Daar zit wel effectief een problematiek/idee achter. Vlaanderen is zeer dichtbevolkt, wat het zeer moeilijk (en duur) maakt om openbare werken uit te voeren (kabels te trekken, verbeteren, nieuwe infrastructuur, ...). Dat zet voor een deel wel de prijs.Ge zou zeggen met die 4de speler die erbij komt dat die wat aan prijs concurrentie gaat doen, maar het blijft België eh, we betalen hier het meest voor een basisrecht van gans Europa denk ik (of ik zal er niet ver naast zitten). Ge kunt tegenwoordig niks meer bekomen zonder een internetaansluiting. En de directe buurlanden zijn veeel gunstiger qua prijszetting, net hetzelfde als een winkelkar bij ons. Waaraan ligt dat dan precies, ik bedoel, als iemand mij dit vanuit het standpunt van telecom markten eens uit de doeken kan doen en mij zeggen waarom precies wij zoveel, en in het volgende land de helft of meer goedkopere prijs kunnen zetten, misschien leer ik dan nog ietske bij begot.
Langs de andere kant is het gras ook niet altijd groener, op mijn vorige job had het bedrijf een Duitse tak overgenomen, waar wij dan ook de IT infra moesten voorzien, veel van die satelietkantoren hun MPLS/internet verbindingen waren gewoon dramatisch, omdat de infrastructuur er gewoon niet ligt.
TL;DR, ik zeg niet dat het niet duur is in BE, maar het heeft (toch voor een stukje) redenen.