Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Gisteren met de 4 kinderen alleen gaan zwemmen. 2 oudste kunnen hun plan alleen trekken, wat fijn is. Komen alleen hun papa zoeken voor een partij worstelen in het water.

Nr 3 kan pas zwemmen, is nog wat onzeker in het water, vroeg op een bepaald moment zelf naar bandjes. Maar het leuke is, dat is echt zo een kopie van mij. Die heeft zeker de helft van de tijd in het bubbelbad gaan zitten om daar te chillen en als hij daar niet zit, lag hem in de peuterbad te relaxen.

De dochter kan nog niet zwemmen, maar had daar een speelmaatje gevonden waarmee ze de hele namiddag heeft geamuseerd.

Zwembad blijft voor mij de toch één van de fijnste uitstappen.

De zoon had vorige week rugby kamp. Vrijdag afgesloten met een wedstrijdje en daarna een BBQ.
Wat blijven hangen en tegen 't eind van de BBQ begon de G-ploeg aan hun training. De club zet hard in op inclusiviteit, dus de G-ploeg is een ploeg bestaande uit mensen met een mentale beperking en mensen zonder.

Er stond een springkasteel als deel van de training deed de ploeg een estafette over dat ding. Kindjes die er nog waren mochten gewoon mee doen. Ik denk dat ze allemaal hebben meegedaan. Tof om te zien dat ze zo inzetten op inclusiviteit en die waarden al uitdragen naar de jongere spelers.

Deze avond het tuutje van onze oudste gaan ophangen in een tuutjesboom. ze is nogal moeilijk in slaap gevallen en was veel aan het zeuren maar eindelijk vertrokken 🙏🏻niet dat ze het veel nodig had, eigenlijk enkel bij het slapen gaan maar bon, weeral een stap verder!

Mijn ouders passen ongeveer één keer per 6 weken op op de kinderen. Vorige zaterdag waren ze daar van 10 uur tot 17 uur ongeveer, ik keek even naar het schermtijd van de jongste haar iPad: 6 uur.. :eek:
Voel mij er een beetje ambetant bij, maar de jongste (bijna 4) zit dus de hele tijd naar een scherm te kijken en als ik er iets van zeg tegen mijn moeder negeert ze het en doet ze toch haar ding. Ik denk eraan de iPad eens te 'vergeten' maarja, is dat een oplossing? Ik vind het zeer moeilijk. Ben best wel teleurgesteld dat ze niet wat meer spelen met de kleinkinderen. Maar dat deden ze bij ons eigenlijk ook nooit.

Mijn ouders passen ongeveer één keer per 6 weken op op de kinderen. Vorige zaterdag waren ze daar van 10 uur tot 17 uur ongeveer, ik keek even naar het schermtijd van de jongste haar iPad: 6 uur.. :eek:
Voel mij er een beetje ambetant bij, maar de jongste (bijna 4) zit dus de hele tijd naar een scherm te kijken en als ik er iets van zeg tegen mijn moeder negeert ze het en doet ze toch haar ding. Ik denk eraan de iPad eens te 'vergeten' maarja, is dat een oplossing? Ik vind het zeer moeilijk. Ben best wel teleurgesteld dat ze niet wat meer spelen met de kleinkinderen. Maar dat deden ze bij ons eigenlijk ook nooit.
Hebben ze daar zelf nog voldoende energie voor? Zou niet onderschatten wat zo’n 2 klein pagadders aan inspanning van oudere mensen vragen.
Ons mama past iedere vrijdag op mijn dochtertje, die doet dat schitterend maar die is om 17u bekaf. Ze blijft donderdagavond altijd slapen omdat ze nog zoveel materiaal nodig heeft op deze leeftijd en het is te zot alles dat ze na 6/9 maand niet meer gebruiken dubbel aan te kopen. Ze heeft vorige week eens de nacht op zich genomen om mij te laten recupereren. Ze blijft herhalen hoe fel dat erin hakt. Ze zijn van de jongste niet meer eh. Ik zou gewoon iedere hulp aanvaarden, het is niet dat ze het slecht bedoelen.

Onze vakantie is er weer één in het ziekenhuis. Hebben onze vakantie aan zee moeten laten schieten. Dochtertje heeft 3 virussen die haar kwellen. Een mens voelt zich op den duur enorm schuldig dat we ze naar de kinderopvang sturen om zelf te kunnen gaan werken. We hebben ons voorzorgen genomen dat ze voorlopig tot 5 mei kan thuisblijven door combo hulp van mijn mama/thuishulp/feestdagen en brugweekend. Maar we denken er toch over na om misschien tijdje permanent thuis te blijven. Als zelfstandige heb je meer keuze om de activiteiten tijdelijk stop te zetten, al betekent dat ook wel dat het inkomen van 1 van beide partners moet komen. Of moeten beiden wat minder dagen werken zodat er altijd 1 van ons 2 (+de grootmoeder) thuis zijn.
Ze zeggen altijd dat het normaal is bij de opstart in de kinderopvang, maar als ik zo in mijn directe omgeving zie wens ik mijn dochtertje dat toch niet toe. Vrienden hun dochtertje is al 7 weken niet meer volle weken naar de kinderopvang kunnen gaan met de ene infectie na de andere, 2 maal ziekenhuisopname, als ouder volledig op.. is dat het allemaal waard? :/

Dacht dat de periode van ziekte toch al minder was? Zoon pas op 6m naar crèche geweest, int begin ook regelmatig ziek geweest maar nooit geen zkh. Veel sterkte en moed!

Hebben ze daar zelf nog voldoende energie voor? Zou niet onderschatten wat zo’n 2 klein pagadders aan inspanning van oudere mensen vragen.
Ons mama past iedere vrijdag op mijn dochtertje, die doet dat schitterend maar die is om 17u bekaf. Ze blijft donderdagavond altijd slapen omdat ze nog zoveel materiaal nodig heeft op deze leeftijd en het is te zot alles dat ze na 6/9 maand niet meer gebruiken dubbel aan te kopen. Ze heeft vorige week eens de nacht op zich genomen om mij te laten recupereren. Ze blijft herhalen hoe fel dat erin hakt. Ze zijn van de jongste niet meer eh. Ik zou gewoon iedere hulp aanvaarden, het is niet dat ze het slecht bedoelen.
Mijn ouders passen behoorlijk veel op en ma zegt dat pa altijd als een blok in slaap valt wanneer ze weg is. Ze zijn wel echt de hele dag met haar bezig en op pad.
Onze vakantie is er weer één in het ziekenhuis. Hebben onze vakantie aan zee moeten laten schieten. Dochtertje heeft 3 virussen die haar kwellen. Een mens voelt zich op den duur enorm schuldig dat we ze naar de kinderopvang sturen om zelf te kunnen gaan werken. We hebben ons voorzorgen genomen dat ze voorlopig tot 5 mei kan thuisblijven door combo hulp van mijn mama/thuishulp/feestdagen en brugweekend. Maar we denken er toch over na om misschien tijdje permanent thuis te blijven. Als zelfstandige heb je meer keuze om de activiteiten tijdelijk stop te zetten, al betekent dat ook wel dat het inkomen van 1 van beide partners moet komen. Of moeten beiden wat minder dagen werken zodat er altijd 1 van ons 2 (+de grootmoeder) thuis zijn.
Ze zeggen altijd dat het normaal is bij de opstart in de kinderopvang, maar als ik zo in mijn directe omgeving zie wens ik mijn dochtertje dat toch niet toe. Vrienden hun dochtertje is al 7 weken niet meer volle weken naar de kinderopvang kunnen gaan met de ene infectie na de andere, 2 maal ziekenhuisopname, als ouder volledig op.. is dat het allemaal waard? :/
Die van ons is net na haar eerste jaar maanden aan een stuk ziek geweest. En dan bedoel ik dus letterlijk ziek voor x aantal dagen, 1 dag beter en dan weer een nieuwe ziekte voor x aantal dagen. Dat waren wel de zwaarste maanden sinds ze geboren is. Gelukkig wel met weinig koorts waardoor ze dus wel naar de opvang mocht. Nu de kanttekening is wel, zoals eerder hier al eens vermeld, dat haar lichaam de vaccins niet oppakt zoals het zou moeten, maar daar groeit ze nog uit.

Kinderen zijn toch hilarisch he. De dochter maakt een tekening voor mama die volgende maand jarig is. Zij wou de tekening per se verstoppen zonder mijn hulp. Legt ze hem in de woonkamer onder een gordijn. Dan bedoel ik een gordijn dat zoals elk gordijn net niet de grond raakt en dus was de tekening helemaal zichtbaar. Toen stelde ik haar voor om het op haar kamer te verstoppen. Zo gezegd zo gedaan en dat was eigenlijk een goede plek. Niks zeggen zei ik tegen haar en dan geven we de tekening wanneer mama jarig is. Ja, is goed zei ze. Dus, mama komt thuis en de dochter "mama, wil je zien welke tekening ik voor je heb gemaakt? Hij ligt boven. Kom maar mee". :unsure: :unsure:

Ik word begin mei ook papa van een dochter:)

Iemand tips qua luiermerk voor de eerste maand(en)?
Vrienden van ons zweren bij Kruidvat. Hier waren die Pampers premium protection altijd goed, terwijl van de minder ademende baby dry's ze uitslag kreeg. Het is wat proberen, en eenmaal je het weet in bulk bestellen bij bol.com ofzo.

Laatst bewerkt:
Wij lang Kruidvat, tot ze eens van type veranderd zijn nu Colruyt. Soms Albert Hein.

Lidl ook geprobeerd maar was niet top. Pampers zeker oké maar veel meerprijs natuurlijk.

Ik word begin mei ook papa van een dochter:)

Iemand tips qua luiermerk voor de eerste maand(en)?
Altijd Kruidvat gehad en zeer tevreden over. Behoorlijk prijsverschil met Pampers (dat uiteraard top blijft). Sinds maatje 5 wel overgeschakeld naar Pampers, omdat Kruidvat lekte vanaf die maat. Zeker ook deze site gebruiken om te zien waar de beste koopjes zijn.

Hier zit de dochter in een ferme "papa mag niets" fase. Ik mag ze niet uit bed halen, geen eten geven, papa is haar vriend niet, etc etc. Tenzij ze alleen bij mij is, dan valt het wel allemaal mee.

Toch gigantisch vermoeiend moet ik zeggen, zowel voor mijn vrouw (die alles moet doen, en dan ook nog eens constant mijn dochter de les spelt dat ze wat vriendelijk moet zijn) als voor mezelf (een hysterische huilbui gisteren omdat ze met mij alleen naar de speeltuin mocht, waar ze twee minuten geleden om gevraagd had..)

Soit, 't is een fase zeker? 🤷‍♂️ ze is nu 2,5. Tzal nog wel bijtrekken :p

Hier zit de dochter in een ferme "papa mag niets" fase. Ik mag ze niet uit bed halen, geen eten geven, papa is haar vriend niet, etc etc. Tenzij ze alleen bij mij is, dan valt het wel allemaal mee.

Toch gigantisch vermoeiend moet ik zeggen, zowel voor mijn vrouw (die alles moet doen, en dan ook nog eens constant mijn dochter de les spelt dat ze wat vriendelijk moet zijn) als voor mezelf (een hysterische huilbui gisteren omdat ze met mij alleen naar de speeltuin mocht, waar ze twee minuten geleden om gevraagd had..)

Hier is het ook van dat, ook 2.5. Als we alleen zijn is ze superlief en mag papa alles, maar zodra de mama erbij is mag ik niks. Dat gaat soms van het flesje in de microgolf zetten, flesje geven tot de tv aanzetten, etc. Ik word daar soms wel geïrriteerd door, want mijn vrouw is soms bezig en kan niet direct alles uit haar handen laten vallen omdat onze hoogheid iets gedaan wilt hebben. Maar zal idd wel een fase zijn. Ze is wel altijd al een mama's kindje geweest en het is nog erger geweest. Dat het drama was wanneer ik haar moest halen bij de oma's en opa's. Het heeft ook wel een voordeel en dat is dat ze wel makkelijker gaat slapen als de vrouw er niet is en ik haar in bed moet leggen.

Exact hetzelfde hier, alleen is ze nog maar 1,5 😥 Gelukkig wel een zoon waar ik nog aandacht van krijg :smurf:

Terug
Bovenaan