Slyke
Well-known member
Het is een nobele gedachte dat er niet meer zou worden overgegaan tot seks wanneer er sprake is van dronkenschap, in welke gradatie dan ook. Dat zal niemand tegenspreken, maar nogmaals, dat is niet de praktijk.De list is in essentie niet veel anders dan het dronken zijn. Door het aanwezig zijn van die list, door het aanwezig zijn van de dronkenschap, is het onmogelijk om nog eerlijke instemming te hebben.
Het zijn zulke uitspraken en die bovenstaande vergelijking die bij jou doen vermoeden dat je het enkel zwart/wit ziet (wat je overigens in andere posts weerlegt en wel een grijze zone erkent).
Concreet voorbeeld, zelf meegemaakt:
Ik sta op de Gentse Feesten, paar jaar geleden, en opeens komt er een bevallige dame met mij een praatje maken en voor ik het goed en wel besefte, hing ze al rond mijn nek. Duidelijk te veel gedronken (zij, niet ik).
Maar: tegelijkertijd... wat ze vertelde en de manier waarop ze haar zinnen formuleerde, lieten duidelijk uitschijnen dat ze bijzonder lief en intelligent was, en zeker niet de zoveelste sloerie die mannen aan de lopende band gaat opvrijen.
Dat ze op dat moment echter goesting had voor meer, was wel duidelijk.
Ze was vergezeld door twee vrienden en ik ben vrijwel onmiddellijk ook met die gasten beginnen praten (ook al om zeker te zijn dat haar mogelijke vriend niet één van hen was, want echt geen zin in een paar kloppen op mijn bakkes omwille van een vriendin die rond mijn nek komt hangen).
Maar nee, integendeel, die gasten (ogenschijnlijk bloednuchter trouwens) waren heel gemoedelijk en zeiden iets in de stijl van : 'je valt duidelijk in de smaak bij Elise (fictieve naam), dus waag maar uw kans'...
Elise hing nog altijd rond mijn nek, vertelde van alles, maar was op een uur tijd al vier keer mijn naam vergeten.
En dan maak je een inschatting, wat doe ik daarmee?
Ik heb Elise, in eer en geweten, terug in de 'veilige' handen gegeven van haar twee compagnons en het contact verbroken. Dat leek mij, voor haar, de beste oplossing. Goed wetende dat Elise, niet onbelangrijk, hoogstwaarschijnlijk wel op zoek zal gegaan zijn naar een ander maatje en waarschijnlijk wel gekregen heeft wat ze zocht.
Het contact verbreken, was op dat moment naar mijn gevoel de beste oplossing.
Maar geloof me maar, lang niet iedereen zou hetzelfde doen in deze omstandigheden.
En waarom niet? Omdat je zoveel dubbele signalen binnenkrijgt.
Wat als ik met Elise was meegegaan?
Misschien hadden we een stomend moment beleefd waar we nu nog, zoveel jaar later, met de glimlach zouden aan terugtrekken.
Misschien ook niet.
Misschien was het ons zo goed bevallen dat we een soort van FWB waren geworden, of wie weet zelfs vrienden of een liefdekoppel.
Misschien ook niet.
Misschien zou Elise haar de ochtend nadien misbruikt voelen, verkracht voelen en zou ze klacht neerleggen. Ze zou sowieso verklaren dat ze te veel gedronken had en dat ze haar eigen grenzen niet meer kon bewaken.
Maar misschien ook niet.
En ja, uiteraard denk je daar achteraf aan, want dan denk je dat je misschien een stomme kloot bent om een kans te laten liggen. Zoals zovelen die elkaar beschonken leren kennen en uiteindelijk elkaar toch blijven zien.
Maar uiteraard zijn er dan ook de fuck boys / bad boys (whatever, hoe je ze ook wil noemen) die geen seconde zouden twijfelen en Elise onmiddellijk zouden gegeven hebben wat ze wou.
En als je die lijn doortrekt naar deze case in Leuven, dan lijkt de dader eerder bij de eerste categorie te behoren. Iemand die verstandig genoeg is om weloverwogen keuzes te maken en niet gewoon zijn lul achterna loopt.
Maar hij heeft een foute inschatting gemaakt - maar zoals mijn voorbeeld van de Gentse Feesten, is die inschatting zeer moeilijk.
Voor hetzelfde geld zat ik hier nu ook met een veroordeling 'verkrachting' op mijn strafblad, terwijl ik Elise uit de grond van mijn hart, nooit of te nooit schade zou willen berokkenen, noch fysiek, noch mentaal.
. Uw fysiek overwicht komt toch nergens vandaan, ook in deze case, van de getuigenis "kleedden ze elkaar uit". Man, daar hebt ge nogal fysiek overwicht voor nodig zenne -_-.....
Je gaat niet mee omdat je hebt ingeschat dat ze niet helemaal bij haar volle verstand was. Dat bleek duidelijk.
.