Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Ge zou zeggen met die 4de speler die erbij komt dat die wat aan prijs concurrentie gaat doen, maar het blijft België eh, we betalen hier het meest voor een basisrecht van gans Europa denk ik (of ik zal er niet ver naast zitten). Ge kunt tegenwoordig niks meer bekomen zonder een internetaansluiting. En de directe buurlanden zijn veeel gunstiger qua prijszetting, net hetzelfde als een winkelkar bij ons. Waaraan ligt dat dan precies, ik bedoel, als iemand mij dit vanuit het standpunt van telecom markten eens uit de doeken kan doen en mij zeggen waarom precies wij zoveel, en in het volgende land de helft of meer goedkopere prijs kunnen zetten, misschien leer ik dan nog ietske bij begot.
Daar zit wel effectief een problematiek/idee achter. Vlaanderen is zeer dichtbevolkt, wat het zeer moeilijk (en duur) maakt om openbare werken uit te voeren (kabels te trekken, verbeteren, nieuwe infrastructuur, ...). Dat zet voor een deel wel de prijs.
Langs de andere kant is het gras ook niet altijd groener, op mijn vorige job had het bedrijf een Duitse tak overgenomen, waar wij dan ook de IT infra moesten voorzien, veel van die satelietkantoren hun MPLS/internet verbindingen waren gewoon dramatisch, omdat de infrastructuur er gewoon niet ligt.

TL;DR, ik zeg niet dat het niet duur is in BE, maar het heeft (toch voor een stukje) redenen.

Daar zit wel effectief een problematiek/idee achter. Vlaanderen is zeer dichtbevolkt, wat het zeer moeilijk (en duur) maakt om openbare werken uit te voeren (kabels te trekken, verbeteren, nieuwe infrastructuur, ...). Dat zet voor een deel wel de prijs.
Langs de andere kant is het gras ook niet altijd groener, op mijn vorige job had het bedrijf een Duitse tak overgenomen, waar wij dan ook de IT infra moesten voorzien, veel van die satelietkantoren hun MPLS/internet verbindingen waren gewoon dramatisch, omdat de infrastructuur er gewoon niet ligt.

TL;DR, ik zeg niet dat het niet duur is in BE, maar het heeft (toch voor een stukje) redenen.
Ok, maar dat kan niet alles verklaren eh, nu is proximus wel bezig met hunne fiber, maar dat zal toch de enige reden niet zijn, denk ik maar.

Ik heb een SIM-kaart nodig voor een GPS-tracker.
De SIM kaart mag geen pincode hebben, omdat de GPS-tracker dit niet kan invullen.

Kan dit?

Het ziet er naar uit dat sinds deze week eindelijk het probleem van steeds weer opnieuw moeten aanmelden bij Telenet TV eindelijk opgelost is. Ik heb niet meer opnieuw moeten aanmelden op desktop :)

Het ziet er naar uit dat sinds deze week eindelijk het probleem van steeds weer opnieuw moeten aanmelden bij Telenet TV eindelijk opgelost is. Ik heb niet meer opnieuw moeten aanmelden op desktop :)
Ik heb ook al minder moeten inloggen, hopelijk inderdaad ergens aangepast

Bestaat die telenet flow app nog? Ik vind die niet in de play store...
Wel ambetant, net overgeschakeld in de hoop een handige app te kunnen gebruiken, die flow website werkt voor geen meter hier.

Ja maar je kan de app niet meer downloaden, sinds 20 april niet meer beschikbaar, net een half uur aan de helpdesk gehangen.

Wel leuk... net als we overschakelen werkt de boel niet meer en de enige oplossing is om naar de winkel te gaan met de digicorder en opnieuw laten overschakelen... fkn amateurs.

De prijzen bij telenet gaan blijkbaar weer omhoog.
Vandaag een mail gekregen dat er weer 6% bijkomt.
Doe prijzen beginnen yoch wel echt schandalig te worden.

Laatst bewerkt:
Ik heb nu sinds deze maand een Mobile Europe abo via het werk. Daar stond bij dat ik 45GB data had.
Nu kreeg ik gisteren een melding dat mijn data op was en ik nu surf aan vertraagde snelheid aan de kost van een basisprijs. In de app zie ik dat ik 0/25GB National Data heb maar nog 20/20GB van mijn National/EU Data. Iemand hier ervaring mee?

De prijzen bij telenet gaan blijkbaar weer omhoog.
Vandaag een mail gekregen dat er weer 6% bijkomt.
Doe prijzen beginnen yoch wel echt schandalig te worden.

gelukkig is er in ons telecomlandschap voldoende concurrentie en kan je gerust elders heen. Oh wacht.

They don't care.

Ik herinner me nog hoe ze door de aanpassing van hun facturatiesysteem, een aantal jaren terug, iedereen eenmalig een hoger factuur voorschotelden. Via mail en briefwisseling werd dan in detail uitgelegd waarom ze dat zo deden. Ik was niet akkoord met hun manier van aanpak en had een klacht ingediend. Zoals veel mensen. Ook via testaankoop etc (die blijkbaar nu weer een Telenet product heeft verkozen als beste? Volgens Telenet zelf toch..).

Paar dagen later telefoon van een medewerker die heel apologetic was en steeds verwees naar 'de top' en 'het is nu eenmaal zo'
Ze konden er niets aan doen, en als ik niet akkoord ging moest ik maar best veranderen van provider..
Om last te vermijden (en door mijn wantrouwen tegenover de andere providers) heb ik dan maar betaald en ben tot een half jaar geleden nog klant gebleven.

Weet er imand wat de upload is bij one van telenet ?
De download is 250 maar de upload staat niet vermeld
Ben aan het overwegen om one te nemen met mobiel omdat het goedkoper wordt

Weet er imand wat de upload is bij one van telenet ?
De download is 250 maar de upload staat niet vermeld
Ben aan het overwegen om one te nemen met mobiel omdat het goedkoper wordt
Tot 20 Mbps.

Ben vandaag overgeschakeld naar One omdat het idd goedkoper voor ons is dan All-internet dat binnen een maand in prijs verhoogt.

Gisteren een officiële mail binnen van die prijsverhoging om dan ineens 3 keer de modem die uit zichzelf gewoon herstart.

Terug
Bovenaan