Ik had misschien niet aan een reread mogen beginnen tezelfdertijd als deze tv-adaptatie, maar de veranderingen beginnen mij echt tegen te steken nu.
Heel veel screentime aan zaken die ze nieuw hebben uitgevonden, nauwelijks screentime voor de main cast uit de boeken en de aanpassingen aan het plot beginnen er voor te zorgen dat de verhaallijnen langs alle kanten beginnen te rommelen. Maar het ergste vind ik dat er zo veel tijd gaat naar de (niet in de boeken voorkomende) karakterontwikkeling van Moiraine, terwijl het grotere plot er wordt doorgejaagd, zonder enige uitleg.
Dat ze er iets helemaal anders van aan het maken zijn ten opzichte van de boeken is één ding, maar ik kan me niet inbeelden dat je als nieuwkomer tot de wereld van Wheel of Time wordt meegezogen in het grotere verhaal.
Ik vond de eerste vier afleveringen best goed en hoopvol naar de toekomst, maar de laatste twee doen mij vermoeden dat mijn vrees dat een tv-adaptatie of verfilming deze reeks nooit eer aan kan doen aan het uitkomen is. Maar als ik zie wat ze (aanvankelijk) met GoT hebben gedaan, of zelfs voorlopig met The Witcher, dan bloedt mijn fanhart toch.