Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Die van ons is 6 en ik mag niets doen.
We zitten samen in de zetel, mama is boven en als hij dan iets moet vragen gaat hij dat aan mama gaan vragen of roept hij 'mama kan je drinken brengen', terwijl ik naast hem zit.

Als mama weg moet is het drama en als ik 's morgens goeiendag kom zeggen in zijn kamer is het "ah papa ga maar gaan werken hoor" :rofl:

nuja, mama is er natuurlijk ook wel veel meer

Ik word begin mei ook papa van een dochter:)

Iemand tips qua luiermerk voor de eerste maand(en)?
Wij kopen die uit de Jumbo, zijn er wel tevreden over.

PS: koop zekers niet teveel in de eerste maat, ik denk dat wij met 1 maand box voldoende hadden en daarna naar maatje 2 gingen. Ook maatje 2 weinig, maatje 3 en 4 dan wel weer wat langer.

Hier zit de dochter in een ferme "papa mag niets" fase. Ik mag ze niet uit bed halen, geen eten geven, papa is haar vriend niet, etc etc. Tenzij ze alleen bij mij is, dan valt het wel allemaal mee.

Toch gigantisch vermoeiend moet ik zeggen, zowel voor mijn vrouw (die alles moet doen, en dan ook nog eens constant mijn dochter de les spelt dat ze wat vriendelijk moet zijn) als voor mezelf (een hysterische huilbui gisteren omdat ze met mij alleen naar de speeltuin mocht, waar ze twee minuten geleden om gevraagd had..)

Soit, 't is een fase zeker? 🤷‍♂️ ze is nu 2,5. Tzal nog wel bijtrekken :p

Hier is het ook van dat, ook 2.5. Als we alleen zijn is ze superlief en mag papa alles, maar zodra de mama erbij is mag ik niks. Dat gaat soms van het flesje in de microgolf zetten, flesje geven tot de tv aanzetten, etc. Ik word daar soms wel geïrriteerd door, want mijn vrouw is soms bezig en kan niet direct alles uit haar handen laten vallen omdat onze hoogheid iets gedaan wilt hebben. Maar zal idd wel een fase zijn. Ze is wel altijd al een mama's kindje geweest en het is nog erger geweest. Dat het drama was wanneer ik haar moest halen bij de oma's en opa's. Het heeft ook wel een voordeel en dat is dat ze wel makkelijker gaat slapen als de vrouw er niet is en ik haar in bed moet leggen.

Exact hetzelfde hier, alleen is ze nog maar 1,5 😥 Gelukkig wel een zoon waar ik nog aandacht van krijg :smurf:

Die van ons is 6 en ik mag niets doen.
We zitten samen in de zetel, mama is boven en als hij dan iets moet vragen gaat hij dat aan mama gaan vragen of roept hij 'mama kan je drinken brengen', terwijl ik naast hem zit.

Als mama weg moet is het drama en als ik 's morgens goeiendag kom zeggen in zijn kamer is het "ah papa ga maar gaan werken hoor" :rofl:

nuja, mama is er natuurlijk ook wel veel meer
Ze filmen en duidelijk laten zeggen dat het niets moogt.

In hun gezicht gooien als ze later aan u komt vragen om haar naar een fuif te brengen. Met de dramatische woorden toen mocht ik u niet helpen, nu moet ge ook niet afkomen.

Heb hier uren materiaal liggen zo.

Nooit geen tijd voor jezelf begint toch echt door te wegen. Het is altijd wel iets.
Kan je dat niet bespreekbaar maken met je partner? Hier hebben we elk toch minstens 1 avond in de week voor onze hobby's, en als er in het weekend iets te doen valt met een aparte vriendengroep is dat meestal ook geen probleem.

Géén tijd voor mezelf zou ik ook niet kunnen volhouden, toch belangrijk om een balans te vinden daarin.

zoon van 9 die een nieuwe gitaar heeft gekregen van zijn nonkel voor zijn verjaardag, zoon van 6 die dan de andere gitaar voor zich zelf heeft, dochter van 4j met haar eigen speelgoedgitaat en de oudste op de drums.

dit weekend was ik ze alle 4 kwijt en waren ze samen aan het jammen in de muziekkamer (naam van de kamer hangt af, wat degene die in de kamer zit te doen, ander namen zijn sportkamer, handwerkkamer, of rommelkot) geweldig om ze samen muziek zien te maken.

De scholen zijn vandaag verdeeld in Gent, helaas niet onze eerste keuze maar wel de tweede.
Van de 60 medewerkers zijn er welgeteld 4 mannen, en dat zijn er geen waar mijn dochter vaak mee in contact zal komen (de IT'er, twee islamleerkrachten en de LO-leerkracht).
Ik vind dat eigenlijk wel triestig. Ik wist dat het erg was, maar niet dat het zo erg was.

Ons zoontje van net geen 2j heeft blijkbaar al 3 dagen op rij een ander kindje gebeten, telkens een ander. De voorbije 2 dagen hadden de onthaalouders het niet echt gezien dus konden ze niet zeggen of er al dan niet een aanleiding was en dat het dus een reactie was op iets dat ‘t andere deed. Vandaag zagen ze ‘t echter wel gebeuren, hij was aan het spelen, liep naar ‘t andere kindje en beet in z’n gezichtje ter hoogte van de slaap, ze konden dus meteen ingrijpen maar zijn tanden stonden er toch wat in. Ze hebben hem dan als in de hoek gezet.
Omdat het 3 incident is op evenveel dagen, hebben ze ‘t gemeld bij de dienst en die zouden een pedagogisch medewerker laten langskomen.
De onthaalouder zei dat ze echt wel met de handen in het haar zitten en niet meer weten wat doen en hoe hem te straffen.
Niet leuk om dergelijke boodschap te moeten horen over je kind :(

Die van ons vindt Casper en Emma geweldig momenteel en elke avond moeten we dit slaapliedje voor haar zingen. Nu zit ze al een paar avonden zelf dat liedje te zingen terwijl ze in bed ligt :love: .

Ons zoontje van net geen 2j heeft blijkbaar al 3 dagen op rij een ander kindje gebeten, telkens een ander. De voorbije 2 dagen hadden de onthaalouders het niet echt gezien dus konden ze niet zeggen of er al dan niet een aanleiding was en dat het dus een reactie was op iets dat ‘t andere deed. Vandaag zagen ze ‘t echter wel gebeuren, hij was aan het spelen, liep naar ‘t andere kindje en beet in z’n gezichtje ter hoogte van de slaap, ze konden dus meteen ingrijpen maar zijn tanden stonden er toch wat in. Ze hebben hem dan als in de hoek gezet.
Omdat het 3 incident is op evenveel dagen, hebben ze ‘t gemeld bij de dienst en die zouden een pedagogisch medewerker laten langskomen.
De onthaalouder zei dat ze echt wel met de handen in het haar zitten en niet meer weten wat doen en hoe hem te straffen.

Kan me niet voorstellen dat Hij dat zomaar doet zonder dat er geen trigger is?

Kan me niet voorstellen dat Hij dat zomaar doet zonder dat er geen trigger is?

Die van ons heeft een keer een periode van 2 weken gehad dat elke bloem of plant in de tuin er aan moest geloven. Keer alle tulpen uitgetrokken. Keer alle peper planten in 2 geknipt. Rinse and repeat. Geen reden, en 2 weken later nooit meer gedaan. Voor t zelfde geld is dat iets wat ze in een tekenfilm gezien hebben en willen nadoen of in een boekje gelezen hebben of eigen fantasie. :cheer::hakkuh:

De scholen zijn vandaag verdeeld in Gent, helaas niet onze eerste keuze maar wel de tweede.
Van de 60 medewerkers zijn er welgeteld 4 mannen, en dat zijn er geen waar mijn dochter vaak mee in contact zal komen (de IT'er, twee islamleerkrachten en de LO-leerkracht).
Ik vind dat eigenlijk wel triestig. Ik wist dat het erg was, maar niet dat het zo erg was.
Troost je, wij hebben 1 man in het team van de school, die 2 uur per week komt voor IT. Komt niet in contact met kinderen. De rest zijn allemaal vrouwen, behalve natuurlijk als er ouders meehelpen. Maar ook daar zijn er jammer genoeg steeds minder mannen die vrije tijd willen opgeven om te helpen, te vaak ben ik daar alleen :(.

Toen mijn zoontje naar de crèche ging zat er ook een 'bijtertje.' Hij is toen een aantal keren thuis gekomen met serieuze bijtsporen.
Dat kindje deed dat vooral als uiting van frustratie en emoties.
Je hoort dat wel vaker. Sommige bijten ook als er tandjes doorkomen en sommige hebben dat eens gezien ergens en vinden dat leuk. 🤷

mag ik de opmerking: hoe hem te straffen toch wel misplaatst is. Er kunnen 100 redenen zijn waarom een 2 jarige iemand gaat bijten. Dit kan echt gaan van iemand juist graag te hebben tot uiting van frustratie.

Goed dat de dienst een pedagogisch medewerker laat langskomen om te zien wat het gedrag kan uitlokken.

Komt het gedrag ook thuis voor?

Onze zoon was ook een bijter. Heel af en toe doet 'ie het nog als hij super enthousiast of opgewonden is.
Gewoon iedere keer kordaat reageren, eens hard 'au' roepen en zeggen dat dat pijn doet en niet mag.

Op de crèche is het ook niet abnormaal als er eens een bijterke tussen zit. Komt toch regelmatig voor.

't is een fase :)

Lol als daar een pedagogisch medewerker voor moet langskomen, overdrijf much.

Gisteren (per ongeluk) een mega kopstoot gekregen van mijn kleuter. Ik zag letterlijk sterretjes.
Sindsdien barstende hoofdpijn. En hij zei "oeps sorry mama" en speelde vrolijk verder.

Gisteren (per ongeluk) een mega kopstoot gekregen van mijn kleuter. Ik zag letterlijk sterretjes.
Sindsdien barstende hoofdpijn. En hij zei "oeps sorry mama" en speelde vrolijk verder.
Ik ging mijn zoontje eens ophalen van't school, en hij kwam super enthousiast met zijn armen open aanlopen dus ik hurk me om hem een knuffel te kunnen geven ... trapt hij met volle kracht in mijn kruis :eek:

In het midden van de speelplaats, dus played it cool ... maar daar heb ik toch even van afgezien 😅

Hier kan het soms nogal een drama-queen zijn voor kleinigheden. Dan gisteren half uit de zetel hangend een poging aan het wagen om de hond te aaien. Dus ik zeg: "pas op voor de tafel want je gaat je pijn doen". Na enkele herhalingen *BAM* uit de zetel, hoofd tegen de tafel. Zet ze haar rustig terug in de zetel en zeg ik: "je hebt je pijn gedaan zeker?" "Neeeee", terwijl ze met tranen in de ogen op haar hoofd wrijft.

Gisteren naar de gynaecoloog geweest. Het is nu bevestigd, we krijgen een tweede kindje 😍
Een beetje beducht voor die eerste erg pittige maanden, een beetje melancholisch om te weten dat dit waarschijnlijk de laatste keer zal zijn, maar vooral heel blij en dankbaar.

Terug
Bovenaan