Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Ook wel al van verschillende (oudere) mensen gehoord dat voor hen de tienerjaren van hun kinderen zwaar waren (hangt ook wel af van hoe hard ze puberen), en nostalgisch terugdachten aan de lagere schooltijd (volgens een iemand zowat de gouden tijd).

Nu goed, hoe zijn we uiteindelijk zelf geweest.

Die van mij die gaat altijd zo lief blijven, ik voel het, en als ze de eerste keer uitgaat, op haar 35ste ofzo, zal dat wel wat minderen, maar ok, ze is 2,5, dus nog ff tijd.

Vandaag de dochter schaamteloos omgekocht met rozijnen om haar makkelijk in de auto en tot aan de schoolpoort te krijgen. Ik kon haar wel niet overtuigen om een jas aan te doen. 🤷‍♀️

Ook wel al van verschillende (oudere) mensen gehoord dat voor hen de tienerjaren van hun kinderen zwaar waren (hangt ook wel af van hoe hard ze puberen), en nostalgisch terugdachten aan de lagere schooltijd (volgens een iemand zowat de gouden tijd).

Nu goed, hoe zijn we uiteindelijk zelf geweest.
New fear unlocked x2.

Hier begint het toch wel vermoeiend te worden met 3 kleine kinderen.

We zijn nu al drie weken van huis (nog drie te gaan) en de oudste twee kinderen (2&4 jaar) zijn voor een groot stuk mijn taak geworden (de jongste heeft 2 maanden dus is aan de moeder geplakt). En nooit een half uurtje rust hebben heb ik toch wat onderschat.

Grappig is wel dat voordat de 3e geboren was ik met de twee alleen zijn heel zwaar vond, terwijl dat nu ineens nog wel te doen is. En wanneer we een dagje zonder de oudste waren, 2 kinderen met 2 verzorgen een makkie was.

Allemaal een kwestie van perspectief precies.

Hier al vijf dagen een RSV patiëntje. Van altijd vrolijk, speels en lachen naar hangen, zeuren en wenen. Is intussen ook een halve kg afgevallen. Zielig hoopje mens.
Oei komt dat zo laat op het jaar toch nog voor?

Ik moet binnen enkel weken beslissen of ik het vaccin neem tijdens de zwangerschap. Ik zie dat vanaf 1 juni het vaccin vergoed wordt, dat was tot kort niet het geval waardoor ik twijfelde (206€ terwijl ze pas na de paasvakantie 2025 voor het eerst naar de créche zou gaan). Als het terugbetaald wordt neem ik het vaccin sowieso wel.

Oei komt dat zo laat op het jaar toch nog voor?

Ik moet binnen enkel weken beslissen of ik het vaccin neem tijdens de zwangerschap. Ik zie dat vanaf 1 juni het vaccin vergoed wordt, dat was tot kort niet het geval waardoor ik twijfelde (206€ terwijl ze pas na de paasvakantie 2025 voor het eerst naar de créche zou gaan). Als het terugbetaald wordt neem ik het vaccin sowieso wel.
Schatje, ga je voor een paar honderd euro potentieel het leven van je eerstgeborene op het spel zetten. Elke extra kans die je kan geven aan je kind om een gezonde eerste maanden/jaren te hebben neem je toch gewoon.

Schatje, ga je voor een paar honderd euro potentieel het leven van je eerstgeborene op het spel zetten. Elke extra kans die je kan geven aan je kind om een gezonde eerste maanden/jaren te hebben neem je toch gewoon.
Niet louter de investering, eerder de twijfel of zo’n recent vaccin (juli 2023 met erkenning in België vanaf september 2023) dat waarschijnlijk door de kostprijs amper gevraagd wordt wel volledig betrouwbaar is. Je hebt dan naar mijn gevoel een beperkte groep aan resultaten, de gynaecoloog kon enkel zeggen dat het er tot nu toe ok uitzag. Als het vergoed wordt wil dat ergens zeggen dat men het actief ondersteund en het ‘betrouwbaar’ is. Dat vormt ergens een geruststelling.

Niet louter de investering, eerder de twijfel of zo’n recent vaccin (juli 2023 met erkenning in België vanaf september 2023) dat waarschijnlijk door de kostprijs amper gevraagd wordt wel volledig betrouwbaar is. Je hebt dan naar mijn gevoel een beperkte groep aan resultaten, de gynaecoloog kon enkel zeggen dat het er tot nu toe ok uitzag. Als het vergoed wordt wil dat ergens zeggen dat men het actief ondersteund en het ‘betrouwbaar’ is. Dat vormt ergens een geruststelling.
Vaccins behoren tot de meest veilige klasse van medicijnen met een risk/reward factor die consistent hallucinant hoog is geweest. De regulatory verwachtingen qua safety-profile voor een vaccin zijn extreem hoog omdat je juist profylactisch gaat gebruiken en dan al helemaal bij prenatals, bij het minste safety signal mag je fluiten naar je goedkeuring.
Terugbetaling voor vaccines is dan eigenlijk ook een puur een vraag over de healtheconomics (efficacy/economische) en geen assessment of safety (die is al gebeurd bij goedkeuring).

Laat niet teveel je hoofd zot maken door die anti-vax waco's.

Laatst bewerkt:
@E_wout, 1000% procent akkoord met uw post, behalve dit stuk:
Resultaat, je wordt dan toch de vader die je dacht niet te worden, zijnde... vader-humor van de bovenste plank en ostentatief hallo zeggen aan de vriendinnen waarna je ze lichtjes in elkaar ziet krimpen,...theeft op manier ook zijn charme.
Ik wist al dat ik zo een vader ging worden, al voor dat ik een vrouw had!!

Vaccins behoren tot de meest veilige klasse van medicijnen met een risk/reward factor die consistent hallucinant hoog is geweest. De regulatory verwachtingen qua safety-profile voor een vaccin zijn extreem hoog omdat je juist profylactisch gaat gebruiken en dan al helemaal bij prenatals, bij het minste safety signal mag je fluiten naar je goedkeuring.
Terugbetaling voor vaccines is dan eigenlijk ook een puur efficacy/economische afweging en geen assessment of safety (die is al gebeurd bij goedkeuring).

Laat niet teveel je hoofd zot maken door die anti-vax waco's.
EN uwe kleine heeft dan tenminste Bluetooth.

Eindelijk weer goed weer. Wieltjes van de fiets gehaald, want ze wou het zonder proberen. En ... ze probeert goed haar evenwicht te zoeken en heeft af en toe een meter of twee kunnen fietsen. Wel op straat, dus overal ogen op mijn kop. Maar het ziet er goed uit!

Eindelijk weer goed weer. Wieltjes van de fiets gehaald, want ze wou het zonder proberen. En ... ze probeert goed haar evenwicht te zoeken en heeft af en toe een meter of twee kunnen fietsen. Wel op straat, dus overal ogen op mijn kop. Maar het ziet er goed uit!
En 's avonds nog eens geprobeerd, doet dat kind ineens een sprint van 40 meter! Alleen nog remmen en adequaat sturen is nog iets om aan te werken, maar we hebben ze met heel veel moeite van haar fiets moeten halen omdat ze moest gaan slapen. "Ik wil fietseeeeeeeuh!".

Heerlijk gevoel!

En 's avonds nog eens geprobeerd, doet dat kind ineens een sprint van 40 meter! Alleen nog remmen en adequaat sturen is nog iets om aan te werken, maar we hebben ze met heel veel moeite van haar fiets moeten halen omdat ze moest gaan slapen. "Ik wil fietseeeeeeeuh!".

Heerlijk gevoel!
En het vertrekken?
Hier gaat het fietsen ook verbazingwekkend vlot, hij vraagt elke dag na school om te gaan oefenen. Maar alleen het vertrekken lukt nog niet zo super goed.
Deze zomer wat oefenen met fietsen op de weg en dan hopelijk in september met de fiets naar school. 💪

En het vertrekken?
Hier gaat het fietsen ook verbazingwekkend vlot, hij vraagt elke dag na school om te gaan oefenen. Maar alleen het vertrekken lukt nog niet zo super goed.
Deze zomer wat oefenen met fietsen op de weg en dan hopelijk in september met de fiets naar school. 💪
Ze begint haar draai te vinden. In het begin was het zo wat stappen met de voeten en dan wat angstig naar de pedalen gaan en vaak maar twee keer trappen en dan kort afdraaien en stoppen. Af en toe start ze heel naturel en dan is ze vertrokken. Zou ook fijn zijn om ze in september naar school te brengen met de fiets, maar ik heb ook nog een bijna vijfjarig neefje om op te passen en dan nog een neefje van 8 jaar.

Afremmen moet ze ook nog wel leren om dat te doen met de remmen in plaats van haar voeten, haha.

Mijn vrouw zit een week aan de andere kant van de wereld op business trip. Dat betekent dat ik een week moet zorgen voor de kinderen, inclusief de 1-jarige die niets anders gewoon is om aan de borst in slaap te vallen en bovendien ook ziek geworden is. Dat is nu de 4de avond dat ik die niet in slaap krijg ‘s avonds en de 4de nacht dat die elke 2 uur wakker wordt.
Als je nu eens wil weten wat een uitstekende psychologische marteling is, dan kan ik je dit ten zeerste aanraden. Ik ben gewoon kapot. Ik sta op overlevingsmodus, zowel op mijn werk als privé. Ik begin rare dingen te doen zoals soep uitgieten op een eetbord. Vuile vaat steek ik in de frigo. En op mijn werk kan ik de desinteresse nauwelijks nog verbergen. Whatever allemaal. Bij het minste geraak ik geïrriteerd en begin ik met dingen te smijten. Elke keer als ik telefoon krijg, vliegt die eerst eens door de kamer vooraleer ik mezelf bij elkaar heb geraapt en in fake smile-modus terugbel alsof er niets aan de hand is.

Ik verdenk mijn schoonmoeder er bovendien van dat ze mijn sigaretten steelt omdat ze het er niet mee eens is dat ik van de stress eens een sigaret durf opsteken. En als er nu één iets is waar ik echt chagrijnig van word is om op piek-stressmomenten geen sigaret te vinden. En zeker niet mocht dit komen door bovenvernoemde reden. Hoewel ik met deze kop van niets meer 100% zeker ben.

Nog 3 dagen en 3 nachten deze foltering. Nog anderhalve week die andere foltering op mijn werk. En hopelijk kan ik dan EIN-DE-LIJK terug wat mentale rust vinden. Ik denk dat ik ga wenen. Nu nog van miserie. Straks hopelijk van geluk.

Als je nu eens wil weten wat een uitstekende psychologische marteling is, dan kan ik je dit ten zeerste aanraden. Ik ben gewoon kapot. Ik sta op overlevingsmodus, zowel op mijn werk als privé. Ik begin rare dingen te doen zoals soep uitgieten op een eetbord. Vuile vaat steek ik in de frigo. En op mijn werk kan ik de desinteresse nauwelijks nog verbergen. Whatever allemaal. Bij het minste geraak ik geïrriteerd en begin ik met dingen te smijten. Elke keer als ik telefoon krijg, vliegt die eerst eens door de kamer vooraleer ik mezelf bij elkaar heb geraapt en in fake smile-modus terugbel alsof er niets aan de hand is.
Ik hoop dat je iets tegenkomt dat niet-destructief is en je wakker schudt, voor het destructieve de bovenhand neemt en je mss dingen doet die achteraf onherstelbaar zijn.

Zoek hulp. Je bent ziek. Mentaal ziek, door uitputting, maar dat maakt het niet minder ziek. En is dat erg? Nee, dat komen zoveel mensen tegen. Het erge is als je daar geen professionele hulp bij zoekt.

Ik hoop dat je iets tegenkomt dat niet-destructief is en je wakker schudt, voor het destructieve de bovenhand neemt en je mss dingen doet die achteraf onherstelbaar zijn.

Zoek hulp. Je bent ziek. Mentaal ziek, door uitputting, maar dat maakt het niet minder ziek. En is dat erg? Nee, dat komen zoveel mensen tegen. Het erge is als je daar geen professionele hulp bij zoekt.
Ik krijg van zijn teksten de kriebels en de zin om kinderbescherming te bellen.

Terug
Bovenaan