Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Wat is het alternatief dan?
Elke dut mee op hetzelfde verdiep doorbrengen, en dat op elke locatie, want er zou wel eens brand kunnen uitbreken?
Toen wij op reis gingen bleven wij tijdens dutje inderdaad gewoon op de kamer.
En op andere plekken heeft onze dochter nooit 4 of meer verdiepingen boven ons geslapen hoor. Een huis is hoogstens 1 trap die je naar boven moet, en niet terwijl er 100-en mensen de andere richting op moeten.

Toen wij op reis gingen bleven wij tijdens dutje inderdaad gewoon op de kamer.
En op andere plekken heeft onze dochter nooit 4 of meer verdiepingen boven ons geslapen hoor. Een huis is hoogstens 1 trap die je naar boven moet, en niet terwijl er 100-en mensen de andere richting op moeten.
4 verdiepingen is toch ook al redelijk?

Wat is het alternatief dan?
Elke dut mee op hetzelfde verdiep doorbrengen, en dat op elke locatie, want er zou wel eens brand kunnen uitbreken?
Er bleef bij ons iemand op de kamer of we huurden iets met twee kamers ja. Een kind doet waarschijnlijk maar tot de schoolleeftijd consistent dutjes, zo'n absurde moeite vind ik dat niet.

Als wij op hotel gaan, blijf ik op de kamer bij de kinderen als ze slapen in de namiddag. Ik zou mijn kinderen nooit alleen laten op een hotelkamer.
Voor mij ook minder een straf, wij doen rustige zonvakanties, ik zit gewoon op het terras van de kamer te genieten.

Er bleef bij ons iemand op de kamer of we huurden iets met twee kamers ja. Een kind doet waarschijnlijk maar tot de schoolleeftijd consistent dutjes, zo'n absurde moeite vind ik dat niet.
De dutjes vind ik ook niet veel moeite. 's Avonds is het lastiger (1 van de ouders heeft helemaal niks aan dat avond-entertainment etc), maar het is nu eenmaal zo dat je als gezin op reis gaat en niet als koppel.

Of ge hebt een Maddy McCanneke voor...
Die hadden geen babyfoon. Die gingen om de x aantal keer kijken.

Sorry, maar er zijn zoveel situaties waar er nog een groot deel zit tussen ernaast blijven liggen of 10 verdiepingen tussen jou en de baby. Wij hebben al een hotel gehad waar onze dochter nog geen 10m van ons af lag en de gewone babyfoon geen bereik had door de muren die ertussen waren.

De dutjes vind ik ook niet veel moeite. 's Avonds is het lastiger (1 van de ouders heeft helemaal niks aan dat avond-entertainment etc), maar het is nu eenmaal zo dat je als gezin op reis gaat en niet als koppel.
Gohja, ik bleef dan op de kamer als mijn vrouw wat vrienden of familie nog wou zien, of er ging iemand op zoek naar eten, maar uiteindelijk verschoof heel die dag gewoon: om 6u was de dochter wakker dus echt lang waren de avonden voor ons ook niet. Eigenlijk nooit last van gehad.

Sorry, maar er zijn zoveel situaties waar er nog een groot deel zit tussen ernaast blijven liggen of 10 verdiepingen tussen jou en de baby. Wij hebben al een hotel gehad waar onze dochter nog geen 10m van ons af lag en de gewone babyfoon geen bereik had door de muren die ertussen waren.
Ja, als het niet verder is dan wanneer je thuis in een andere kamer zou zitten zie ik het probleem ook niet. Vaak heb je bv. een zithoek op de gang/overloop aan je deur.

Da's gewoon wat meteen door mijn hoofd flitst als ik hoor kind + alleen op hotelkamer. Gevolg van te veel true crime... Niets persoonlijks en iedereen doet waar hij/zij zich goed bij voelt. Er wordt al genoeg gejudged en geshamed, het is moeilijk genoeg als ouder zonder die zever er nog bij.

Voorbije week, twee zieke kindjes. Eerst de jongste die zijn 9 maand oud viert met een oorontsteking, dan van't weekend de oudste en op de koop toe, papa ook nog ziek. (geen mannengriep, heb het gechecked) Dus ik hou het fort hier recht en kruis mijn vingers dat mijn weerstand het volhoudt.

Da's gewoon wat meteen door mijn hoofd flitst als ik hoor kind + alleen op hotelkamer. Gevolg van te veel true crime... Niets persoonlijks en iedereen doet waar hij/zij zich goed bij voelt. Er wordt al genoeg gejudged en geshamed, het is moeilijk genoeg als ouder zonder die zever er nog bij.

Voorbije week, twee zieke kindjes. Eerst de jongste die zijn 9 maand oud viert met een oorontsteking, dan van't weekend de oudste en op de koop toe, papa ook nog ziek. (geen mannengriep, heb het gechecked) Dus ik hou het fort hier recht en kruis mijn vingers dat mijn weerstand het volhoudt.
Mee eens. Dat gaat ook wel door mijn hoofd, maar een kind hebben is loslaten wordt er gezegd, dus doe ik dat in alle redelijkheid. In Malta zaten we in een hotel/resort dat vrij groot was en ik ging bij de dochter liggen of ze sliep ik de koets en een ander koppel ging aan het zwembad liggen met de gsm als schermpje voor de babyfoon. In dat hotel vond ik dat ook iets te ver, maar prima dat zij het wel wouden doen.

Akkoord hoor, mijn comment was dan ook gewoon dat ik dat nooit zou doen.
Want ik had wél het gevoel dat wij de enige zotten waren die er bij bleven en waarbij het kind ook op een normaal uur ging slapen. Anderzijds leken we ook vaak de enigen waarbij de kinderen tegen de middag geen complete meltdown kregen :D

Akkoord hoor, mijn comment was dan ook gewoon dat ik dat nooit zou doen.
Want ik had wél het gevoel dat wij de enige zotten waren die er bij bleven en waarbij het kind ook op een normaal uur ging slapen. Anderzijds leken we ook vaak de enigen waarbij de kinderen tegen de middag geen complete meltdown kregen :D
Ik heb nu ook wel de indruk dat de oorsprong van een groot deel van het "lastig" gedrag bij mijn dochter komt door niet uitgeslapen te zijn. We doen onszelf dan ook geen plezier door die wat later in haar bed te steken zodat we toch nog activiteit x of y kunnen doen.

Die was ook al 3 jaar, wiegedood en dergelijke risico is al quasi onbestaande.

Wat ik van betrouwbare statistieken kan vinden: doden door hotelbranden in de volledige UK in 2023 is 2 (twee).
Risico vind ik dus extreem laag, tegen het verwaarloosbare.
Dat gezegd zijnde, in een hostel in Mexico waar de elektriciteitsdraden bloot aan het plafond hangen, zou ik ook wel wat voorzichtiger zijn.

Dat mijn vrouw soms een gsm-bericht beantwoordt in de auto, daarover kan ik daarentegen steigeren.
Verkeersdoden België in 2023 is 470 en tienduizenden gewonden.

Anderzijds zijn wij wel zoals jullie in die zaken hoor.
Gaan slapen, dutjes, en andere babyzaken zijn zeer strikt, met soms commentaar van anderen 'overdrijf eens niet'.

Maar die anderen zaten wel bijna 3 jaar met slaaptekort in een depressie door de miserie met hun kind, terwijl de onze al sinds haar 8 maand oud van 19.30u tot 7.30 het klokje rond slaapt zonder uitzondering en overdag het zonnetje zelve is.

Die was ook al 3 jaar, wiegedood en dergelijke risico is al quasi onbestaande.

Wat ik van betrouwbare statistieken kan vinden: doden door hotelbranden in de volledige UK in 2023 is 2 (twee).
Risico vind ik dus extreem laag, tegen het verwaarloosbare.
Dat gezegd zijnde, in een hostel in Mexico waar de elektriciteitsdraden bloot aan het plafond hangen, zou ik ook wel wat voorzichtiger zijn.

Dat mijn vrouw soms een gsm-bericht beantwoordt in de auto, daarover kan ik daarentegen steigeren.
Verkeersdoden België in 2023 is 470 en tienduizenden gewonden.
Het gaat niet enkel over doden he. Stel er gaat een brandalarm af (hoeft daarvoor helemaal geen serieuze brand te zijn). Evacuatie wordt gestart, uw kind schiet natuurlijk wakker van dat brandalarm, maar zit alleen opgesloten in die hotelkamer...
En los van een noodgeval. Stél uw kind wordt wakker en trekt aan de deur (jij kan de hotelkamer niet vast doen he, als je vanbinnen die klink naar beneden trekt gaat de deur open). No way dat jij op tijd aan die kamer staat om dat op te lossen.

Anderzijds zijn wij wel zoals jullie in die zaken hoor.
Gaan slapen, dutjes, en andere babyzaken zijn zeer strikt, met soms commentaar van anderen 'overdrijf eens niet'.

Maar die anderen zaten wel bijna 3 jaar met slaaptekort in een depressie door de miserie met hun kind, terwijl de onze al sinds haar 8 maand oud van 19.30u tot 7.30 het klokje rond slaapt zonder uitzondering en overdag het zonnetje zelve is.
Hier hetzelfde, slaapuren in het weekend, op reis, tijdens de feestdagen blijven gelijk. Nooit miserie met die in bed te krijgen (in tegendeel), slaapt mooi klokje rond en is dan uitgeslapen. Als ze zo klein zijn is dat een kleintje dat je dan op de specialere momenten ook vroeger naar huis / je kamer gaat, maar ze worden wel vlug genoeg groot zodat het later opblijven of avondactiviteiten weer kunnen. Routine bij die heel kleine kinderen wordt toch nog onderschat merk ik. Zelfde met eten e.d.

Het gaat niet enkel over doden he. Stel er gaat een brandalarm af (hoeft daarvoor helemaal geen serieuze brand te zijn). Evacuatie wordt gestart, uw kind schiet natuurlijk wakker van dat brandalarm, maar zit alleen opgesloten in die hotelkamer...
En los van een noodgeval. Stél uw kind wordt wakker en trekt aan de deur (jij kan de hotelkamer niet vast doen he, als je vanbinnen die klink naar beneden trekt gaat de deur open). No way dat jij op tijd aan die kamer staat om dat op te lossen.
Als ze blijkbaar de klink naar beneden kan trekken, dan zit ze ook niet opgesloten bij brandalarm hé 😋

Anyway, ze kan nog niet zelf uit de crib/reisbed, dus dat klinkprobleem stelt zich alleszins niet.
Eigenlijk nog niet nagedacht over wat te doen als ze zelf uit bed kan en deur kan openen 🤔

Sportmatten in de garage gelegd en elke avond trainen met de kleinen zodat hij klaar is voor zijn examen komende donderdag van de Judo.
't Ventje zit samen met gasten die 1-2 jaar ouder zijn dan hem en toch gaat hij er altijd 100% voor.

Mijne schouder is wat getoucheerd vandaag, maar man wat ben ik trots op dat kereltje.

Terug
Bovenaan