Streaming diensten

Ik heb vrij lang Netflix gehad, maar heb het idee dat de meerwaarde van Netflix (voor mij) een beetje verdwenen is. Veel dingen die precies verdwenen zijn ofzo.
Nu zit ik er aan te denken om Disney+ te nemen. Dit mede omdat ik 2 jonge kinderen heb. Normaal zou ik gewoon voor een maand abo gaan, maar ik vroeg me af of Disney+ genoeg content zou hebben voor een jaar, gezien je daar 15% korting op krijgt.

Ik heb vrij lang Netflix gehad, maar heb het idee dat de meerwaarde van Netflix (voor mij) een beetje verdwenen is. Veel dingen die precies verdwenen zijn ofzo.
Nu zit ik er aan te denken om Disney+ te nemen. Dit mede omdat ik 2 jonge kinderen heb. Normaal zou ik gewoon voor een maand abo gaan, maar ik vroeg me af of Disney+ genoeg content zou hebben voor een jaar, gezien je daar 15% korting op krijgt.
Nu dat Disney Star erbij zit, wellicht wel. Het is maar de vraag of eender welke streaming service nog genoeg content heeft want ze beginnen allemaal hun eigen service waardoor het aanbod versplinterd wordt. Netflix heeft veruit de beste interface maar qua content is het toch ook al effe geleden dat ik echt naar iets uit heb gekeken.

Ondertussen Videoland even geprobeerd, vooral voor Mocro Maffia, en dat aanbod is toch wel degelijk vind ik en ze hebben een optie van €4,99/maand.

Die versplintering is idd. waardeloos.

Ik betaal bijvoorbeeld graag mijn 15€ per maand voor mijn Spotify.
Tot er tal van andere diensten waren, was Netflix voor mij ideaal. Maar met het opkomen van al die verschillende streaming diensten zijn er veel dingen niet meer te zien op Netflix. Of zullen er nooit opkomen omdat het door een studio is gemaakt die verbonden is met een andere streaming dienst.
Als er 1 pakket zou zijn waar gewoon alles op te zien zou zijn, zou ik zonder morren 20€ per maand op tafel willen leggen. Maar nu zijn er zoveel diensten dat dit gewoon onbetaalbaar wordt.
Stel dat de diverse platenlabels hetzelfde zouden doen, dan zou ik waarschijnlijk terug alternatieve manieren vinden om naar muziek te luisteren.

Maar terug on-topic. Ik denk dat ik een jaartje Disney+ ga pakken, zonder automatische vernieuwing. En dan volgend jaar nog eens zien wat ik zal doen.

Sinds januari hier Amazon Prime, eerste maand gratis en nog altijd lid, voor 2.99 EUR kan je zelfs als gierige pin moeilijk nee zeggen. Een aantal series ontdekt waar ik nog nooit van gehoord had (startup, sneaky pete). Voorlopig nog een aantal series on hold gezet.
We hebben daarnaast ook twee keer een maand Streamz gehad, via een gratis actie, aardige HBO bibliotheek (maar zowat alles al van gezien) de afgelopen jaren, stonden ook een aantal interessante Europese series op (Devils throat, hide and seek), maar voor de rest niet veel soeps en de meeste dingen kan je ook gratis (her)bekijken.

Ik moet zeggen die streaming app op onze tv werken goed en zijn net iets gebruiksvriendelijk dan vroeger (lees downloaden) maar door de versnippering, wint het downloaden uiteindelijk terug.

Ik probeer op de website van Streamz in te loggen met mijn telenet-login. Maar de knop 'Aanmelden met telenet' blijft maar laden.
Iemand een idee?

@Avondland je had een tijd terug een proefabonnement genomen op Mubi? Viel dat mee, wat zijn je ervaringen?
Eerlijk gezegd nog niet al te veel mee gedaan. Mijn Smart-TV ondersteunt de Mubi-app niet en ik heb geen Chromecast. Via de PS4 kan ik die wel installeren, maar daar heb je een beperkte catalogus. Via mijn laptop heb je wel de volledige catalogus, maar het is onhandig om die aan mijn TV te koppelen want ik kan op afstand niet pauzeren. Dus ik ga me een Chromecast moeten aanschaffen, dat zal ook voor andere apps heel handig zijn (VRT.nu bijvoorbeeld).

Wat de catalogus betreft ben ik wel tevreden.

Eerlijk gezegd nog niet al te veel mee gedaan. Mijn Smart-TV ondersteunt de Mubi-app niet en ik heb geen Chromecast. Via de PS4 kan ik die wel installeren, maar daar heb je een beperkte catalogus. Via mijn laptop heb je wel de volledige catalogus, maar het is onhandig om die aan mijn TV te koppelen want ik kan op afstand niet pauzeren. Dus ik ga me een Chromecast moeten aanschaffen, dat zal ook voor andere apps heel handig zijn (VRT.nu bijvoorbeeld).

Bedankt voor de reactie! Hm, dat is iets waarmee ik eigenlijk ook wel rekening moet houden. Er is nog geen Mubi-app op de PS5, op mijn Samsung tv staat er wel één maar die heb ik nog nooit aan de praat gekregen, blijft maar laden. Voorlopig ga ik dan nog maar wachten met een abonnement. Binnenkort komt hier waarschijnlijk een nieuwe tv binnen en met wat geluk staat daar dan een werkende app op.

Iemand een idee welke resolutie TV Vlaanderen app versie uiteindelijk op het beeld tovert? Via de tv vlaanderen app op mijn samsung oled vind ik het nogal tegenvallen.

Iemand een idee welke resolutie TV Vlaanderen app versie uiteindelijk op het beeld tovert? Via de tv vlaanderen app op mijn samsung oled vind ik het nogal tegenvallen.
Ik was daar toevallig vandaag ook naar op zoek omdat ik Flow van Telenet aan 't overwegen ben.
TV Vlaanderen app zit volgens hun FAQ op amper 700p met een bitrate van 4000kbps. Al kan ik daar mee leven omdat het voor de rest heel stabiel loopt bij mij. En aangezien ik niet vaak TV kijk liggen die verwachtingen sowieso niet hoog. Maar Flow kost iets minder en biedt dan 1080p. Dusja, het overwegen waard.

Ik heb geen al te beste ervaring met Mubi, bij het streamen naar m’n chromecast stotterde elke film dat het niet kijkbaar was. Nooit een oplossing gevonden dus alles opgezegd :(

Iemand die mij het verschil kan zeggen tussen WebOS van LG en de NVIDIA Shield Pro?

Apps? Functionaliteit? Voor -en Nadelen?

Ik was daar toevallig vandaag ook naar op zoek omdat ik Flow van Telenet aan 't overwegen ben.
TV Vlaanderen app zit volgens hun FAQ op amper 700p met een bitrate van 4000kbps. Al kan ik daar mee leven omdat het voor de rest heel stabiel loopt bij mij. En aangezien ik niet vaak TV kijk liggen die verwachtingen sowieso niet hoog. Maar Flow kost iets minder en biedt dan 1080p. Dusja, het overwegen waard.
Goedkoper, maar zonder voetbal... kleine nuance. 1080p en het was een no-brainer.

Iemand ervaring met Kodi?

Ik heb hier momenteel een addon van goplay en vrtnu opstaan. Weet er nog iemand goede en legale addons?
Ook ben ik opzoek naar een soort tv gids die hier op werkt.
Ik moet effe lachen met kodi en legaal in dezelfde zin 😃 Je weet toch waarvoor kodi gebruikt word? Wat je daar mee allemaal kan doen of bekijken?

Ik moet effe lachen met kodi en legaal in dezelfde zin 😃 Je weet toch waarvoor kodi gebruikt word? Wat je daar mee allemaal kan doen of bekijken?
Ik snap wat je bedoelt, maar Kodi is even legaal als een Plex of een VLC. Het is inderdaad wat je er mee doet, dat het verschil kan maken. Maar om gewoon de officiële apps/add-ons van de openbare omroep en goplay te gebruiken ? Helemaal niets mis mee ! Van de onofficiële third party add-ons blijf je inderdaad beter weg, maar het is niet dat Kodi deze zelf zit aan te bieden.

Aleja, met uw huidige laptop/pc kan je ook naar het dark web gaan en drugs en wapens kopen met cryptocurrency, wat illegaal is. Maar dat maakt uw toestel op zich niet illegaal he :D (eens dark web er op staat natuurlijk wel, mag ik hopen)

Laatst bewerkt:
Je weet toch waarvoor kodi gebruikt word? Wat je daar mee allemaal kan doen of bekijken?

Haha nee 😄 Daarom dat ik het vraag. Ik gebruik dit enkel voor vrtnu en goplay wegens gebruiksgemak. Als deze ooit een app hebben zoals vtmgo dan ga ik dat gebruiken.

Haha nee 😄 Daarom dat ik het vraag. Ik gebruik dit enkel voor vrtnu en goplay wegens gebruiksgemak. Als deze ooit een app hebben zoals vtmgo dan ga ik dat gebruiken.
Awel om het simpel en kort te zeggen, ge kunt op kodi alles kijken (gratis) letterlijk alles: amazon, netflix, hulu, prime, disney+ etc

Iemand die een Mubi account zou willen sharen ?

Ik zoek naast mijn Netflix account (goed voor blockbusters en series) ook een streaming service die ik kan gebruiken voor de moeilijker te vinden films en/of klassiekers.

Als er andere goeie services zijn, laat gerust weten.

Ik vind het vooral jammer dat er geen streaming dienst is die alle films die in cinema geweest zijn kort erna aanbieden. Als je die wil zien is het ofwel in crappy kwaliteit via telenet of je moet gaan downloaden, maar ik heb geen zin meer in dat gedoe.

Terug
Bovenaan