bravia TV te installeren, de selectie apps is daar nogal beperkt. TV dateert van 2014, mogelijk ligt het daaraan? Op PS4 kan ik die app wel installeren, maar ik krijg daar alleen maar een weekselectie te zien. Ook al zijn dat interessante films, is dat wel balen.

Dan voorlopig bekijken via mijn laptop en een HDMI-kabel naar de TV, maar dat is niet zo handig omdat ik telkens de zetel uit moet om te pauzeren. Dat valt wel op te lossen met een Google Chromecast neem ik aan?
Is het een android tv?

Hmm, nu ik Streamz opgezegd heb, was ik ook aan’t kijken naar Mubi. Er is een app van op mijn oude Samsung maar die wil niet eens openen. Op PS5 is er blijkbaar nog geen app... Dan mss toch ook maar kijken voor een chromecast.

Dan mss toch ook maar kijken voor een chromecast.
Ik heb een Nintai Ematic Pro X. Dat is een officiële Android TV box met ingebouwde chromecast. Is wel duurder dan een google chromecast maar je kan het bedienen met een bijgeleverde afstandsbediening. Je kan er ook een (draadloze) toetsenbord op aansluiten als je wilt. Je kan casten via gsm of laptop of het rechtstreeks verbinden met de ethernet kabel.

Met kinderen vind ik het wel een stuk moeilijker om te kiezen.

Disney heeft echt veel in het nederlands en de rest niet. Amazon Prime vond ik gewoonweg triest qua content.

Netflix heeft me wel gekloot door het onmogelijk te maken om sommige films in het Engels te kunnen bekijken ipv te moeten kijken in gedubt frans. Want voor een onnozelheid is me da.

Netflix is weeral eens aan het A/B testen om shared accounts tegen te gaan:
netflix-account-sharing.jpg

:unsure:

Gezien ik een full HD TV heb en geen 4k, is de gewone Chromecast normaal voldoende in plaats van de Ultra-versie?
Als je in de toekomst toch voor een 4K tv zou willen gaan (zonder ingebouwde chromecast), is het mssn wel de moeite al een Ultra aan te schaffen. Maar als je momenteel goedkoop verder wil kunnen, volstaat de gewone wel.

Met kinderen vind ik het wel een stuk moeilijker om te kiezen.

Disney heeft echt veel in het nederlands en de rest niet. Amazon Prime vond ik gewoonweg triest qua content.

Netflix heeft me wel gekloot door het onmogelijk te maken om sommige films in het Engels te kunnen bekijken ipv te moeten kijken in gedubt frans. Want voor een onnozelheid is me da.
Ik had dit ook gedacht bij Disney Plus maar heb helaas moeten constateren dat de audio tracks Nederlands zijn en niet Vlaams. Geen Michael Pas dus 😟

Ik had dit ook gedacht bij Disney Plus maar heb helaas moeten constateren dat de audio tracks Nederlands zijn en niet Vlaams. Geen Michael Pas dus 😟

Dat stoort toch niet? Zolang ze het maar verstaan toch?
Is er een streaming dienst die Vlaams aanbied? Ik betwijfel het. En Nederlands is ook gewoon correcter, Vlaams meestal niet.

Terug
Bovenaan