Streaming diensten

Ik heb mezelf eindelijk een Chromecast cadeau gegeven. Kabeltje was net niet lang genoeg, dus ik heb een kortere stekkerkop moeten gebruiken om hem in het stopcontact te kunnen steken (TV hangt aan de muur en daarachter en onderaan het tv-meubel hebben we een gat in de muur gemaakt om de kabels door te trekken, zodat die niet zichtbaar zijn).

Nog maar net geïnstalleerd. Als ik het goed begrijp is de Google Home app niet bedoeld om je verschillende apps erin te zwieren en dat te gebruiken om te streamen? Ik moet dus de Netflix-app, de Mubi-app, VRT.nu-app ... installeren om van daaruit te streamen? Ik heb snel iets opgezet van Netflix en Mubi en daar heb ik geen haperingen gezien.

Nog maar net geïnstalleerd. Als ik het goed begrijp is de Google Home app niet bedoeld om je verschillende apps erin te zwieren en dat te gebruiken om te streamen? Ik moet dus de Netflix-app, de Mubi-app, VRT.nu-app ... installeren om van daaruit te streamen? Ik heb snel iets opgezet van Netflix en Mubi en daar heb ik geen haperingen gezien.
ja, je moet het doen via de app zelf op uw smartphone.

Met de laatste nieuwe Google Chromecast, heb je uw smartphone in principe niet meer nodig. Wel om in te stellen, maar niet meer voor op de oude manier te streamen. Want die heeft een eigen afstandsbediening en menu. Al is deze al een jaar niet in BE te koop via de officiele weg (lees import)

ja, je moet het doen via de app zelf op uw smartphone.

Met de laatste nieuwe Google Chromecast, heb je uw smartphone in principe niet meer nodig. Wel om in te stellen, maar niet meer voor op de oude manier te streamen. Want die heeft een eigen afstandsbediening en menu. Al is deze al een jaar niet in BE te koop via de officiele weg (lees import)
Dan zal ik een basic model hebben (kostte maar dertig euro), maar met smartphone is goed genoeg voor mij. :)

Iemand een idee hoe dat zit met Paramount +?
Wou onlangs naar Star Trek discovery kijken maar dat staat blijkbaar niet meer op netflix.
Netflix,disney en AmazonPrime tot daar aan toe, maar streamz en hbo+ en paramount+ en alle andere streaming diensten komen wel mijn strot uit.

@Dino Voorlopig zijn er geen plannen om Paramount+ hier te lanceren. Moviepulp denkt dat mss Streamz het zou uitzenden maar ik betwijfel het. Je kan hopen dat het er in 2024-2025 anders uitziet als rechten moeten vernieuwd worden, maar wie ze momenteel heeft weet ik niet.

Bestaat er iets zoals vrt.nu voor Franstalig België? Ik zou graag af en toe eens het Waalse journaal bekijken maar ik vind precies geen website terug waarop je dat kan streamen. Iemand tips?

Paramount+ is slim om hier niet te lanceren, want hier flopt dat. Niemand die weet waar ze voor staan (allez ik toch niet). HBO is wel meer bekender. En als HBO lanceert, dan gaan er toch wel velen die voor HBO Streamz hebben wel overstappen, en dan zal Telenet iets moeten vinden om de duurdere optie van hun abo te rechtvaardigen, ofwel gewoon die films naar het basisabo verplaatsen. Maar de kans zit er dik in dat ze gewoon denken dat hun aanbod goed genoeg zal zijn.

Is er dan sprake van dat HBO hier in de (nabije) toekomst zou lanceren?
“Nederland en België zitten niet bij de eerste lichting landen waar HBO Max dit jaar nog van start gaat. De streamingdienst verschijnt eerst in Scandinavië en Spanje. In 2022 zijn er extra introducties gepland, mogelijk komt de dienst dan wel naar de Benelux.

Bron: Tweakers

“Nederland en België zitten niet bij de eerste lichting landen waar HBO Max dit jaar nog van start gaat. De streamingdienst verschijnt eerst in Scandinavië en Spanje. In 2022 zijn er extra introducties gepland, mogelijk komt de dienst dan wel naar de Benelux.

Is ondertussen bevestigd dat Nederland in 2022 aan bod zal komen. België zit er niet bij.

Is ondertussen bevestigd dat Nederland in 2022 aan bod zal komen. België zit er niet bij.
Correct.

Begin 2022 volgen dan dertien Oost-Europese landen en Portugal. Later op het jaar komen daar nog Nederland, Turkije, Griekenland, IJsland, Estland, Letland en Litouwen bij. “Tegen 2026 willen we in 190 gebieden actief zijn”, aldus CEO Johannes Larcher.

Voorlopig staat België niet op het lijstje van landen waar HBO Max beschikbaar zal zijn, maar in Vlaanderen heeft Streamz de exclusieve rechten op producties.

Bron: HLN

Heb op prime naar 10 seizoenen van Doctor Who gekeken. Zit nu te wachten natuurlijk tot hbo max naar hier komt. Ben benieuwd naar de volgende drie seizoenen. Of weet iemand iets meer of ze ook nog naar prime komen?

Heel Streamz is opgebouwd rond tijdelijke exclusiviteit voor Vlaamse series, maar toch vooral rond HBO content. Daarom gaan we hier bij de allerlaatsten zijn om HBO Max te krijgen, als het ooit komt.

Telenet is dat contract aan het verdedigen als een bulldog die een speeltje heeft en HBO zelf krijgt elk jaar een zak geld waar ze nauwelijk moeite voor moeten doen. Ik zie het dus niet snel veranderen.

...en ondertussen lukt het Streamz nog niet eens om in deftige 1080p te streamen, laat staan 4k. Beschamend is het.

Vroeg of laat komt HBOMax wel naar hier. Dat Telenet alles verziekt in België is al langer dan vandaag duidelijk. Ik ga dag 1 HBO Max hebben, maar ik neem geen Streamz. En is dat pas in 2042 dan is dat voor mij ook goed, dan wacht ik wel 21 jaar lang tot HBO Max naar hier komt.

Telenet kan dit ook niet eeuwig tegenhouden. HBO gaat niet toelaten dat elk ander Europees land HBO heeft, en wij niet. Ten tweede zie ik nergens staan dat de boel nog niet gelanceerd wordt in België. Ik zie enkel staan dat het in Nederland zal gelanceerd worden. Het kan goed zijn dat het enkel Nederland is. Maar ik denk dan wel dat wij aan de beurt komen als Frankrijk het heeft, en we misschien daar eerder naar moeten kijken.

EDIT: post hierboven is aangepast. Ik zal ook niet tot 2042 moeten wachten. Het zal 2026 ten laatste worden, wellicht ergens eind 2022 of in 2023. Zou best kunnen dat ik dan (tijdelijk) Disney+ als tweede service doe, tot HBO hier lanceert (of tot ik een beetje door het aanbod dat ik wil zien heen ben). Niet echt series dat ik wil zien op Disney+ tenzij Sons of Anarchy misschien.

Laatst bewerkt:
VRTnu zou nu via een app beschikbaar zijn op Android TV. Maar bij mij staat hij er nog niet tussen. M'n tv te 'oud' ofzo? (Bravia van 2016)

Ik heb ooit op streamz het laatste seizoen gezien van Deutschland. Vond dat wel goed, maar de eerste 2 seizoenen stonden daar niet op. Heb mij nu amazon genomen voor een maand wat dingen te bekijken, maar Deutschland is niet mogelijk vanuit België. Iemand die een streamingdienst weet waar deze wel te bekijken zijn?

Terug
Bovenaan