Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Die van ons vindt Casper en Emma geweldig momenteel en elke avond moeten we dit slaapliedje voor haar zingen. Nu zit ze al een paar avonden zelf dat liedje te zingen terwijl ze in bed ligt :love: .
Ook zalig dat die kinderen per seizoen veranderen van acteur. Onze oudste onlangs "papa da's toch écht niet Casper"

Gisteren een dagje Plopsaland achter de rug ( :crazy: )

Mijn twee dochters stonden te dansen tijdens de Maya show, mijn schoonmoeder begon het te filmen en had echt een raging moeder achter haar die haar forceerde om het filmpje te verwijderen omdat haar kind er ook eventjes op stond (stond naast mijn dochters)

Sorry normaal alle begrip maar wat verwacht je in een park zoals Plopsaland :unsure:

We zitten hier in de lokale speeltuin, onze dochter heeft een nogal unieke voornaam (8 keer geboren in de voorbije 10 jaar, waarvan 2 voor haar geboorte), horen we hier plots iemand anders diezelfde naam roepen.
Kind een jaar jonger dan onze, 1 van de 2 die het jaar na haar geboren is...
Vermoedelijk wel ergens geprimed door ons geboortekaartje ofzo te zien, maar het voelt wel aan als extreem toeval :p

We zitten hier in de lokale speeltuin, onze dochter heeft een nogal unieke voornaam (8 keer geboren in de voorbije 10 jaar, waarvan 2 voor haar geboorte), horen we hier plots iemand anders diezelfde naam roepen.
Vermoedelijk wel ergens geprimed door ons geboortekaartje ofzo te zien, maar het voelt wel aan als extreem toeval :p
Is nu de voornaam van de dochter: 8 keer geboren in de voorbije 10 jaar, waarvan 2 voor haar geboorte? Dacht dat Elon Musk gekke voornamen kon verzinnen, maar dees komt toch in de buurt.

Of is de dochter 8 keer geboren in de voorbije 10 jaar waarvan 2 voor haar geboorte. Wat de dochter toch wel een straffe madam maakt.

En wat het nog straffer maakt is dat 1 van de bovenstaande ook nog eens door een 2de kind is overgedaan.

Is nu de voornaam van de dochter: 8 keer geboren in de voorbije 10 jaar, waarvan 2 voor haar geboorte? Dacht dat Elon Musk gekke voornamen kon verzinnen, maar dees komt toch in de buurt.

Of is de dochter 8 keer geboren in de voorbije 10 jaar waarvan 2 voor haar geboorte. Wat de dochter toch wel een straffe madam maakt.

En wat het nog straffer maakt is dat 1 van de bovenstaande ook nog eens door een 2de kind is overgedaan.
Het is ironisch genoeg wel een naam waar veel boeken over geschreven worden. Er zijn 4 boeken met haar voornaam in de titel... Maar dat komt natuurlijk omdat de naam in andere landen wel gewoon populair is.

Het is ironisch genoeg wel een naam waar veel boeken over geschreven worden. Er zijn 4 boeken met haar voornaam in de titel... Maar dat komt natuurlijk omdat de naam in andere landen wel gewoon populair is.
We hebben hier ook ongeveer hetzelfde meegemaakt.

Onze 2de ook een unieke naam, komt uit een boek. Hoor ik in de winkel ook een oma dezelfde naam gebruiken voor een andere kleine. Is wel vreemd om te horen ja.

Nu ben ik ook wel benieuwd naar de naam!

Hier is het ook van dat, ook 2.5. Als we alleen zijn is ze superlief en mag papa alles, maar zodra de mama erbij is mag ik niks. Dat gaat soms van het flesje in de microgolf zetten, flesje geven tot de tv aanzetten, etc. Ik word daar soms wel geïrriteerd door, want mijn vrouw is soms bezig en kan niet direct alles uit haar handen laten vallen omdat onze hoogheid iets gedaan wilt hebben. Maar zal idd wel een fase zijn. Ze is wel altijd al een mama's kindje geweest en het is nog erger geweest. Dat het drama was wanneer ik haar moest halen bij de oma's en opa's. Het heeft ook wel een voordeel en dat is dat ze wel makkelijker gaat slapen als de vrouw er niet is en ik haar in bed moet leggen.

Bij ons was het op die leeftijd van ofwel doet papa het ofwel heb je X niet want mama heeft geen tijd en dan waaide dat relatief snel (maandje) over.

Bij de grotere histeries gaven we uiteindelijk dan wel haar goesting (in de trend van, nu heeft mama tijd nadat ze 20 min scene hebben gemaakt), maar dat kind heeft ook de energie en geduld niet om voor iedere stommiteit zo een scène te maken of zolang te moeten wachten.

Het was ook wel van moeten want ze zijn geen enig kind.

Voor meerdere dingen nog wel mijn approach. Als het gevecht te groot is dan krijgen ze soms deels hun goesting (of een of ander compromis), maar het moet dat wel zo zijn dat ze ervoor hebben moeten vechten dus dan is het voor hun het niet waard tenzij ze is heel moe zijn bijvoorbeeld.

Bij ons was het op die leeftijd van ofwel doet papa het ofwel heb je X niet want mama heeft geen tijd en dan waaide dat relatief snel (maandje) over.

Bij de grotere histeries gaven we uiteindelijk dan wel haar goesting (in de trend van, nu heeft mama tijd nadat ze 20 min scene hebben gemaakt), maar dat kind heeft ook de energie en geduld niet om voor iedere stommiteit zo een scène te maken of zolang te moeten wachten.

Het was ook wel van moeten want ze zijn geen enig kind.

Voor meerdere dingen nog wel mijn approach. Als het gevecht te groot is dan krijgen ze soms deels hun goesting (of een of ander compromis), maar het moet dat wel zo zijn dat ze ervoor hebben moeten vechten dus dan is het voor hun het niet waard tenzij ze is heel moe zijn bijvoorbeeld.
Ik doe ook gewoon wat ik moet doen, lastig of niet. Soms als ze moeilijk doet bij aankleden, ga ik gewoon zitten en zeg ik "ik hoor het wel wanneer je klaar ervoor zijt". Dan weent ze nog even en dan stopt ze meestal wel.

Eerste verjaardagsfeest ever voor 1 van de tweeling deze woensdag. Ze is nogal heel verlegen en soms wat hulpeloos zonder de zus. Fingers crossed dat er genoeg pannekoeken en taart zijn zodat ze het toch leuk zal vinden.

Gisteren het allereerste schoolfeest (instapklas). Stond ze daar met een lach de hele tijd vooraan te dansen. Ja, dat heeft ze niet van mij alleszins, ik mocht altijd een boom spelen ofzo.

Laatst bewerkt:
Zoonlief (5) ging vanmorgen nog een extra moederdag tekening voor me maken. Het resultaat is een tekening van een zwaard, afgehakt hoofd, bloedspetters en een doodskist...🫣
Vraag me af als ik me nu zorgen moet maken als ik straks ga slapen.

Sinds we gestopt zijn met de Zitromax, is de dochter al 2x stevig ziek op 3 weken. Eerst felle buikgriep en nu weer koorts met keelontsteking. Dus opnieuw naar de kinderarts. Ze zou geen immuunafwijking hebben, maar normaal vind ik het toch niet. Ziet er niet naar uit dat we op korte termijn kunnen stoppen met Zitromax.

Terug
Bovenaan