Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Worden er bij anderen de beloofde One up snelheden gehaald? Technieker is vandaag langs geweest en alles zou in orde zijn. Download van dik 900 Mbps.
Ik kom thuis en kom tot een magere 450 Mbps. Upload is wel in orde.

Nu heb ik ergens gelezen dat die 1 gigabit lijnen op een andere frequentie werken waardoor er vooraan aan de straat ook mss iets moet veranderen...

As zaterdag dus weeral Telenet op bezoek.
Het fluctueert af en toe wel heb ik de indruk. Maar over het algemeen is het hier toch vrij hoog.

Het hangt er ook van af hoe je test, als je bijvoorbeeld een speedtest doet met een toestel dat op de 2,4ghz band zit ga je dat nooit halen natuurlijk. Als er ergens tussen jouw pc en de modem nog een oude kabel of oude switch steekt is dat ook.

Ik heb wel soms het idee dat er zelfs met de nieuwe modems nog wat kinderziektes zijn.

Maakt dat wat uit ? Ik betaal ervoor dus moeten ze ook leveren wat ze beloven.
Zijn die snelheden niet standaard up to?

Gegarandeerde bandbreedte is voor zover ik weet enkel iets bij professionele aansluitingen.

Hmm, zelfs met laptop rechtstreeks op de modem ingeplugd haal ik niet meer dan 95Mbps - terwijl ik dus 300Mbps zou moeten kunnen halen?

Eens naar Telenet bellen dus :-/

Kan aan een instelling in de modem zijn die je via pc zelf kan aanpassen door een ander kanaal te kiezen.
Maar laat die van telenet het maar oplossen.

Hmm, zelfs met laptop rechtstreeks op de modem ingeplugd haal ik niet meer dan 95Mbps - terwijl ik dus 300Mbps zou moeten kunnen halen?

Kan aan een instelling in de modem zijn die je via pc zelf kan aanpassen door een ander kanaal te kiezen.
Maar laat die van telenet het maar oplossen.

Als je bij laptops snelheden rond 95Mbps ziet moet uw eerste reactie altijd zijn om te controleren of je laptop effectief een gigabit kaart heeft.

Recent zo een probleem liggen troubleshooten waar een laptop in een netwerk als enigste device vast zat op 97mbps terwijl alle andere systemen gewoon gigabit haalden. Als je dan op het einde van de dag ontdekt dat fabrikant een cheapskate is en een paar cent heeft bespaard door geen gigabit kaart te gebruiken is dat om van te wenen :angry:

Vreemd dat het echt 100mbit als grens is, ik gok dus dat het eerder de laptop is i.p.v. de modem/lijn.

Bij mij haalde die de eerste uren ook maar +-70mbps. Nu deze morgen haal ik full speed gewoon. Zal nog wel iets te maken hebben met configuratie die nog volledig moet gepusht worden of testen die nog lopen op de nieuwe modem ofzo.

Dat is wel zo! :)
Probleem lag dus aan die specifieke poort op mijn modem. Kan het dat die 4 poorten niet allemaal dezelfde snelheden doorgeven?
Echt maf, want via wifi haalde ik weldegelijk 250Mbps, dus ik dacht al dat het daaraan moest liggen.

(de kabel (cat5e) was gewoon dezelfde, enkel andere poort gepakt - maar dat was de enige vrije poort)

Ik ken die modems van Telenet niet goed genoeg. Maar als die poorten intern gebridged zijn en die chipset maar een totale bandbreedte van 1000mbps kan leveren is het mogelijk dat je tijdelijk op een poort, bij volle saturatie, niet de volledige 1000mbps kan trekken. Maar dat zou mij straf lijken moest dat hier het geval zijn.

Dat is wel zo! :)
Probleem lag dus aan die specifieke poort op mijn modem. Kan het dat die 4 poorten niet allemaal dezelfde snelheden doorgeven?
Echt maf, want via wifi haalde ik weldegelijk 250Mbps, dus ik dacht al dat het daaraan moest liggen.

(de kabel (cat5e) was gewoon dezelfde, enkel andere poort gepakt - maar dat was de enige vrije poort)

Dat kon idd ook nog: beide al meegemaakt. Of een kanaalnr in de modem veranderen helpte bij mij om mijn juiste snelheid te krijgen of de utp kabel versteken in een andere poort kan idd soms ook helpen (ik gebruik wel nog zo'n bak waar er 16 utp kabels inkunnen).

Ik ken die modems van Telenet niet goed genoeg. Maar als die poorten intern gebridged zijn en die chipset maar een totale bandbreedte van 1000mbps kan leveren is het mogelijk dat je tijdelijk op een poort, bij volle saturatie, niet de volledige 1000mbps kan trekken. Maar dat zou mij straf lijken moest dat hier het geval zijn.
Ik gebruik die poorten op de modem (gen1 home gateway) zelf zeer weinig maar heb in het verleden ook wel al vastgesteld dat ik niet aan 1Gbe naar mijn NAS kon kopiëren.

Vermoedelijk zijn die ingebouwde switchkes gewoon niet heel performant.

Hoeveel mag je eigenlijk lokaal verbruiken(los van mobiel data) met een One abo? Ik zou tv bv. opzeggen en in de plaats tv vlaanderen voor 15 euro nemen. Dat is inclusief voetabal. Maar weet niet wat het "verbruik" gaat zijn.

Hoeveel mag je eigenlijk lokaal verbruiken(los van mobiel data) met een One abo? Ik zou tv bv. opzeggen en in de plaats tv vlaanderen voor 15 euro nemen. Dat is inclusief voetabal. Maar weet niet wat het "verbruik" gaat zijn.
FUP van 3TB.

5-C00-A338-506-D-49-CC-ACA0-9-BEA8-ACA43-D9.jpg

Laatst bewerkt:
Ondertussen zijn de storingen er zo goed als volledig uit, op hier en daar een kleine storing na.
Hopelijk krijgen ze dat voor 11 mei nog volledig gefixt.
Deze morgen was er analoog nog beeld, maar sinds de namiddag hebben ze analoog precies volledig afgesloten.
Blijkbaar dus sneller als wat ik hier van iemand anders had gelezen?

Nu ja, de storingen op hey compacte signaal lijken opgelost, het beeld is de laatste dagen heel goed.

Terug
Bovenaan